Skip to main content
Beantwoord

Hoge pieptoon uit het glasvezelkastje

• April 28, 2025
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Met glasvezel heb ik alleen problemen. Eerste geen email sturen, dan interactive werkt niet bellen, bellen, bellen. VIndt KPN niet echt leuk want ze wil liever dat je alles zelf oplost. Nu Heb ik hoog pieptoon uit de glasvezel kast. Ik kan van genieten in de keuken zelfs. Ik zie suggesties om alles uit te zetten maar dat heb ik gisteren moeten doen om de interactive kastjes aan de praat te krijgen. Ik zit serieus aan te denken om overstappen!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Anne Kathleen 

Je kunt beter even contact opnemen met de storingsdienst van KPN, die gaan over storingen en problemen zoals in jouw situatie.
Bel met 0800-0402, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik wil een medewerker spreken, en vervolgs ik heb een storing.

Leg vervolgens aan de medewerker van de storingsdienst uit, wat er aan de hand is.
En de kans ik groot dat er een monteur wordt ingepland, om het glasvezelmodem (FTU) in de meterkast te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Het kost je alleen geld als de storing aan jouw kant ligt, ligt het aan het glasvezelmodem (FTU) dan betaal je geen monteurs kosten, omdat dit onder het domein van KPN valt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• April 28, 2025

Met glasvezel heb ik alleen problemen. Eerste geen email sturen

Dat heeft niets met glasvezel te maken. Dat komt door een update van het modem. Die update had je zonder glasvezel ook gekregen. 

dan interactive werkt niet

Bedoel je tv?

Nu Heb ik hoog pieptoon uit de glasvezel kast. 

Die moet dan gewoon vervangen worden. Hier kun je bellen van de klantenservice op 0800-0402. Maar dat nummer kun je al denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Ja idd ik ken dat nummer. Net gebeld.  Ik krijg iemand aan de lijn en …..pieptoon weg. Ze konden niets zien dus ik moet even wachten of het weer gebeurd. Word wel gewaarschuwd dat het kan geld kan kosten als een monteur langs komt, want het kan aan mij liggen……. Aan mij?  Als ik aan de kabels heeft gezeten. Nou ik heb in de laatste 10 dagen, sinds ik dat kastje heef gehad alleen iets gedaan under hun instructies omdat ik alleen problemen heeft gehad. Dus even afwachten.  Bedankt alweer voor de reactie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anne Kathleen 

Je kunt beter even contact opnemen met de storingsdienst van KPN, die gaan over storingen en problemen zoals in jouw situatie.
Bel met 0800-0402, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik wil een medewerker spreken, en vervolgs ik heb een storing.

Leg vervolgens aan de medewerker van de storingsdienst uit, wat er aan de hand is.
En de kans ik groot dat er een monteur wordt ingepland, om het glasvezelmodem (FTU) in de meterkast te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Het kost je alleen geld als de storing aan jouw kant ligt, ligt het aan het glasvezelmodem (FTU) dan betaal je geen monteurs kosten, omdat dit onder het domein van KPN valt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Idd. net weer gebeld. Een monteur komt nu wel langs, vanmiddag al. Na mijn telefoontje vanochtend, glasvezel kast moest van de stroom af, is het probleem met een programma terugkijken weer terug. Dus daar is wel iets niet goed met de glasvezel kast. Bedankt voor je reactie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Idd. net weer gebeld. Een monteur komt nu wel langs, vanmiddag al. Na mijn telefoontje vanochtend, glasvezel kast moest van de stroom af, is het probleem met een programma terugkijken weer terug. Dus daar is wel iets niet goed met de glasvezel kast. Bedankt voor je reactie.

Hoi ​@Anne Kathleen 

Superfijn dat er vandaag nog een monteur bij je langs kan komen, want zo’n pieptoon bijna de gehele dag door maakt je uiteindelijk ook horendol.
Ik verwacht dat de monteur vanmiddag het glasvezelmodem zal verwisselen voor een nieuwe.

Laat nog even weten, hoe het is afgelopen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Hi Michel, de monteur is geweest…….. Hij deed niets anders dan mij uitlachen. Zonder te kijken zegt hij dat het niet aan het glasvezel kast gaat…. Hij belde een colleagua, want hij had geen idee,  en zei ‘nee he, de glasvezel kastjes hebben geen loudsprekers toch het kan geen geluid maken…… ‘ Toen ik vertelde van de tv en dat opnames terugkijken was onmogelijk. Vroeg hij of ik die optie had!  KPN neemt mij denk ik niet serious want wat heeft het zin om iemand te sturen die niets weet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen ​@Anne Kathleen, welkom op onze community! Wat een vervelende situatie zo! Ik kan me goed voorstellen dat het ten eerste heel vervelend is dat de verbinding niet goed werkt en dat piepgeluid klinkt ook niet heel prettig. Zou het kunnen zijn dat het misschien de stroomadapter is en niet het kastje? Ik denk wel dat een monteur hier het handigst is maar misschien is het lastig te plannen dat hij er is wanneer het probleem zich voordoet.

Laat je ons weten hoe t afloopt?

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag Thomas, ik zou het niet weten. Ik heb sinds 2 weken glasvezel dus ook een nieuwe stroomadapter en tot zo ver alleen problemen gehad met tv. Het kastje heeft ongeveer 12 uur een hoge toon gehad en toen niet meer. Heel vreemd. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 1, 2025

​@Ik_Combineer klinkt als coil whine

​@Anne Kathleen misschien als het heet is of de glasvezelkast moet harder dingen verwerken dat die weer een pieptoon geeft

Forum|alt.badge.img

Iemand zei dat het was misschien een update…….ik ben niet erg technisch dus wie weet..