Skip to main content
Beantwoord

Hoge ping en vaak timeout buiten locaal netwerk

  • July 19, 2020
  • 3 reacties
  • 161 keer bekeken

Hallo,
Sinds ongeveer een week of twee heb ik erg hoge ping en vaak packet timeout voor servers buiten mijn locale netwerk. Voor zover ik weet is er geen storing van KPN in deze regio. Alles in huis is direct met het modem verbonden. Geen routers, switches of AP’s op het netwerk.

Ik heb een afbeelding bijgevoegd met de ping resultaten naar de gateway en naar de google DNS. Dit is uitgevoerd op mijn server die bedraad is aangesloten.

 

Enig idee wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Verder lijkt mijn upload snelheid ook veel lager dan normaal te zijn. het is nu zo’n 1mbs, ik dacht dat het eerder 10 was maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Download is ongeveer 40mbs

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Vargen, welkom op het forum!
Ik heb hier geen universele verklaring voor maar heb nog wel een paar vragen.

  • Inmiddels zijn we la weer een paar dagen verder. Ervaar je dit probleem nog steeds?
  • Meet je dit op meerdere apparaten? Krijg je deze resultaten ook via wifi?
  • Zou je je experiabox ook nog eens willen resetten?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag op afstand even met je mee! 
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Vargen, welkom op het forum!
Ik heb hier geen universele verklaring voor maar heb nog wel een paar vragen.

  • Inmiddels zijn we la weer een paar dagen verder. Ervaar je dit probleem nog steeds?
  • Meet je dit op meerdere apparaten? Krijg je deze resultaten ook via wifi?
  • Zou je je experiabox ook nog eens willen resetten?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag op afstand even met je mee! 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Vargen heb je nog de kans gehad naar mijn vragen te kijken?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Vargen Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!