Skip to main content

. Bij een speedtest krijg ik 9 ms maar tijdens het gamen zie ik steeds hoge spikes. Hier heb ik normaal nooit last van, normaal zit de ping rond de 10-20ms (wifi), maar nu spiket hij soms naar 200+ voor een tijdje en gaat dan weer even terug.

Goedemiddag @Ali el Har en welkom hier op ons forum :)

Een hoge ping tijdens het gamen helpt nooit. Wel is het verstandig eerst uit te sluiten of het aan de servers ligt. Game je op een computer of op een console?

Als je op een console speelt, sluit deze dan via een internetkabel aan op het modem. Als je op een computer speelt doe dan ditzelfde. Maar sluit eerst ook alle programma's af die gebruik maken van het internet. Als je via Steam speelt, zorg dan dat die geen downloads uitvoert tijdens het gamen. 

Als het probleem ook voorkomt terwijl je met de internetkabel aan het gamen bent, doe dan een speedtest. Als die stabiel is, laat het dan hier weten. 


Dag,

Normaal gesproken blijft mijn ping altijd laag (wifi), hoewel ik op sommige dagen dan weer hoge ping heb, rond de 150-400. Ik zit al jaren bij kpn en zit meestal op maximaal 20 ping (meestal 0-10). Ik game op de computer en aangezien ik dit probleem normaal niet heb en nu opeens weer terugkomt denk ik dat ethernet niet nodig is (gaat moeilijk naar boven). Verder ligt het ook niet aan de servers van de game (fortnite).


Wifi is wel een ding dat nogal beïnvloedbaar is. Als je dit sinds kort hebt, dan kan het zijn dat er in de omgeving iets is veranderd qua wifi. Probeer de Wifi Manager eens, die loopt de boel met je door en kan ook (waar nodig) instellingen aanpassen of advies geven.


Dat is goed, door het nieuwe glasvezel netwerk staat de modem nu in de meterkast, ik meld nog een keer dat ik hiervoor geen problemen had. Ik heb tevens ook een wifipunt naast mijn computer staan (de andere bij de modem). Sinds kort heb ik dat wanneer ik mijn game opstart ik zeer hoge ping heb en blijf hebben, behalve als ik mijn wifipunt herstart. Dan begint het weer een beetje normaal te worden. heel apart.


das niet heel appart wifi is niet geschikt voor gaming


Ik heb geprobeerd om ethernet kabel van het wifipunt naar mijn pc te zetten. Maar dit zorgt voor hogere ping (?) om een of andere reden en downloadspeed daalt ook.


ik probeer het nu met de kabel, alleen heeft dit geen positief effect. ping blijft spiken naar 200


Dag,
Ik zit hier nu nogsteeds zonder antwoord, mijn oplossing is nogsteeds om de modem opnieuw op te starten zodat er dan weer een tijd constante lage ping is ipv ping spikes. Speedtest geeft stabiele en goede snelheden.


sorry , misschien kunnen ze meerdaagse meting starten