Skip to main content

Tijdens het gamen schiet zo nu en dan mijn ping ineens omhoog naar 400ms of hoger, dit terwijl ik wel een kabelverbinding heb, dit is natuurlijk erg vervelend tijdens het gamen.

 

De plek waar ik woon hebben we helaas (nog geen) glasvezel liggen en hebben hierdoor internet via het 4G netwerk. Een tijd geleden heb ik voor hetzelfde probleem al contact gezocht met KPN en hier werd mij verteld dat ik mogelijk geen goede connectie had met de 4G zendmast van KPN. Ik had inderdaad maar 1 streepje verbinding van de 3.

 

Via de webshop van KPN heb ik een grote antenne gekocht en deze boven het huis geplaatst, hier werd de verbinding naar de zendmast toe stukken beter! (3 van de 3 streepjes). Alleen toch heb ik op een of andere manier nog steeds last van dat mijn ping zo nu en dan ineens vreselijk omhoog schiet tijdens het gamen. Ook heb ik recent nog een gloednieuwe netwerk kabel aangeschaft in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas opnieuw zonder succes.

 

Ik zal hier een screenshot plaatsen wanneer ik een kort momentje had dat mijn ping weer omhoog schoot, echter net te laat om de 400ms of hoger te laten zien, ik zal opnieuw een screenshot maken mocht het weer voorkomen.

 

Hulp graag! Wat kan ik doen om dit probleem te laten ophouden, ik hoor graag van jullie.

Waarschijnlijk heeft dat met de drukte van het verkeer op de mast te maken. Sowieso heeft, bij mobiel, spraak altijd voorrang op data. Als er dus veel bellers zijn dan heb jij daar last van. Helaas is daar niets aan te doen.


 


Waarschijnlijk heeft dat met de drukte van het verkeer op de mast te maken. Sowieso heeft, bij mobiel, spraak altijd voorrang op data. Als er dus veel bellers zijn dan heb jij daar last van. Helaas is daar niets aan te doen.

 

Begrijpelijk! maar toch blijf ik het wat vreemd vinden..

Ook diep in de nacht heb ik hier last van, het lijkt mij dat er dan niet veel gebeld of op een telefoon wordt gezeten. Het dropje waar ik in woon is ook niet zo groot.


Ik heb er geen verklaring voor maar herken het wel. Ik game dan wel niet maar heb hetzelfde met het 4g modem. Met alleen het gewone modem heb ik het niet.


Is dit 4G in combinatie met DSL ?
( zo werkt dat toch normaal / altijd ? )


Is dit 4G in combinatie met DSL ?
( zo werkt dat toch normaal / altijd ? )

Yes klopt inderdaad.


Juist, dan is het interessant om te zien wat er gebeurd als je de 4G uit zet.
Dan is je snelheid veel lager maar dat zou voor een spelletje niet uit moeten maken.


Juist, dan is het interessant om te zien wat er gebeurd als je de 4G uit zet.
Dan is je snelheid veel lager maar dat zou voor een spelletje niet uit moeten maken.

Dit ga ik morgen even proberen, ik laat het morgen hier weten hoe dit is afgelopen.


Juist, dan is het interessant om te zien wat er gebeurd als je de 4G uit zet.
Dan is je snelheid veel lager maar dat zou voor een spelletje niet uit moeten maken.

Dat ligt er wel een beetje aan, we hebben ook nog adsl lijntjes 1< Mb. Dan heb je wel echt een probleem met gamen en dan is zo’n 4g sneller internet buitengebied een must.


Dat hangt er vanaf wat voor soort spel het is en hoe het gemaakt is.
De coördinaten van een punt op het scherm doorsturen naar je tegenstander is niet veel data.
Maar de software wordt door de beschikbaarheid van geheugen en dikke datalijnen steeds hongeriger cq niet efficiënt geprogrammeerd.


Ha @Demiann, rot dat je hier tegenaan loopt! 

Juist, dan is het interessant om te zien wat er gebeurd als je de 4G uit zet.
Dan is je snelheid veel lager maar dat zou voor een spelletje niet uit moeten maken.

Dit ga ik morgen even proberen, ik laat het morgen hier weten hoe dit is afgelopen.

Had je dit nog kunnen proberen? Werd het daar beter van of ervaarde je nog steeds een hoge ping?


Reageer