Tijdens het gamen schiet zo nu en dan mijn ping ineens omhoog naar 400ms of hoger, dit terwijl ik wel een kabelverbinding heb, dit is natuurlijk erg vervelend tijdens het gamen.
De plek waar ik woon hebben we helaas (nog geen) glasvezel liggen en hebben hierdoor internet via het 4G netwerk. Een tijd geleden heb ik voor hetzelfde probleem al contact gezocht met KPN en hier werd mij verteld dat ik mogelijk geen goede connectie had met de 4G zendmast van KPN. Ik had inderdaad maar 1 streepje verbinding van de 3.
Via de webshop van KPN heb ik een grote antenne gekocht en deze boven het huis geplaatst, hier werd de verbinding naar de zendmast toe stukken beter! (3 van de 3 streepjes). Alleen toch heb ik op een of andere manier nog steeds last van dat mijn ping zo nu en dan ineens vreselijk omhoog schiet tijdens het gamen. Ook heb ik recent nog een gloednieuwe netwerk kabel aangeschaft in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas opnieuw zonder succes.
Ik zal hier een screenshot plaatsen wanneer ik een kort momentje had dat mijn ping weer omhoog schoot, echter net te laat om de 400ms of hoger te laten zien, ik zal opnieuw een screenshot maken mocht het weer voorkomen.
Hulp graag! Wat kan ik doen om dit probleem te laten ophouden, ik hoor graag van jullie.