Skip to main content

Hoge rekening door problemen met wifi, ik kan dit niet betalen

• August 5, 2025
  • 9 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik had een probleem met WiFi super WiFi gekregen alles werkt weer perfect jammer dat kpn aan is gestolen op internet met 0900 niets gehoord van extra kosten 2 weken geleden een nieuw abonnement afgesloten zo Dat de kosten iets om lag zouden gaan ik heb 80 voor eten per week nu rekening van 285€ + 125€ voor deze hulp maar blijf er toch een jaar aan vast zitten dus je kan bij kpn niets terugdraaien heel raar als dat bij andere bedrijven 1 maand is 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

August 7, 2025

Fijn om te lezen dat jouw wifi verbinding nu in ieder geval wel weer goed werkt. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n rekening rauw op je dak komt vallen. Ik begrijp dat je gebeld hebt met een 0900 nummer. Als je een 0900 nummer met onze klantenservice hebt gebeld, dan heb je gebeld via een doorverbindservice. En die zijn inderdaad prijzig. Als het goed is ben je aan het begin van het gesprek ook geïnformeerd over de kosten van bellen met dit nummer. Dit zijn ze namelijk verplicht. Helaas kan ik deze kosten niet voor je vergoeden. Je kunt ons namelijk bellen op een gratis telefoonnummer. Voor een volgende keer kan je ook een belafspraak maken, dan bellen wij jou op een moment dat het jou uitkomt.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 6, 2025

Dag ​@wolter1973 als ik jouw verhaal goed begrijp heb je kpn gebeld via een duur belbedrijf. Je hebt waarschijnlijk het nummer gevonden via Google. Doe dat nooit meer en kijk altijd op de site van het betreffende bedrijf naar de contactgegevens. De klantenservice van kpn heeft een gratis nummer 0800-0402. 

• August 6, 2025

Als toevoeging op de reply van ​@Joep1965 

Weet je het nummer nog, doe dan de gemeenschap een plezier en meldt het bij ACM

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-gaat-met-aangescherpte-regels-strenger-optreden-tegen-doorschakeldiensten

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat jouw wifi verbinding nu in ieder geval wel weer goed werkt. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n rekening rauw op je dak komt vallen. Ik begrijp dat je gebeld hebt met een 0900 nummer. Als je een 0900 nummer met onze klantenservice hebt gebeld, dan heb je gebeld via een doorverbindservice. En die zijn inderdaad prijzig. Als het goed is ben je aan het begin van het gesprek ook geïnformeerd over de kosten van bellen met dit nummer. Dit zijn ze namelijk verplicht. Helaas kan ik deze kosten niet voor je vergoeden. Je kunt ons namelijk bellen op een gratis telefoonnummer. Voor een volgende keer kan je ook een belafspraak maken, dan bellen wij jou op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Ja klopt eigenlijk moet WiFi gewoon goed zijn in huis maar ik betaal met jullie WiFi versterkers + telefoon rekening ver boven de 400€ niet leuk als je een wia uitkering hebt van 1500€ en niet onder het nieuwe kontakt uit kan van internet en tv omdat je met overleg met jullie medewerker uitlecht dat ik dit niet kan betalen maar ze heeft een oplossing ander abonnement 17 € minder WiFi versterker voor 61 € super helemaal blij maar ik heb daar een te oude modem voor ik weer bellen bestel er maar 1 bij want die kan ik dus wel op afstand neerzetten kan dus niet volgens deze meneer 258€ voor 2 raar maar waar 

• August 8, 2025

Ja klopt eigenlijk moet WiFi gewoon goed zijn in huis maar ik betaal met jullie WiFi versterkers + telefoon rekening ver boven de 400€ niet leuk als je een wia uitkering hebt van 1500€ en niet onder het nieuwe kontakt uit kan van internet en tv omdat je met overleg met jullie medewerker uitlecht dat ik dit niet kan betalen maar ze heeft een oplossing ander abonnement 17 € minder WiFi versterker voor 61 € super helemaal blij maar ik heb daar een te oude modem voor ik weer bellen bestel er maar 1 bij want die kan ik dus wel op afstand neerzetten kan dus niet volgens deze meneer 258€ voor 2 raar maar waar 

Je moet geen topic kapen zoals dat heet, dan heb je veel minder kans op reacties. 

Gewoon een nieuwe vraag maken (topic), dan zal je zeker hier worden geholpen, want in gangbare omstandigheden is dit echt veel te veel. Maar specificeer dan wel even grofweg je maandelijkse kosten, want anders is het zo in de lucht praten. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Scherp, ​@dommeke! Ik heb het compleet gemist. Ik heb een eigen topic aangemaakt voor ​@wolter1973.

Ik moet zeggen dat het verhaal me allemaal nog echt heel onduidelijk is. Kan je dit nog toelichten?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 12, 2025

Betalen moet je toch. Vraag KPN om een betalingsregeling en ga niet zitten afwachten ​@wolter1973

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Beste ​@wolter1973 zie onderstaande link voor een uitleg over betalingsmogelijkheden:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Beste ​@wolter1973 ,

als je de KPN-nota's, thuis en mobiel, gemiddeld te duur vindt kun je bij thuisabo eens kijken of je opties die je toch bijna niet gebruikt, kunt laten vervallen.

Zelf betaal ik voor een standaardpakket internet, tv en vast bellen, nog geen €60 per maand en voor mobiel bellen (bij Simyo, is ook KPN), €7,50 per maand.

Dus hoe jij aan ruim €400 ( per maand????) is mij een raadsel.