Skip to main content

Ik heb mijn contractsnelheid verhoogd van 200 Mbit/s naar 500 Mbit/s. Via fast.com (en anders snelheidstesters) was mijn snelheid altijd tussen 170-200 Mbit/s, dus prima conform contract. 

Nu ben ik dus verhoogd naar 500 Mbit/s, maar de gemeten snelheid is 200-210 Mbit/s. Hoe kan dit? En wat kan ik eraan doen? 

 

Ik heb het op allerlei manieren getest, zowel bekabeld als via Wifi en met verschillende apparaten.

Hoi Pipi, welkom hier. 

Deze resultaten zie we vaker bij webbased speedtests. Zou je deze test willen instellen op een laptop/pc en daarna bekabeld de test uitvoeren? 


Hallo Alex,

Dank voor je reactie. Ik heb de test 5x gedaan met telkens (vrijwel) hetzelfde resultaat: 200 Mbit/s download en 500 Mbit/s upload. Laatste is verrrassend, maar tekens hetzelfde. Het je ideeën?

Groet, Emile


Nog niet, om eerlijk te zijn. DIt het je dus met de test gedaan die je eerst hebt geïnstalleerd op je pc? Heb je dit op meerdere apparaten en zou je het glasvezelkastje en de KPN modem ook 10 seconden stroomloos willen maken? 

Als laatste, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

 


Ik heb de test inderdaad gedaan met het gedownloade programma op een rechtstreeks bekabelde lijn. De modem en glasvezel van stroom gehad. Er is geen verschil ten opzichte van hiervoor.

Volgens mij heb ik alles in het klantprofiel aangevuld.


Ik zie nog steeds niets als ik je profiel bekijk, heb je het wel opgeslagen? Zou je dat alsnog willen doen? dan kan ik het morgen oppakken. :relaxed:


Gedaan (idd niet goed opgeslagen), tot morgen!


Zojuist met Pipi gebeld, tijdens het avondeten zelfs. Fijn dat ik even mocht storen. 

Hoewel het pakket administratief gezien wél over is gezet naar 500 Mbps, is dat technisch gezien nog niet het geval. Wat download betreft komt er nog steeds 200 Mbps binnen. 

Ik heb dit doorgezet om het te laten onderzoeken. Zodra ik iets hoor zal ik van me laten horen, ik verwacht uiterlijk in de loop van volgende week. :relaxed:


Hoi Alex,

De snelheid is nog niet veranderd. Heb je al een update? Thx!

 


Hi Pipi. Nee, sorry. Ik weet alleen dat er meerdere gevallen binnen zijn gekomen bij wie het niet doorloopt. Dit ligt nu bij een team die het onderzoekt, ik heb echter nog geen concrete oplosdatum. 


Hallo Alex,

 

De internetsnelheid lijkt te worden gehaald. het is nog niet stabiel, wellicht dat ik daarom nog geen bericht gehad? Is de melding nog in behandeling?

Daarnaast de vraag wanneer de (beloofde) financiële verrekening zal plaatsvinden.

Dank voor je reactie!


Hi Pipi, ik zie hier verder geen gekke dingen meer. 

Wat bedoel je met niet stabiel? WiFi of ook bekabeld? En wat ervaar je precies? Wegvallend internet? En hoe vaak? 

Die vergoeding pak ik ook op, eerst even nog dit oplossen. Als je dat goed vindt. :)


Hallo Alex,

 

Bedraad getest en het is nu goed. Issue kan worden gesloten! Nu alleen de vergoeding nog en dan is het helemaal klaar.

 

groet en dank!


Dat is fijn om te horen. Voor de vergoeding ga ik de periode afronden naar 2 maanden en als bedrag ga ik het verschil hanteren tussen Hussel 500 en het gewone abonnement. € 55,00 - 42,50 = 12,50 * 2 = € 25.-.

Kom jij ook op dit bedrag uit? Dan kan ik het voor je invoeren. 


Yep, prima en dank!


Yep, prima en dank!

Bij deze verwerkt, graag gedaan uiteraard.