Skip to main content

Goedemiddag ik heb jaren geleden een homepage gehad via HetNet, later KPN . Na een teleurstellende periode bij Ziggo nu weer terug bij KPN. Ik zou graag de homepage weer willen activeren. Hoe doe ik dit? Ik zie dat er een gebruikersnaam moet worden ingevuld, maar tot op heden heb ik alleen een KPN ID en dat is waarschijnlijk niet hetzelfde. Graag hoor ik van u.

Martin

Goedemorgen, ik heb een week geleden een vraag gesteld, maar heb nog geen reactie. Inmiddels heb ik wel mijn profiel ingevuld. Als ik verder nog iets moet doen hoor ik dat graag. Vr groet.


Welkom op het forum @Maretak. Het is helaas erg druk op het forum vandaar dat je nu pas een reactie krijgt van een KPN moderator. Ik kan voor je een homepage activeren. Deze is echter gekoppeld aan de gebruikersnaam van een e-mailadres dat bij je huidige abonnement hoort. 


Volgens mij kan dat alleen bij de oudere abonnementen. Niet bij Hussel…

Maar ik ben benieuwd waar @Jeroen_dB mee komt. Hij doet nu net of dat het gewoon kan 🤔


Dank @Jeroen_dB  voor de reactie. Hoor ik dat mailadres in mijn profiel te plaatsen, ik kreeg net een reactie via Gmail, dus de koppeling zal aanwezig zijn.??


Je hebt een KPN e-mailadres bij het abonnement gekregen. In de bevestiging van jouw bestelling staat welk e-mailadres dat is. 
Daarvoor kan ik de Homepage activeren. Dat is wat er mogelijk is. 


Goedemiddag @Jeroen_dB ik heb het mailadres van KPN nu geactiveerd. Als dit voor u zichtbaar is, dan graag de homepage activeren. Ik hoor wel wat de volgende stap is. Vr groet.


De homepage is voor je geactiveerd. Je kunt deze nu gaan gebruiken. 
 

De homepage:

  • Heeft gratis homepageruimte van max 200 MB
  • Beheer en upload je via een ftp-programma
  • Log je in met je primaire (eerste) e-mailadres

Servergegevens zijn:

  Homepage of ftp-server:

ftp://home.kpn.nl  poort 21


Beste @Jeroen_dB  hoe kom ik op die FTP server. Want als ik ftp://home.kpn.nl poort 21 in de URL balk invul kom ik weer terug op dit forum… Ik heb iets gelezen over een FTP programma downloaden.

Filezilla wordt genoemd, maar dan zie ik dat mijn inloggegevens en wachtwoorden niet beveiligd zijn.

Via MijnKPN zie ik geen optie staan om door te gaan naar een Homepage.

Welk ftp-programma is veilig?

sorry voor de misschien wat domme vragen.


Beste @Jeroen_dB  hoe kom ik op die FTP server. Want als ik ftp://home.kpn.nl poort 21 in de URL balk invul kom ik weer terug op dit forum… Ik heb iets gelezen over een FTP programma downloaden.

Filezilla wordt genoemd, maar dan zie ik dat mijn inloggegevens en wachtwoorden niet beveiligd zijn.

Via MijnKPN zie ik geen optie staan om door te gaan naar een Homepage.

Welk ftp-programma is veilig?

sorry voor de misschien wat domme vragen.

Er is geen enkel ftp programma veilig, want ftp is niet veilig. Die melding moet je gewoon negeren. Sftp zou wel veilig zijn, maar dat ondersteund KPN niet.


@Nick83 ik krijg een melding dat mijn wachtwoord en inloggegevens niet beveiligd zijn. In hoeverre kan een kwaadwillende dan bij andere gegevens? Ik voel er niet veel voor dat mijn hele computer kan worden ingezien. Of is dat ver gezocht?


Iemand zou het wachtwoord van het email adres kunnen onderscheppen. Daarmee zit deze persoon nog niet "in uw computer".

Het onderscheppen van het wachtwoord is alleen mogelijk door iemand die op hetzelfde netwerk zit als u. Als u dus thuis bent en verbonden met met uw eigen netwerk, dan is het risico dus minimaal. 


@Jeroen_dB ik ben er nog steeds niet uit. Vroeger ( ongeveer 10 jaar terug) zat er na inloggen bij KPN gewoon een knop waar je html bestanden kon uploaden. Het maken werd dan in een extern programma gedaan.

De URL van mijn homepage was http://home.kpn.nl/martin.en.ellen/Takpage.html 

Deze is via Google nog te vinden met de melding 404 De pagina is niet gevonden 

Kunt u mij verder helpen door uit te leggen hoe ik op de toegekende homepageruimte terecht kom.

vr groet


N.B is het niet makkelijker om via MijnKPN dit product aan te bieden, dan hoef je het alleen maar toe te voegen.


Lukt het inloggen nu met FileZilla? Want dat heeft u nog niet verteld...


Het adres van je Homepage is http://home.kpn.nl/gebruikersnaam. Gebruikersnaam is in dit geval het eerste gedeelte van het e-mailadres dat je hebt ontvangen bij jouw abonnement. 
Je kan d.m.v. een ftp-programma toegang krijgen tot deze ftp-server. Hier voer je het ftp-serveradres (ftp://home.kpn.nl poort 21) in, in combinatie met je gebruikersnaam en wachtwoord.


Tot zover bedankt @Jeroen_dB en @Nick83 voor alle hulp.

Ik heb FileZilla geïnstalleerd en bestanden geüpload van het linker naar het rechter veld zoals in het instructiefilmpje van een uur werd beschreven. Volgens mij heb ik alles goed gedaan, maar ik zie nog niets op internet? 

Ik ga het nog verder uitzoeken, want het moet toch gaan lukken.


U heeft toch wel een index.html bestand?


Dag @Nick83 moet deze echt deze naam hebben? Of is een andere naam ook mogelijk? Ik had inderdaad een voorblad (waarop naar de volgende bladen kon worden doorgelinked) die ik ik een eigen naam had gegeven? Het is allemaal diep in mijn geheugen graven, hoe het ook alweer zat. @Jeroen_dB  daarom blij dat bij KPN de mogelijkheid is weer een homepage te hebben.