Skip to main content
In ons vakantiehuis in Brabant maak ik gebruik van een usb kabel om te internetten. Dit ging prima tot deze week.

Een uurtje op de laptop en het verzenden van een mail gaf een verbruik van 3 GB. Bellen met de KPN gaf als antwoord dat dit niet kan maar toch is het GB verbruik nu extreem hoog. Wat is er aan de hand?
Hi Oystara, welkom hier.



Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoelt. Ik gok dat je een laptop via USB hebt verbonden met een smartphone en daarmee via je smartphone gebruik hebt gemaakt van internet. Klopt dit?



Het verbruik kan ik overigens niet verklaren. Ik kan wel kijken wat er per dag is verbruikt, ik mag echter niet inzoomen op het verbruik zelf om aan te kunnen geven welke website of applicatie de data heeft verbruikt.



Ik hoor graag van je. 🙂
In ons vakantiehuis in Brabant maak ik gebruik van een usb kabel om te internetten. Dit ging prima tot deze week.

Een uurtje op de laptop en het verzenden van een mail gaf een verbruik van 3 GB. Bellen met de KPN gaf als antwoord dat dit niet kan maar toch is het GB verbruik nu extreem hoog. Wat is er aan de hand?


Jouw laptop weet echt niet dat deze via een USB tether met Internet verbonden is en ja, dan kan er van alles gaan gebeuren.

Wat te denken van Windows updates die vrolijk gedownload worden, dat kan flink in de papieren lopen. Jouw laptop zou maar zo begonnen kunnen zijn met het downloaden van de Windows 10 Mei 2019 (1903) update.

Ook moet je natuurlijk geen gebruik maken van Netflix, YouTube, of interactievetv.nl.
Hallo Alex, bedankt voor je reactie en je aanbod. Ik maak er geen gebruik van want dat heb ik zelf al nagekeken via het datagebruik op mijn telefoon en zo heb ik het ontdekt. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een incident is geweest, wellicht hetgeen wjb hierboven heeft geschreven, waarvoor ook mijn dank.
Top! Je weet me te vinden mocht ik nog iets voor je doen.