Hoort mijn ping niet lager te zijn? League of Legends
De server van League of Legends zit in Amsterdam. Ik woon regio Alkmaar. Ik ben niet ver dus ik verwacht rond de 2-6 ping. Nu zit ik op 9 ping. Duitse streamer Agurin heeft 7-8 ping en hij woont in Duitsland dus iets klopt niet, maar wat?
dit is mijn kpn test resultaat:
Ik zit op zolder met een kabeltje van 20-25 meter.
Heb standaard router van kpn
Bladzijde 2 / 2
@Arievss Zoals u in de reactie van @Vikash van KPN kunt lezen ziet KPN een ping van 9ms niet als een probleem. Dus KPN gaat hier dan ook niets aan doen.
Dat u het een probleem vindt is dan jammer. Maar er staat nergens in uw contract met KPN dat u recht heeft op een lagere ping dan 9ms. Dus het zal voor u een kwestie van accepteren worden dat KPN hier niets aan gaat doen.
Hoi @Vikash van KPN zowel OP als ik zitten met hetzelfde probleem we hebben 9ms terwijl andere Nederlanders 3 of 4 ms halen in hetzelfde spel.
Hoeveel Nederlanders ben je al tegengekomen die in LoL een ping hebben van 3 of 4 ms?
@Arievss Zoals u in de reactie van @Vikash van KPN kunt lezen ziet KPN een ping van 9ms niet als een probleem. Dus KPN gaat hier dan ook niets aan doen.
Dat u het een probleem vindt is dan jammer. Maar er staat nergens in uw contract met KPN dat u recht heeft op een lagere ping dan 9ms. Dus het zal voor u een kwestie van accepteren worden dat KPN hier niets aan gaat doen.
Ik ga dat zeker niet accepteren, ik mag binnen 14 dagen mijn abonnement opzeggen en ga dat ook zeker doen als KPN zijn zaken niet op orde brengt.
Enkel een reactie als wij vinden 9ms goed genoeg is voor mij niet afdoende. Zoals het bewijs in dit topic aangeeft mag je van een correct ingestelde glasvezel verbinding 3 a 4 ms verwachten net zoals andere Nederlanders.
KPN adverteert met: “Supersnel en stabiel gamen zonder haperingen” dat betekent naar mijns inziens dat je mag verwachten dat de verbinding net zo snel is als die van andere netwerkbeheerders in Nederland en dat is die momenteel niet. Dus het is aan KPN om hun dienstverlening op orde te krijgen.
Hoi @Vikash van KPN zowel OP als ik zitten met hetzelfde probleem we hebben 9ms terwijl andere Nederlanders 3 of 4 ms halen in hetzelfde spel.
Hoeveel Nederlanders ben je al tegengekomen die in LoL een ping hebben van 3 of 4 ms?
Ik heb zelf inmiddels tientallen gezien die dat hebben over de jaren heen, ik was dan ook zeer verheugd om eindelijk glasvezel te krijgen. Vandaar dat de 9ms die amper beter is dan de oude verbinding via de coax een flinke teleurstelling is.
Ter illustratie op de valorant servers van riot haal ik 11ms, die servers staan in
Frankfurt
Paris
Stockholm
London
Dat ik nagenoeg dezelfde MS heb op een server bij mij om de hoek zegt genoeg. KPN gebruikt een 3e partij die de verbinding tussen KPN en Riot faciliteert daar gaat het fout, dan kan een routing issue zijn of mogelijk hardware of iets dergelijks. Dit moet KPN onderzoeken.
arievss schreef:
Ik heb zelf inmiddels tientallen gezien die dat hebben over de jaren heen,
Dat zijn er dan dus maar heel weinig.
arievss schreef:
Dat ik dezelfde MS heb op een server bij mij om de hoek zegt genoeg.
Nogmaals, de fysieke afstand zegt helemaal niets over de "afstand" die op Internet afgelegd moet worden.
arievss schreef:
Ik heb zelf inmiddels tientallen gezien die dat hebben over de jaren heen,
Dat zijn er dan dus maar heel weinig.
arievss schreef:
Dat ik dezelfde MS heb op een server bij mij om de hoek zegt genoeg.
Nogmaals, de fysieke afstand zegt helemaal niets over de "afstand" die op Internet afgelegd moet worden.
Niet iedereen broadcast z'n ping en meestal speel je niet met Nederlanders.
Dat er tientallen Nederlanders zijn die wel 3 a 4 ms halen bewijst dat dit prima mogelijk is. Dus geen enkel excuus voor KPN om dit niet te halen.
@Arievss Dan zou ik de opzegbrief maar alvast de deur uit doen. Hoewel u het weigert te accepteren gaat KPN hier niets aan doen. Zoals u in de reactie van KPN kunt lezen is een ping van 9ms voor KPN acceptabel.
KPN gaat dus niets onderzoeken. Meerdere mensen hebben dit nu aan u duidelijk proberen te maken. Dat u dit niet accepteert is uw probleem waar u dus zelf een oplossing voor zult moeten vinden.
Zoals u in de reactie van KPN kunt lezen is een ping van 9ms voor KPN acceptabel.
En niet alleen voor KPN is die 9ms acceptabel, ook andere partijen denken er zo over.
Zoals u in de reactie van KPN kunt lezen is een ping van 9ms voor KPN acceptabel.
En niet alleen voor KPN is die 9ms acceptabel, ook andere partijen denken er zo over.
Duidelijke informatie dat een ping onder de 20ms gewoon prima is. 9ms is daar zelfs ruim onder. Dus er is geen probleem. Dus zal KPN ook niets gaan doen.
KPN adverteert met: “Supersnel en stabiel gamen zonder haperingen” dat betekent naar mijns inziens dat je mag verwachten dat de verbinding net zo snel is als die van andere netwerkbeheerders in Nederland en dat is die momenteel niet. Dus het is aan KPN om hun dienstverlening op orde te krijgen.
Jouw netwerk, met 1ms ping en 940 up en down, is supersnel en stabiel. Kom op man, laten we eerlijk blijven. Ook zit er verschil tussen momentopname en constant 3ms ping.
Waarschijnlijk struggle je met je gameprestaties in League. Je hebt onderstaande oude topic gezien, en denkt dat die 4ms ping verschil jou alle wins gaan opleveren. Ik betwijfel dat ten eerste, en ten tweede gaat onderstaande topic over 50ms, vergeleken 10-15 ms wat deze persoon eerst had. Dat kan je een realistisch verschil noemen, wat toen terecht is opgelost. Accepteer je 9ms ping. Je maakt jezelf zo gek en ziet problemen die er niet zijn.
Verwacht niet dat Odido of Delta (als je die hebt) zoveel betere resultaten gaat geven als je toch je abonnement gaat opzeggen binnen de 14 dagen.
Succes!
@Arievss Ik begrijp dat je een lagere ping wilt voor een nog betere game-ervaring. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat er ruimte is voor verbetering. Maar vanuit KPN zien we hier geen problemen. Een ping van 9ms is heel goed en normaal voor een stabiele en snelle internetverbinding. Dit zou geen merkbare vertraging moeten geven tijdens het spelen van League of Legends.
Ik hoop dat dit je geruststelt. Als je nog andere vragen hebt, laat het ons dan gerust weten.
@Arievss Ik begrijp dat je een lagere ping wilt voor een nog betere game-ervaring. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat er ruimte is voor verbetering. Maar vanuit KPN zien we hier geen problemen. Een ping van 9ms is heel goed en normaal voor een stabiele en snelle internetverbinding. Dit zou geen merkbare vertraging moeten geven tijdens het spelen van League of Legends.
Ik hoop dat dit je geruststelt. Als je nog andere vragen hebt, laat het ons dan gerust weten.
Bij verder testen valt het zelfs nog meer tegen de ping is 9ms maar loopt gedurende de game vaak op naar 10 en zelfs 11. Ter vergelijking over de kabel bij Ziggo had ik 13 dus er is nagenoeg geen snelheidswinst met glasvezel tov kabel, dat kan niet de bedoeling zijn.
Maar goed laat ik het anders vragen, bijgevoegd nog een voorbeeld van een ping test ditmaal naar Cloudfare hier haal ik 2.20ms.
Wat ik graag van jou zou willen horen is hoe het kan dat ik naar allerlei servers in de regio stabiel 2-4ms haal zoals je kan zien op mijn aangeleverde screenshots maar alleen naar de riot server 9ms met spikes naar 10/11 zit?
Het is toch overduidelijk dat er iets niet goed zit als je met allemaal servers stabiel op 2-4ms zit en alleen die server op 9+? Dit terwijl jullie nota bene een vaste verbinding zouden hebben met die server dus juist met die server mag je een extra goede ping verwachten.
Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy wegens zichtbaar zijn publieke IP adres
Met alle respect @Arievss maar je zou ook eens kunnen denken aan dat wellicht die Riot servers weleens de bottleneck zouden kunnen vormen.
Ik weet niet welk IP adres je gebruikt voor die server van Riot, kan je dat met ons delen?
Daarnaast is een ping buiten het spel heel iets anders dan een ping binnen het spel en dus vraag ik me af waar je die 9ms nu op baseert.
Arievss schreef:
Bij verder testen valt het zelfs nog meer tegen de ping is 9ms maar loopt gedurende de game vaak op naar 10 en zelfs 11. Ter vergelijking over de kabel bij Ziggo had ik 13 dus er is nagenoeg geen snelheidswinst met glasvezel tov kabel, dat kan niet de bedoeling zijn.
Ook 11ms is natuurlijk een fantastische waarde, niets mis mee.
Waarom kan het niet de bedoeling zijn dat de ping op glasvezel maar net lager ligt dan die via coax?
Hier adverteert KPN zelf met een latency van 2ms t.o.v. 15 voor de kabel. Ga je daar maar even inlezen.
Hier adverteert KPN zelf met een latency van 2ms t.o.v. 15 voor de kabel.
En jij haalt die 2ms toch ook, tenminste, dat geef je zelf aan met jouw Cloudflare meting.
Dus wat is nu toch het probleem?
It takes two to tango
Het is overigens ook jammer dat je nooit eens antwoorden geeft op de vragen die je gesteld worden.
@Arievss KPN heeft nu twee keer aangegeven dat er geen probleem is en dat er geen verdere actie door hen ondernomen zal worden.
@wjb heeft duidelijk onderbouwd aangegeven dat een ping van 9ms prima is.
Dus er is maar een probleem en dat is dat u de reactie van KPN niet accepteert. En dat probleem kan alleen u oplossen.
Hier adverteert KPN zelf met een latency van 2ms t.o.v. 15 voor de kabel.
En jij haalt die 2ms toch ook, tenminste, dat geef je zelf aan met jouw Cloudflare meting.
Dus wat is nu toch het probleem?
It takes two to tango
Het is overigens ook jammer dat je nooit eens antwoorden geeft op de vragen die je gesteld worden.
Nou hehe nu komen we eindelijk ergens. KPN adverteert zelf met 2 ms. Nu ben ik de beroerdste niet en accepteer ik 4 of zelfs 5 ms ook nog wel. Maar goed dat is dus niet het geval we zitten op 9 oplopend tot 11 ms. Dit is echt te hoog voor glasvezel tenzij er grote afstanden afgelegd moeten worden. Ter vergelijking op de Valorant servers die in London en Frankfurt staan haal ik 11/12 ms! Dus nagenoeg hetzelfde voor een sever om de hoek betekent dat er iets flink mis gaat. Oftewel zoals OP ook al aangaf dit klopt niet er gaat iets fout!
Als je de pingplotter bekijkt die ik hier gepost heb zie je dat die volledige lag ontstaat in het eerste knooppunt de kpn.redirect zoals ik al eerder gepost heb. Oftewel de lag lijkt niet bij mij (thuisnetwerk) of bij de Riot server vandaan te komen maar ertussen in bij KPN.
Zoals ik al aangaf wat te lezen valt in eerdere topics heeft KPN een vaste verbinding met de Riot server. Deze verbinding wordt blijkbaar gefaciliteerd door een 3e partij waar in het verleden ook al problemen mee zijn geweest. Ik gok dat deze partij de boel niet goed ingesteld heeft waardoor iedereen die via KPN met de Riot server verbindt op 9ms uitkomt. Terwijl de meesten waarschijnlijk een veel lagere ping behoren te hebben gezien de geringe afstand naar de server.
Dit resulteert dus dat anderen sub 5ms pings hebben bij een provider waar de routing wel op orde is.
Maar nogmaals @Arievss, geef ook eens antwoorden op de vragen die je gesteld worden want die heb ik nog altijd niet gezien.
Daarnaast lees je overal overheen of wil je niet lezen wat er geschreven wordt.
Die 9ms is uitstekend en als jij denkt dat dat de oorzaak is waarom je jouw tegenstanders niet kunt verslaan dan heb je het echt mis want met die pingtijden zal er geen merkbare vertraging zijn tijdens het spel. Dus nogmaals ... Wat is nu toch het probleem?
Ook is de stelling dat de lag al in het eerste knooppunt ontstaat niet correct immers dan zou je die lag ook ondervinden in jouw Cloudflare meting maar daar meet je dus wel gewoon 2ms als pingtijd.
@Arievss U blijft maar de fysieke afstand van servers als voorbeeld gebruiken ondanks dat u herhaaldelijk is gezegd dat deze geen rol spelen.
Nogmaals KPN ziet geen probleem dus accepteren blijft voor u de enige optie. Wanneer gaat u dat doen?
Ik denk dat alles hier al is gezegd en zet daarom dit topic op slot. @Arievss, als je toch nog verder wilt discussiëren hierover, kun je gerust een eigen topic aanmaken. Mocht je problemen ervaren met je internetverbinding kan je contact opnemen met onze klantenservice.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.