Skip to main content

Mijn hostname resolved naar static.kpn.net, volgens mij klopt dit niet!

Of is dit normaal? :)


Wat versta je nu onder jouw "hostname"?


Meestal heb je zoiets als ip-adres.static.kpn.net (dit is geen bestaande hostname maar een fictieve). Vroeg me af of er iets niet klopte of dat het normaal is.


KPN heeft door alle overnames een hele serie pools van ipv4 adressen en niemand heeft ooit de moeite genomen om de reverse ip lookup op orde te brengen. Mijn recente glasvezel aansluiting zit bijvoorbeeld bij planet.nl, een reis naar het verleden.


Wat het hostname voor naam is maakt op zich niets uit. Dat het eindigt op bijvoorbeeld planet.nl maakt geen bal uit. Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.


Meestal heb je zoiets als ip-adres.static.kpn.net (dit is geen bestaande hostname maar een fictieve). Vroeg me af of er iets niet klopte of dat het normaal is.

Je bedoelt dus reverse DNS.

Daar is zo te zien niets mis mee.


Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.

Er wordt momenteel aan gewerkt om dat generiek voor alle reverse DNSsen te verhelpen.

Ik heb dit voor mijn IP adres al goed laten zetten.

 


Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.

Er wordt momenteel aan gewerkt om dat generiek voor alle reverse DNSsen te verhelpen.

Ik heb dit voor mijn IP adres al goed laten zetten.

 

Bedankt voor je uitleg!