Skip to main content
Beantwoord

Hostname klopt niet?

• May 15, 2020
  • 8 reacties
  • 365 keer bekeken

Zkitzo
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Mijn hostname resolved naar static.kpn.net, volgens mij klopt dit niet!

Beste antwoord door wjb

Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.

Er wordt momenteel aan gewerkt om dat generiek voor alle reverse DNSsen te verhelpen.

Ik heb dit voor mijn IP adres al goed laten zetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Zkitzo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • May 16, 2020

Of is dit normaal? :)

wjb
Wijsgeer
  • May 16, 2020

Wat versta je nu onder jouw "hostname"?

Zkitzo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • May 16, 2020

Meestal heb je zoiets als ip-adres.static.kpn.net (dit is geen bestaande hostname maar een fictieve). Vroeg me af of er iets niet klopte of dat het normaal is.

obelisk
Wijsgeer
  • May 16, 2020

KPN heeft door alle overnames een hele serie pools van ipv4 adressen en niemand heeft ooit de moeite genomen om de reverse ip lookup op orde te brengen. Mijn recente glasvezel aansluiting zit bijvoorbeeld bij planet.nl, een reis naar het verleden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 16, 2020

Wat het hostname voor naam is maakt op zich niets uit. Dat het eindigt op bijvoorbeeld planet.nl maakt geen bal uit. Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.

wjb
Wijsgeer
  • May 16, 2020

Meestal heb je zoiets als ip-adres.static.kpn.net (dit is geen bestaande hostname maar een fictieve). Vroeg me af of er iets niet klopte of dat het normaal is.

Je bedoelt dus reverse DNS.

Daar is zo te zien niets mis mee.

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 16, 2020

Mijn hostname is ip********.direct-adsl.nl. Als ik deze probeer te resolven, dan lijkt me dat ik mijn ip zou moeten zien. Dat lijkt niet te werken.

Er wordt momenteel aan gewerkt om dat generiek voor alle reverse DNSsen te verhelpen.

Zkitzo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • May 16, 2020

Bedankt voor je uitleg!