Skip to main content

Op 23-11 gaan wij verhuizen maar krijg pas 28-11 kpn glasvezel aansluiting. Ik heb voorlopig via KPN hotspot aangemaakt hiervoor krijg ik gratis MB's. Nu wil ik graag mijn smart lampen kunnen bedienen en tv kunnen kijken. Hoe ga ik dat doen? 

Op 23-11 gaan wij verhuizen maar krijg pas 28-11 kpn glasvezel aansluiting. Ik heb voorlopig via KPN hotspot aangemaakt hiervoor krijg ik gratis MB's. Nu wil ik graag mijn smart lampen kunnen bedienen en tv kunnen kijken. Hoe ga ik dat doen? 

Ik zou de bediening van smart-lampen voor 5 dagen maar even vergeten en, als je een smart tv hebt, gebruikmaken van de KPN app. Via je telefoon kun je eventueel ook casten naar je tv. Het gaat tenslotte maar om 5 dagen. Digitenne zal KPN voor die korte periode niet aanbieden neem ik aan. Als je een modem hebt en deze op 23-11 opstart kun je in elk geval en draadloos netwerk op zetten en bovengenoemde functies gebruiken. 


De smart lampen zou ik niet weten. Ik heb, gelukkig, gewoon schakelaars.

TV kijken met de TV+ box of de smart-tv app via die Hotspot gaat niet lukken.

Zelf heb ik voor live kijken buiten internet om (geen data verbruik dan) een digitenne ontvanger erbij. Dat kan voor 5 € per maand in een abonnement toegevoegd worden.

Verder kan je op locatie chromecast gebruiken. Maar … de telefoon die het Hotspot verzorgt maakt geen deel uit van het netwerk. Je moet dan dus nog een telefoon of tablet hebben en natuurlijk chromecast op/aan/in je tv. De TV+ box heeft chromecast, die kan je dan ook gebruiken.

Zelf doe ik het buiten de deur zo:

Ik verbind dan de tv met de Hotspot van mijn telefoon. Dat zelfde doe ik met m'n laptop. Daarmee gebruik ik dan de hdmi uitgang voor naar m'n tv en de website https://tv.kpn.com om tv te kijken. TV kijken is ongeveer 1,5 GB per uur.

Live kijken doe ik via de Digitenne. Dat bespaart enorm veel data.