Skip to main content
Vraag

Hotspot: de kwaliteit van de verbinding is erg slecht

• April 13, 2026
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Ik vind de kwaliteit van mijn mobiele hotspot bedroevend laag. Soms een filmpje kijken op Netflix geeft vaak storingen. Ook vliegt er zonder mijn ingrijpen de hotspot er herhaaldelijk uit en moet ik die weer inschakelen. Heel irritant als je niet weet waarom dat zo gaat.

Ik deed op mijn PC vandaag een speedtest: download 43,5 mb  upload 17,8 mb. Ik betaal daar met een tel abonnement met onbeperkte data  37 euro voor.  Kwaliteit en prijs liggen dan voor mij ver uit elkaar. 

Ben ik de enige met die klachten?

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2026

Beste ​@BAZOOKA T hoe is je apparatuur met de hotspiot verbonden, draadloos via wifi, via Bluetooth, bekabeld via USB of RJ45?

Binnen de hotspot kun je zelf instellen hoe lang de verbinding actief mag blijven met of zonder aangesloten apparaten.

Je betaalt niet voor een hotspotverbinding, maar om te kunnen bellen en interneten op je mobiel, verder niet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 15, 2026

Goedemiddag ​@BAZOOKA T, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Een hotspot is altijd afhankelijk van je mobiele signaal en zelfs wanneer de snelheid 'goed' is, kan hij soms schommelen of korte dips ervaren, precies wanneer Netflix buffert. Vaak merk je dit binnenshuis of wanneer je je in een gebied bevindt met veel gebruikers. 

Uit eigen ervaring weet ik ook dat het soms beter is om je toestel vast te zetten op 4G i.p.v. 5G, voor streaming e.d. werkt dit naar mijn idee echt beter dus hopelijk wil je dat eens uitproberen en kijken of dat verschil maakt!

Beste ​@BAZOOKA T hoe is je apparatuur met de hotspiot verbonden, draadloos via wifi, via Bluetooth, bekabeld via USB of RJ45?

Binnen de hotspot kun je zelf instellen hoe lang de verbinding actief mag blijven met of zonder aangesloten apparaten.

Je betaalt niet voor een hotspotverbinding, maar om te kunnen bellen en interneten op je mobiel, verder niet.

Goede gericht vragen, hopelijk kun je die nog beantwoorden en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!