Skip to main content

Hotspot iPad op vakantie werkt niet

• April 7, 2025
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij zijn op vakantie . De hotspot werkt niet met de iPad. Soms wel verbonden maar kan niets zoeken en krijg mededeling niet met internet verbonden 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2025

Ik neem aan dat je de hotspot van je iPhone bedoelt. En de daarmee verbonden iPad geeft “geen internet” aan. ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

Klopt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2025

Dan hoop ik dat zich een Apple 'deskundige' hier nog meldt.

Wel nog een vraag: in welk land ben je nu?

(Spanje geeft nog wel eens problemen)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

In Spanje 😂

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Carola56. Vervelend dat de hotspot niet goed werkt met de iPad, zeker als je op vakantie bent en juist internet nodig hebt. Ik heb helaas zelf geen antwoord op jouw vraag en hoop op hetzelfde als PeterG. 

Het klinkt alsof de iPad soms wel verbinding maakt met de hotspot, maar geen toegang krijgt tot internet. Zou je willen uitleggen hoe je de hotspot precies gebruikt? Vermeld daarbij:

• Met welk toestel je de hotspot aanzet 

• Of andere apparaten wel goed werken via diezelfde hotspot

• Wat voor melding je precies krijgt op de iPad

• Of het eerder wel goed heeft gewerkt

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 9, 2025

Met een iPhone 8

met de iPhone 13 verbind ie wel automatisch 

geen internet beschikbaar 

eerder wel maar niet echt goed. Soms ben je verbonden en wil je bv de krant downloaden , doet ie niet

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 9, 2025

We zitten in Spanje maar in NL gebeurt hetzelfde 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dus als ik het goed begrijp gebeurd dit niet altijd wanneer je een hotspot maakt van jouw iPhone 8 en het lukt wel om een hotspot te maken met jouw iPhone 13. 

Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen:

1. Netwerkinstellingen opnieuw instellen
    Op de iPhone 8 kun je naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hiermee worden opgeslagen WiFi-netwerken en wachtwoorden gewist, dus je moet daarna opnieuw verbinden met je netwerk.

2. iOS updaten
    Zorg dat je iPhone 8 draait op de laatste iOS-versie die beschikbaar is. Soms lossen updates verbindingsproblemen op.

3. WiFi-netwerk 'vergeten' en opnieuw verbinden. Ga naar Instellingen > Wi-Fi, tik op het info-symbool naast je netwerk, kies Vergeet dit netwerk en maak daarna opnieuw verbinding.