Skip to main content

Ik ben niet technisch, dus wellicht is het simpel, maar ik kon er niet uit.

Wij hebben glasvezel en er ooit voor gekozen om hotspot aan te zetten.\

Voor zover ik begrijp betekend dit dat andere mensen ons hotspot punt kunnen gebruiken.

Dit zorgt echter voor overlast door veel draaiende auto’s voor de deur die direct weg gaan als ik modem uit zet.

Ik wil dus hotspot permanent uitzetten, want al die gassende auto’s zorgen voor veel (stank)overlast.

Hoe kan ik dat hotspot uitzetten? Graag zou ik stap voor stap uitleg krijgen.

Bij voorbaat dank.

 

KPN heeft er een paar jaar terug al voor gekozen om de hotspot op de V10 uit te zetten, op de nieuwere modems bestaat het al niet eens meer @Roosloves , dus je angst is onterecht.


Het is een V10 waar mijn partner toen hotspot heeft aangezet. 

Rare is ook dat zodra ik modem uitzet de auto's direct weg rijden. 

Hoe/waar kan ik eventueel controleren of hotspot aan of uit staat?


Bij de wifi instellingen  @Roosloves, als je de oude software hebt, dus niet ....T04 dan kan de hotspot zichtbaar zijn, maar werkt 100% niet meer.

Ik weet wel dat het bij Ziggo bestaat, maar bij KPN dus niet meer.

 

 


Het is een V10 waar mijn partner toen hotspot heeft aangezet. 

Rare is ook dat zodra ik modem uitzet de auto's direct weg rijden. 

Hoe/waar kan ik eventueel controleren of hotspot aan of uit staat?

Is het eigen Wifi netwerk wel beveiligd met een wachtwoord? Mogelijk wordt de eigen Wifi toegang verward met de Hotspots. Dat is ook nog een mogelijke verklaring.


Het is een V10 waar mijn partner toen hotspot heeft aangezet. 

Rare is ook dat zodra ik modem uitzet de auto's direct weg rijden. 

Hoe/waar kan ik eventueel controleren of hotspot aan of uit staat?

Is uw eigen Wifi netwerk wel beveiligd met een wachtwoord? Mogelijk wordt de eigen Wifi toegang verward met de Hotspots.

Bij de V10 kun je niet zonder wachtwoord werken @Rowi. , maar misschien moet @Roosloves het wachtwoord vernieuwen van zijn thuisverbinding.

 


Hi @Roosloves,

Aangezien wij per 1 augustus 2020 gestopt zijn met KPN Hotspots via de modems van onze klanten, zal het niet zo zijn dat er gebruik gemaakt kan worden van een hotspot via jullie verbinding.

Wel sluit ik me aan bij andere hier; het kan toeval zijn dat de auto's een tijdje bij jullie voor de deur staan, maar de kans bestaat ook dat er gebruik wordt gemaakt van jullie gewone wifi netwerk. Dat lukt niet zomaar, daarvoor moet worden ingelogd bij jullie netwerk met de inloggegevens die jullie zelf aan hebben gemaakt óf de gegevens die op de sticker van de V10 staan.

Ik wil je voor de zekerheid dan ook aanraden om een nieuwe wifi gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken, zodat alleen jullie kunnen verbinden met jullie wifi netwerk! Je kunt de stappen volgen op deze pagina: Wifinaam en –wachtwoord wijzigen