Skip to main content

Ik heb van het werk een HP Elitebook, maar de wifi ontvangst hierop is bar slecht. Heb het laatst getest met de speedtest van KPN op de hp laptop, een asus laptop en mijn Iphone. Op de Iphone en de asus laptop was de snelheid 20 Mb/s en meer. Op de hp laptop was het 3,8 Mb/s.

Ik heb alle updates op de hp laptop geïnstalleerd. Heb een wifi versterker van Netgear. Ik heb de wifi al gesplitst in aparte voor 2,4 ghz en 5 ghz, door het heen en weer schakelen tussen 2,4 en 5 viel de verbinding ook al weg.

Iemand een idee?

Hi @Willem7201! Welkom op het forum. 

Dit kan een probleem zijn dat speelt op de nieuwste HP laptops. Zou je de tip in dit topic eens willen proberen? Met die instelling moeten laptops met dit probleem weer gewoon verbinding kunnen maken. 


Die instellingen stonden er al in.


@Willem7201 zou je in dat geval ook deze tip van @GeSp nog willen proberen? Specifiek tip 1.


Heeft jouw HP Elitebook voorzien van laatste drivers voor de wifi? 

Want ik vind weel vreemd dat wifi op jouw HP Elitebook niet goed werkt. 

En heb jouw Experiabox in de meterkast of in de woonkamer hangen? 

En heb je ook 5 en 2,4 ghz wifi ook aparte namen gegeven? 

Dan moet jij gewoon goede wifiverbinding hebben. 

Heb je ook jouw wifiverbinding ook uitgetest op jouw smartphone? 

Installeer de app KPN Thuis op jouw smartphone en laat die app KPN thuis zoeken naar de juiste wifikanaal en laat de app de goede wifi kanaal voor jou instellen. En daarna moet jouw wifi goed gaan werken.Â