Skip to main content

Sinds een week of 2 krijg ik regelmatig de melding op telefoon en tablet toegang tot het netwerk ontzegd. Ik moet dan netwerk vergeten en telefoon/ tablet afsluit en opnieuw opstarten voordat ik weer op de wifi kom het betreft een Experia V10

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@whugos Kan me voorstellen dat je ondertussen de hoop hebt opgegeven. Het laatste wat ik je kan adviseren is even een topic aanmaken op het Forum van Huawei. Je kan dan een linkje toevoegen van dit topic, zodat zij kunnen meelezen wat er allemaal al besproken is. Hopelijk hebben zij meer tips, tricks en Huawei-kennis in huis. 
Als het aan het toestel ligt, dan weten zij daar vast ook hoe dit het beste opgelost kan worden. Heb je nog garantie op het toestel? 


Bedankt @Tycha voor het delen van de link naar een ander Forum. Uit dat Forum haal ik de volgende tips:

  1. WPS knop modem ingedrukt houden. (niet ieder modem heeft deze knop)
  2. Modem resetten
  3. Toestel enige tijd uit laten en opnieuw opstarten
  4. Ga naar: Instellingen > Wifi > Geavanceerde wifi-instellingen > Wifi behouden in slaapstand ‘NOOIT’

Als het bovenstaande niet lukt, pas dan zou de onderstaande punten uitvoeren. Voor de onderstaande punten adviseer ik 100% om een back-up van je gegevens te maken. Ik lees namelijk overal dat je gegevens kwijt kan raken, dus ook na een harde reset.

  1. Harde reset uitvoeren: Volumeknop ‘DOWN’ tegelijk indrukken met de ‘UIT’ knop.
  2. Toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen
  3. Toestel (onder garantie) terugsturen en het moederbord laten vervangen. Dit lijkt mij overigens een drastische oplossing. 

 

Mijn bevindingen:  Heb zelf het probleem opgelost door;

 

Huidige netwerk naam en beveiligingssleutel veranderen en op je mobiel je ouwe netwerk de stand "vergeten” aanvinken. Voeg een ander netwerk toe met andere SSID en Key   Snaam en wachtwoord]

Log in op het nieuwe toegevoegde netwerk met naam en password. Let op ; het kan zijn dat je niet in kunt loggen, daarna nog eenmaal een nieuw password creeeren.  Waarschijnlijk houdt de ouwe netwerk configuratie protocollen in het geheugen vast. 

Als laatste , erg belangrijk;  Zet Wifi behouden in de slaapstand NOOIT.

 

WIFI gaat weer als de "brandweer”…..:grin:

 

 


Hier nog steeds vergelijkbare problemen. Ik lees in dit Forum dat het een Huawei probleem zou zijn, maar dat vind ik te makkelijk. Mijn Huwaei geeft namelijk nergens anders problemen, dus om alleen te wijzen naar Huawei vind ik niet ok.

 

De instelling over WiFi behouden in slaapstand kan ik niet vinden overigens.

 

In een ander forum heb ik uitgebreid gereageerd:

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/huawei-mate-20-heeft-problemen-met-wifinetwerk-509185?postid=1132904#post1132904

 

 


Reageer