Skip to main content

Best raar dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn en ook nog kado's krijgen terwijl voor een bestaande klant, die minstens een kwart eeuw klant is, KPN niets kan/wil doen.

Moet ik dan echt mijn huidige abonement afsluiten en een nieuwe aanvragen?

Dat zou kunnen maar dan moet u minimaal 6 maanden geen klant zijn geweest.  Dan wordt u gezien als nieuwe klant. 


Een bestaande klant krijgt geen welkomstkorting of geschenk. Maar afgezien daarvan zouden bestaande klanten wel hetzelfde moeten betalen als nieuwe klanten. Lijkt mij.

Nu weet ik dat op de website van KPN, waar nieuwe klanten een abonnement af kunnen sluiten nog steeds de prijzen van voor de prijscorrectie gehanteerd worden. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit.


Nu weet ik dat op de website van KPN, waar nieuwe klanten een abonnement af kunnen sluiten nog steeds de prijzen van voor de prijscorrectie gehanteerd worden. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit.

Als je een bestaand contract verlengd nadat er een prijscorrectie heeft plaatsgevonden maar de voor nieuwe contracten de prijzen van voor de prijscorrectie gehanteerd worden dan levert dat dus weer een lagere prijs op.

Nadeel is natuurlijk wel dat je er weer een jaar aan vast zit.

Zo begon ik een paar jaar terug met een data-only abonnement van €10,- en een KPN-Compleet korting van €5,-. Toen kwam er in oktober 2019 een prijscorrectie van 2,3% en ging het abonnement dus incl. korting €5,23 kosten. Een jaar later opnieuw een prijscorrectie van 2,1% en daarmee kwam de prijs op €5,45. Vervolgens heb ik het contract verlengd en sindsien betaal ik weer €5,-.

 


@wjb jij hebt het nu over een mobiel abonnement. Ik heb het over de prijzen van internet thuis. 


@wjb jij hebt het nu over een mobiel abonnement. Ik heb het over de prijzen van internet thuis. 

Ik noem dat mobiel abonnement als voorbeeld.

Voor het thuis abonnement geldt overigens precies hetzelfde.