Skip to main content

ik wil graag weten of ik als bestaande klanten de kast kan omruilen voor box 12.

Anders is het simpel zeg ik m'n abonnement af en sluit ik nieuwe af

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @P01736462516 hier maak je een denkfout inzake wifi. Voor wifi betaal je niets.

Je hebt een internetabo met een afgesproken snelheid die behoort te werken op 1 pc rechtstreeks bekabeld aan het modem, als je die snelheid haalt, voldoet KPN aan haar verplichtingen.

Wifi is, cru gezegd, jouw pakkie-an.

Desalniettemin doet KPN er alles aan om je met raad (advies) en daad (apparatuur) bij te staan om toch een goede draadloze verbinding  te hebben.

Er is echter geen algemeen advies te geven inzake wifi, daar ieder huis, omgeving en persoonlijke behoeften anders zijn.

 


Jan je hebt nu zoals je zegt de kortingen  op een wifi versteker en dan betaal je 100 euro. Als je bijv naar ziggo gaat kan je er een huren voor 1.25 per maand. Volgens mij is dat best een stuk goedkoper. 

Dan heeft u wel een WiFi versterker die WiFi 6 ondersteund. De WiFi pods van Ziggo ondersteunen geen WiFi 6.

Ziggo heeft de SmartWifi pod wifi 6. Die kost ook 100 euro en kan niet gehuurd worden.

Die WiFi pods van Ziggo zijn vergelijkbaar met de witte SuperWiFi 1.0. Die kosten dus 35 euro. Na 2 jaar en 4 maanden bent u met de SuperWiFi's dus goedkoper uit.


Goedemorgen @P01736462516 en welkom hier op ons forum :)

Houd er rekening mee dat je een provider niet betaalt voor wifi maar voor je verbinding tot aan het modem (Experia Box). De snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten, ga je via de wifi in principe niet halen.  Een wifi signaal moet zich door de lucht verplaatsen en dat zorgt voor verlies van snelheid. Als je een pc (of laptop) rechtstreeks met kabel aansluit op het modem, dan zou je de snelheid moeten halen waarvoor je een contract hebt afgesloten, via de wifi gaat die vlieger helaas niet op. En wifi is wifi, of je nu KPN als provider hebt of klant bent bij Ziggo, daar zit geen verschil in. Voor wat meer context kan ik je aanraden om dit artikel ook eens door te nemen!


Ik heb de experia box v8.kan ik deze kosteloos vervangen voor de box 12?


Ik heb de experia box v8.kan ik deze kosteloos vervangen voor de box 12?

U kunt het omruilen. Maar of u dan een KPN Box 12 krijgt is niet te zeggen. Misschien word het een Experiabox v10 of v10a. 


Ik heb de experia box v8.kan ik deze kosteloos vervangen voor de box 12?

Goedemorgen @Hans253 en bedankt voor je bericht :)

Je kunt de Experia Box v8 kosteloos om laten ruilen alleen kan ik je op voorhand niet zeggen welk type modem je als vervanging krijgt toegestuurd.