Skip to main content

Meerdere vragen:

 

Wij hebben onlangs een Qled aangeschaft. E.e.a. in huis is intussen behoorlijk verouderd, dus om optimaal internet en tv ervaring te hebben zal e.e.a. wel aangepast moeten worden denk ik.

We hebben afgelopen week in ieder geval het nieuwste modem ontvangen dus dat is vast een begin. Verder hebben we glasvezel.

In ons huis zijn twee televisies met een DVS verbonden en 1 bekabeld. ( Het kastje wat bekabeld is gebruikt mijn zoon. Wanneer hij gaat gamen stopt hij de kabel in zijn playstation ) 

De DVS set die wij hebben zijn 10-11 jaar oud

(MT2263)
Onze andere twee tv’s bekabeld aansluiten is helaas geen optie. Wat kunnen we het beste doen in ons geval? Ik neem aan dat we het beste een andere DVS set aanschaffen? Of zijn er ook nog andere/betere opties?

Tevens gebruiken we UTP cat5 kabels, moet daar nog iets aan veranderd worden?.

We hebben ons internet al verhoogd naar 200mbps, maar dit moet natuurlijk wel haalbaar zijn voor de DVS bekabeling etc.

O ja en dan nog een vraag; Netflix kijken via het kastje van KPN ( verbonden met DVS ) of draadloos via de app op tv want dat is ook nog zoiets.
Want zowel het KPN 4K kastje als de TV verbinden met een UTP kabel d.m.v. een splitter of gewoon draadloos of zoals mijn zoon doet, wanneer we app’s gebruiken de UTP kabel in de tv doen? 
 

Heel veel vraagtekens dus nog bij mij ( vrouw hè 😉 )

Ik hoop dat er mensen zijn die mij e.e.a. kunnen uitleggen verhelderen. 
 

B.v.D

 

Hallo @Rean6279 , voor het optimale resultaat alles bekabeld aansluiten en geen (zwaar verouderde) DVS-en (meer) gebruiken.

Ik hoop dat je LAN-kabels CAT5e als kwaliteit hebben en niet CAT5. Als het inderdaad CAT5 is deze meteen vervangen voor minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Netflix kijken kun je rechtstreeks via je nieuwe tv, is dat een 4K(UHD), zo ja kun je 4K-Netflix abo nemen, dan dient ook de TV bekabeld aangesloten te zijn.

Welk merk en type modem heb je nu?

Succes.

 


Wauw wat een snel antwoord 😃👍

 

Even gecheckt: 5e

Modem is KPN Box12 wifi6 ( de zwarte )

Zoals gezegd is bekabeld aansluiten helaas geen optie bij de andere twee tv’s. 

In onze keuken ( verdieping lager dan de woonkamer, we wonen in een dijkwoning ) hebben we een verouderde samsung LCD tv, maar doet het nog prima voorlopig. In de woonkamer hebben we nu een Samsung Q90R UHD tv. Uitgebreide Netflix hadden we al i.v.m. het aantal gebruikers.
 

We wonen overigens in een jaren 30 woning dus weinig beton die signalen tegen houdt. Onze wifi is door het hele huis verder ook goed en we gebruiken ook geen wifi versterkers verder dus dat is denk ik ook wel een voordeel denk ik?

 


In de woonkamer hebben we nu een Samsung Q90R UHD tv.

Bij die TV is niet helemaal meer een losse ontvanger nodig. Het heeft z’n beperkingen maar je kunt daarmee kijken via de KPN ITV app in die TV. Zelfs via wifi :wink: !

Heb je echter Videoland via KPN dan wordt het lastig met die app. Ook radio zit er niet in.

Voor Netflix heeft de TV zelf een app.


Hallo @Rean6279 , als je DVS wilt blijven gebruiken, koop dan een nieuwe set bij KPN, die eerder genoemde zijn zwaar verouderd.

Zelf heb ik een hoekwoning uit de jaren zestig, ook geen beton en staal gelukkig en dus ook geen wifi-verstoring. Overal in huis goede wifi.

 


Als je je huis "toekomstproef" wilt maken, dan zorg je toch echt het beste voor kabels. Naar verschillende plekken in de woonkamer waar de tv kan staan. Naar de keuken. En naar boven.


In een jaren ‘30 woning heb je geen betonnen vloeren e.d. en is er altijd een route voor kabels te vinden danwel creëren.


Momenteel hebben we nog een poort over. Er zijn ook twee beveiligingscamera’s aangesloten op het modem.

We kunnen dus nog 1 tv bekabeld aansluiten, tenzij hier ook nog andere oplossingen voor zijn?

 

Bedankt tot zover iig voor jullie snelle reacties. 

 


Met een switch of switches creëer je zoveel poorten als je nodig hebt. Zo’n switch hoeft ook niet per se bij het modem. Met bv één kabel naar de woonetage en daar de switch die KPN verkoopt kun je weer 4 apparaten bekabeld aansluiten. Etc.

 

( Het kastje wat bekabeld is gebruikt mijn zoon. Wanneer hij gaat gamen stopt hij de kabel in zijn playstation ) 

Dit zou ik sowieso met een switch oplossen. Want steeds die stekkers erin en eruit beschadigd uiteindelijk niet alleen de stekkers maar ook de aansluitingen op de ontvanger en zijn playstation. En dat laatste wil ie vast niet.


Dankjewel Peter 😃👍


Dan heeft u ook 2 korte kabeltjes nodig. Maar misschien zweven die nog wel ergens...


Reageer