Skip to main content

Ik ben begonnen met het volgen de installatie handleiding en loop tegen mijn eerste probleem aan. Er staat schuif het glasvezelkastje over het aansluitpunt. Dat lukt niet of moet ik het forceren? Het kastje is smaller dan het aansluitpunt. En er hangt een kabeltje uit het aansluitpunt. Is dit wel het juiste aansluitpunt?

 

Hi @Soleil1952, op onderstaande foto kun je zien hoe het er bij jou uit zou moeten zien. Het witte kapje schuif je normaal gezien vrij makkelijk over het aansluitpunt. Deze zou dan vast moeten klikken. Als het goed is heb je ook het zwarte kastje wat op de foto te zien is. Zo niet kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN op 0800-0402.

 

 


Er zit bij u een patchcover over het aansluitkastje. Die is nog van de vorige bewoners? 


Bedankt, ja het zwarte kastje heb ik. Ik las dat ik die ergens overheen moest schuiven. Wat daaronder zit heb ik dan niet?


Oh sorry Nick, ja van vorige bewoners 


Oh sorry Nick, ja van vorige bewoners 

Dat bovenste vierkante lipje iets indrukken. Dan kunt u hem zo naar beneden schuiven. Dan is die eraf.

Dan blijft dit zitten:

 


Dat werkte, ik kon de stroomadapter en ethernet kabel aansluiten en na ontdekking van de aan knop op het kastje ging het groene powerlampje branden, hoezee.

Helaas lukte het niet mij te verbinden en na loskoppelen en alles nogmaals installeren kreeg ik nog geen verbinding. De installatie hulp adviseerde mij een bel afspraak. Inmiddels viel het aansluitpunt van de muur 🤔 en werd besloten een monteur afspraak te maken. Die komt donderdag. Ik ben er blij mee, wel jammer dat ik 3 dagen geen internet of tv heb.


Alles opgelost, internet en tv werken weer na komst monteur. Bleek een wachtwoord probleem, ik had het veranderd en het werd teruggezet op standaard. Bedankt voor alle hulp.


Reageer