Skip to main content

Hi!

 

Ik ben aan het proberen mijn poorten te forwarden voor mijn PS4 (Game: COD Warzone). Volgens mij heb ik alles goed gedaan, maar mijn poorten staan nog steeds niet open. p.s. ik heb het topic van de IP camera's al gezien waar vaak naar gelinkt wordt, maar dat is toch best wel anders volgens mij. Oudere firmware en een andere toepassing. 

 

Setup: 

  • KPN glasvezel modem
  • KPN 10A router - firmware v5.00.43 build447
  • PS4 rechtsstreeks bekabeld aangesloten op 10A router

Wat heb ik gedaan? 

  • Mijn PS4 een vast IP adress gegeven (eindigt op 222, mijn IP adress pool staat van 1-200 ingesteld).
    • Dit werkt, mijn PS4 heeft dit IP adres
  • Onder NAT → port mapping de volgende regels toegevoegd (poorten heb ik hier vandaan: https://portforward.com/call-of-duty-warzone/)
    • TCP: Private 1935-1935 Public 1935-1935
    • TCP: Private 3478-3480 Public 3478-3480 
    • UDP: Private 3074-3074 Public 3074-3074
    • UDP: Private 3478-3479 Public 3478-3479

Helaas geeft mijn PS4 nog steeds NAT type 2 aan, en ook als ik websites zoals https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ gebruik, zie ik dat de poorten die ik hierboven genoemd heb, gesloten zijn. 

 

Ik heb een aantal vragen: 

 

  1. Klopt het dat ik bij private en public hetzelfde in moet vullen? 
  2. Had ik voor protocol TCP&UDP moeten gaan? En daar gewoon alle regels toevoegen?  
  3. Ik kan/hoef niets in te stellen op het modem, toch? 
  4. Het is het handigste als ik een vast IP instel wat buiten de uitdeel range van de router ligt, toch? 
  5. Ik zie dat jullie vaker linken naar portforward.com, maar volgens mij is jullie router/firmware niet op die site terug te vinden, toch? 
  6. De hamvraag: waarom lukt het niet? In mijn ervaring is port forwarden eigenlijk altijd super simpel, maar na een paar uur researchen, kom ik er hier nog steeds niet uit.
    1. Is het mogelijk zelf een router aan te schaffen en aan mijn KPN glasvezel modem te hangen, en werkt iTV dan ook nog? 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Hoi @Joost Eijkenboom . Welkom op het forum.

Bij mijn weten hoef je alleen maar UPnP aan te zetten. Dan regelt de rest zich vanzelf. Heb je dat ook geprobeerd?

(disclaimer: verdiep je wel even in wat UPnP precies is, zodat je op de hoogte bent van de risico's)


Hi Erwin, 

 

Dank voor je reactie. UPnP stond standaard al aan. Ik heb dat niet meer veranderd. Dat gaf me echter nog geen OPEN NAT type. (Voor mij trouwens niet echt een issue, maar als je je zorgen maakt om de veiligheid risico’s die dit geeft, zou hij dan wel standaard aan moeten staan bij al jullie gebruikers?)

Inmiddels is het mij wel gelukt het in te stellen op de 10A na flink wat prutswerk. 

 

Ik ben er wel serieus over na aan het denken een eigen router aan te schaffen, deze is wel erg basic én buggy. Zou je nog antwoord kunnen geven op mijn allerlaatste vraag? Kan ik zomaar een andere router kopen en die gebruiken, en blijft mijn iTV dan ook werken? 

Dank,

 

Joost 


@wjb  is de grootmeester wat dat onderwerp betreft. :-)

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.