Skip to main content
Antwoord

Hulp nodig bij correct aansluiten KPN Modem op de dsl kabel

• July 3, 2025
  • 3 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb een huis gekocht en gelijk een KPN abonnement afgesloten. Ik kreeg keurig alles binnen, maar kwam er toen achter dat er helemaal geen ISRA-kastje in de meterkast zat, maar alleen de losse kabel. Nu had ik al gevonden dat een ISRA niet veel meer is dan een directe doorverbinding tussen deze kabels, dus heb ik het geprobeerd zelf aan te sluiten. Rechts zie je de kabel met kastje die ik kreeg bij mijn KPN-modem met een oranje, blauwe, oranje-wit en blauw-wit draadje, en links de KPN kabel met een Oranje, witte, blauwe en rode draad. Die kabel met kastje sluit je met een Y-kabel aan op de modem. 

Echter kreeg ik bij het aanzetten van de modem een rood lampje bij internet. Duidelijk dus dat ik het verkeerd heb aangesloten. Hoe moet ik deze kabels aansluiten? Mijn abonnement is al actief. 

Beste antwoord door MirteH

Hoi ​@MirteH. Welkom op de community! Bedankt voor je bericht en uitleg. Je hebt goed gekeken naar de kabels, maar het aansluiten van deze draden kan best lastig zijn. Omdat je een rood lampje op je modem ziet, lijkt het erop dat het nog niet goed is aangesloten. Heb je inmiddels al een afspraak kunnen maken met een monteur? Die kan het ISRA-punt goed aansluiten of controleren of er iets anders mis is.

Inmiddels is het gelukt, je moet blijkbaar maar twee kabels aansluiten: Blauw op blauw, Rood op WitBlauw. Maar alsnog een monteur laten komen om een echt aansluitpunt te laten plaatsen, is wel zo netjes. 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 3, 2025

Beste ​@MirteH , hier moet gewoon een gratis installatie monteur bij komen,  te bestellen op de website van KPN of morgen even bellen met 0800 0402 of 24/7 via Facebook of X

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@MirteH. Welkom op de community! Bedankt voor je bericht en uitleg. Je hebt goed gekeken naar de kabels, maar het aansluiten van deze draden kan best lastig zijn. Omdat je een rood lampje op je modem ziet, lijkt het erop dat het nog niet goed is aangesloten. Heb je inmiddels al een afspraak kunnen maken met een monteur? Die kan het ISRA-punt goed aansluiten of controleren of er iets anders mis is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 7, 2025

Inmiddels is het gelukt, je moet blijkbaar maar twee kabels aansluiten: Blauw op blauw, Rood op WitBlauw. Maar alsnog een monteur laten komen om een echt aansluitpunt te laten plaatsen, is wel zo netjes.Â