Skip to main content
Hier komt de verbindingabel naar mijn huidige  k

Hier komt de kabel uit naar de huidige FRITZ BOX 7581 Modem. Die bevind in de woonkamer. 

 

Deze kabels bevinden zich in een andere kamer - ik heb geen idee waarom die zijn hier? Zo heb ik overgenomen.
-Ik probeer mijn KPN Box 12 modem aan te sluiten, maar het lukt niet.
Beste KPN, hoe verder?….. Ik heb graag advies en begeleiding nodig hier.

 

 

Mijn andere vraag, welke modem heeft betere prestaties (welke is beter) voor het werken in de Cloud :

  1. KPM Box 12
  2. FRITZ BOX 7581

Op zich werkt voor de gewone gebruiker de box 12 prima. Als je instellingen wil veranderen dan kan je meer met de Fritzbox.  Is de verbinding al wel opgeleverd? Maw je hebt bericht gehad dat de verbinding aktief is?


Hallo @aansluiting box 

Waarom lukt het niet. Past b.v de kabel niet, gebruik je dan wel de bijgeleverde kabel?
Had je al een werkende KPN verbinding met die Fritz!Box en dan via pair bonding voor hogere snelheid?
Die Box 12 ondersteunt geen pairbonding dus dat gaat sowieso niet werken.
Ik zou persoonlijk die Fritz!Box 7581 gebruiken, meer mogelijkheden dan met een Box 12.


Beste forum,

Veel dank voor jullie hulp, ingesloten wat aanvullende info.

 

Ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN, glaswezel met hoge snelheid, de glaswezel word pas volgende maand geïnstalleerd.

 

KPN-verbinding 13/10 actief, (TV+TEL+Internet).

XS4ALL verbinding is stopgezet op 13/10.

De telef werk niet.

 

Ik heb de BOX 12 nog niet aangesloten, en de verbinding loopt nu steeds via de FRITZ Box 7581.

 

De KPN TV ontv

Beste forum,

Veel dank voor jullie hulp, ingesloten wat aanvullende info.

Ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN, glaswezel met hoge snelheid, de glaswezel word pas volgende maand geïnstalleerd.
 
KPN verbinding is van 13/10 actief, (TV+TEL+Internet).
XS4ALL verbinding is stopgezet op 13/10.
De telef werk niet. 

Ik heb de BOX 12 nog niet aangesloten, en de verbinding loopt nu steeds via de FRITZ Box 7581. 

De KPN TV ontvanger  (UHD 4K) is well aangesloten (trouwens hij is hetzelfde als de TV ontvanger van XS4ALL, allen een andere serail nummer).

Wat is jullie advies graag, te blijven gebruiken de FRITX Box 7581, of de KPN Box 12 ??

Nu de snelheid is: 
Download 193.7
Upload: 29.9

Veel dank.
 

 

anger  (UHD 4K) is well aangesloten (trouwens hij is hetzelfde als de TV ontvanger van XS4ALL, allen een andere serail nummer).

 

Wat is de advies graag, te blijven gebruiken de FRITX Box 7581, of de KPN Box 12 ??

 

Nu de snelheid is:

Download 193.7

Upload: 29.9

 

Veel dank.

 


Ik neem aan dat je dat modem van XS4ALL in bruikleen gekregen hebt, die zal je dan terug moeten sturen.
Als je hem mag houden of hij van jezelf is dan zou ik die Fritz!Box blijven gebruiken.

Ik vind het wel apart dat je blijkbaar nog steeds verbinding via pairbonding hebt en KPN je dan een Box 12 stuurt i.p.v. een Experiabox V10.

Heb je wel bericht gehad dat je verbinding is omgezet van XS4ALL naar KPN?
Je zou eens in kunnen loggen op die Fritz!Box en kijken of je het internetprofiel van XS4ALL naar KPN kan zetten, dan zou je de telefonie ook weer werkend moeten krijgen, het zou kunnen dat je nog wel de SIP-account gegevens in moet stellen, die kan je via deze pagina opvragen (ergens halverwege):

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm


Misschien is er geen pair-bonding actief bij KPN, er zal dan een monteur langs gestuurd moeten worden, ook al heb je het bij XS4ALL wel, dat de fritz werkt kan ook op 1 lijn zijn.

De Fritzbox loopt op zijn einde, dat de telefoon niet werkt heeft niks met de Fritz te maken, je zal het sipp account zelf moeten genereren op de KPN site en de gegevens moeten invoeren, alleen bij de 7583 en de 7590 kan dit automatisch gaan omdat KPN die ook voert.


Hoi @aansluiting box, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt de telefonie werkend te krijgen en/of onze experiabox te installeren?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


BBBedankt!!

 

Alles werk nu naar tevredenheid!

 

Ik heb hele bruikbare tips gekregen.

Ik sluit deze verzoek, en fijne dag!