Skip to main content

Beste KPN,

 

Als zeer trouwe KPN klant schrik ik nu toch wel van een ‘trucje’ wat jullie hebben uitgehaald met dat gehussel. Mijn huidige internet/tv abonnement verloopt over 1,5 maand en ik dacht, evenals de vele jaren hiervoor, met veel plezier te verlengen. Dat viel toch even tegen zeg.

ik heb: kpn compleet, internet 100/10, 2x itv, opnemen pakket, fox sports en 3x mobiel. 

Volgens de dame aan de telefoon, die ik nou niet erg empatisch vond overkomen, ga ik komend jaar 87 euro (696 ipv 609) meer betalen voor precies hetzelfde. Dit is inclusief de 15 euro korting van 6 maanden (vanaf nu krijgen alleen nieuwe klanten 50% korting?? - en trouwe klanten dan?). Voor mij is dit een prijsverhoging van 15%. Ik snap dat alles langzaamaan duurder moet worden, maar even eerlijk, is 15% niet een beetje veel?? 

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

 

 

 

Tja heb het net voor mijzelf ook even uitgerekend.

Ik ben € 14,50 per maand duurder uit met Hussel voor het zelfde pakket.


Hoi @Henk Vos @Waterhoen 

Niet verlengen en laten doorlopen is toch ook een optie.


Abonnees die KPN Compleet zijn en daarmee FOX Sports gratis hebben pakt het overstappen naar KPN Hussel heel duur uit.


Wat is het probleem? Als u duurder uit bent, dan verlengd u toch niet? Mijn abonnement stamt nog uit 2014 ofzo. Internet en TV doen het nog steeds hoor :blush:


Ik hoop voor jou niet dat je al verlengd hebt. Want terug naar KPN Compleet?: Daar doet KPN niet aan. 
 

Gewoon jouw oude abonnement ongewijzigd laten doorlopen en zelf ergens een nieuwe telefoon kopen als dat noodzakelijk is. 


Gewoon jouw oude abonnement ongewijzigd laten doorlopen en zelf ergens een nieuwe telefoon kopen als dat noodzakelijk is. 

Dit gaat over het internet en tv abonnement. Niet over het mobiele abonnement. 


Ok @Nick83 . Waterhoen heeft ook driemaal mobiel. 
 

Ik wist niet dat je internet en TV ook kon/moest verlengen. Die abonnementen lopen toch altijd ongewijzigd door? 


@genetic : niet verlengen kost me 750 per jaar. Het gaat om internet/itv, niet mobiel. 

@Noordzee dit kan/moet je elk jaar verlengen. Je krijgt hierdoor elk jaar weer opnieuw 6 maanden korting, althans, de afgelopen 20 jaar. 

@Nick83 zie mijn reactie aan Noordzee


Ok @Waterhoen 

Ik kende deze constructie niet. Wel een  hele aparte constructie. Daar heb je dan mooi 20 jaar lang profijt van gehad. 


Ok @Waterhoen 

Ik kende deze constructie niet. Wel een  hele aparte constructie. Daar heb je dan mooi 20 jaar lang profijt van gehad. 

Wat is hier apart aan? Dat doe je toch ook met mobiel? Verlengen als het afloopt. Doe je dat niet, ga je over op een maandelijks opzegbaar contract (= altijd duurder dan een vast contract). 
Ook trouwens zo met energieleverancier etc. Ik weet dat veel mensen dit niet doen, maar apart is het dus niet. 


Ok @Waterhoen 

Ik kende deze constructie niet. Wel een  hele aparte constructie. Daar heb je dan mooi 20 jaar lang profijt van gehad. 

Wat is hier apart aan? Dat doe je toch ook met mobiel? Verlengen als het afloopt. Doe je dat niet, ga je over op een maandelijks opzegbaar contract (= altijd duurder dan een vast contract). 
Ook trouwens zo met energieleverancier etc. Ik weet dat veel mensen dit niet doen, maar apart is het dus niet. 

 

@Waterhoen Je abonnement loopt gewoon door als je niet verlengt. Verlengen is alleen interessant wanneer het huidige abonnement niet meer toereikend etc. is. Verlengen hoeft en moet niet en de kosten zullen hetzelfde blijven wat bij het abonnement hoort. Er kan wel een prijsverhoging bij komen, maar dat geldt dan voor alle klanten. 


Ik heb ook nog nooit verlengd en mijn alles in een pakket loopt gewoon door maar als ik kijk tot wanneer staat er in (mijn KPN) Einddatum contract: 21-12-2012  mijn contract dat nog steeds werkt is dus meer als 8 jaar verlopen???


Niet verlengen is ongewijzigd doorlopen op de oude voorwaarden.

En regelmatig zijn de oude voorwaarden gunstiger dan de huidige voorwaarden. 


Verlengen deed ik vroeger ook wel eens. Maar ik kreeg een jaar of 5 geleden al geen korting meer bij verlengen. Dat kon alleen als ik naar een duurder abonnement zou gaan. Wat ik niet wilde.


Ok @Waterhoen 

Ik kende deze constructie niet. Wel een  hele aparte constructie. Daar heb je dan mooi 20 jaar lang profijt van gehad. 

Wat is hier apart aan? Dat doe je toch ook met mobiel? Verlengen als het afloopt. Doe je dat niet, ga je over op een maandelijks opzegbaar contract (= altijd duurder dan een vast contract). 
Ook trouwens zo met energieleverancier etc. Ik weet dat veel mensen dit niet doen, maar apart is het dus niet. 

 

@Waterhoen Je abonnement loopt gewoon door als je niet verlengt. Verlengen is alleen interessant wanneer het huidige abonnement niet meer toereikend etc. is. Verlengen hoeft en moet niet en de kosten zullen hetzelfde blijven wat bij het abonnement hoort. Er kan wel een prijsverhoging bij komen, maar dat geldt dan voor alle klanten. 

Nee, dat is dus niet waar. ik verleng de afgelopen 20 jaar en ELK jaar krijg ik weer 6 maanden 50% korting (en 6 maanden volle prijs). Dat krijg ik niet alleen, dat krijgt iedereen. Soms krijg je een medewerker aan de lijn die zegt dat dat niet meer kan, maar elk jaar wordt ik doorverbonden naar een afdeling ‘klantenbehoud’ oid en dan kan het opeens wel. En ik heb nog nooit gedreigd met weggaan of onvriendelijk gedaan.

Zo ook een jaar geleden: ik verleng met 12 maanden en krijg weer 50% korting voor een jaar. Hierdoor betaalde ik vorig jaar 609 euro. Als ik niets doe, betaal ik komende 12 maanden 750 euro (hierboven uitgelegd). als ik verleng met 12 maanden, betaal ik 696 totaal. 

Oftewel, alleen NIET verlengen als je maandbedrag x 12 lager uitvalt dan verlengen met korting. Dat is bijvoorbeeld bij 1 van de mobiele nummers het geval. In alle andere gevallen is verlengen goedkoper. Tenzij je natuurlijk liever een maandelijks opzegbaar contract wil, dat kan natuurlijk. 


@Waterhoen

Dan heb jij toch echt 20 jaar lang heel veel geluk en overredingskracht gehad. Ga er maar vanuit dat dit niet de standaard werkwijze is van KPN. Maar eens komt er een einde aan deze serie verlengingen met korting. 

 


Het is niet gebruikelijk om het Thuis-abonnement te verlengen. Dat sluit je af tot wederopzegging. Mijn huidige abo is van maart 2011….

Binnen je huidige pakket kan je alles aanpassen uitgezonderd 4k bij Alles in 1. (maar 4k is er nog nauwelijks. Er waren bij Ziggo en KPN ‘grote’ plannen om deze zomer e.e.a. te doen met de sportzomer in 4k. Dat is nu allemaal van de baan.)


@Waterhoen

Dan heb jij toch echt 20 jaar lang heel veel geluk en overredingskracht gehad. Ga er maar vanuit dat dit niet de standaard werkwijze is van KPN. Maar eens komt er een einde aan deze serie verlengingen met korting. 

 

dat zou wel heel bijzonder zijn. ik doe er namelijk oprecht niets meer voor dan elk jaar bellen om te verlengen. dit doe ik trouwens ook voor meerdere familieleden. in die 20 jaar heb ik 3x iemand gehad die zei dat het niet meer kon en toen ik vervolgens vroeg waarom nieuwe klanten dan meer voordeel krijgen dan bestaande klanten (behalve dan om klanten te lokken) werd ik doorverbonden en kreeg ik de korting. En nogmaals, zonder boos maken, dreigen, of ander asociaal gedrag. Altijd hele vriendelijk medewerkers en ik hoefde nooit te vragen om korting. Kreeg altijd een antwoord zoiets als ‘dan mag ik u dit en dit aanbieden’ (en dat was dan dus, net als nieuwe klanten, 50% korting 6 maanden lang). en wat fijn dat u bij ons als klant blijft. 

Trouwens, als je goed leest (dit bedoel ik vriendelijk) zie je dat ik nu ook weer, zonder enig klagen, mopperen, etc, een nieuw aanbod heb gekregen. Namelijk; afgerond 50 euro korting als ik verleng met een jaar. Dit krijgen jullie dus ook. Het enige wat je hoeft te doen is even bellen als je abonnement is afgelopen en je minder wil betalen (uitzonderingen daargelaten dus, zoals eerder besproken).

 

Mijn vraag, en ik wacht rustig op een antwoord van KPN, is:

Afgelopen jaar: 609 euro
Komende 12 maanden zonder verlengen van contract: 750 euro
Komende 12 maanden met verlengen van contract: 696 euro

87 euro (= 15%) meer betalen voor precies hetzelfde product dus. Daar gaat mijn vraag over. 


Er komt hier vanzelf een moderator van KPN. Ik ben heel benieuwd naar het antwoord. Als ze jou dan weer 6 maanden lang 50% korting geven, dan meld ik me dan ook maar gelijk aan voor zo'n korting. Tenslotte ben ik niet pas 20 jaar klant, maar al bijna 30 jaar.

  


Hoi @Noordzee en anderen,
 

Als ze jou dan weer 6 maanden lang 50% korting geven, dan meld ik me dan ook maar gelijk aan voor zo'n korting. Tenslotte ben ik niet pas 20 jaar klant, maar al bijna 30 jaar.

  

Doe dat nou niet @Noordzee , straks ben ik de enige  abonnee die alle bedragen die gemoeid zijn met kortingen moet bijlappen.
Gewoon netje blijven betalen, dat doe je al 30 jaar.

Niet laten afweten Noordzee. Ik steun je, ik meld me ook niet aan voor korting.:wink:


Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 


Zeg, nou doen jullie net alsof ik iets raars/asociaals doe. wel een beetje lief blijven he. 

Prima dat jullie niet willen verlengen hoor, maar doen jullie dat dan ook niet met mobiel, energie en nog wat van die abonnementen? Jullie laten alles wat je hebt doorlopen en betalen dan de premium prijs? Jaloers dat jullie je dat kunnen veroorloven zeg ;) 

Ik ben er trouwens mee begonnen toen kpn zelf stopte met mij bellen of ik weer een nieuw jaarcontract wilde afsluiten mét korting (heb het nu over de tijd dat wij net adsl hadden - zo’n groene vliegende schotel als modem). Sindsdien bel ik ze zelf en het enige wat ik doe is vragen om een nieuw jaarcontract. Niets meer, niets minder. 
 

 


Hoi @Waterhoen en anderen,
 

Prima dat jullie niet willen verlengen hoor, maar doen jullie dat dan ook niet met mobiel, energie en nog wat van die abonnementen? Jullie laten alles wat je hebt doorlopen en betalen dan de premium prijs? Jaloers dat jullie je dat kunnen veroorloven zeg ;) 

Ik ben echt heel lief hoor, en het is ook geen kritiek op jou.

Maar inderdaad ik doe dat nergens niet.
Ik betaal wat ze vragen. Bij alle diensten waar ik gebruik van maak.
"Overstappen, ik moet er niet aan denken"
De tijd die daar gaat inzitten kost mij echt te veel geld.

Ze betalen mij ook wat ik vraag, vandaar dat ik het kan laten.

En KPN behandeld mij goed, ik moet nog tegen de eerste storing aanlopen,
Erg belangrijk toch, en ja daar betaal ik ook voor.
Maar dat deed ik bij Ziggo ook, en daar heb ik gedurende jaren en jaren niet gekregen wat ik bij KPN wel verkrijg.

En daarbij ben ik ook gekend in de extraatjes die ze ook wel eens te vergeven hebben.
Kortom ik heb geen korting nodig.


Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 

Ik zat me behoorlijk te ergeren aan jullie, maar nou zie ik overal op internet dit soort verhalen staan. Dat bij verlengen alleen korting wordt gegeven als je je pakket verandert (andere snelheid bijvoorbeeld). Dit staat trouwens ook letterlijk op de site van KPN zelf zo. 
 

Heel bijzonder dat ik dus elk jaar die korting wel gekregen heb….en dus nu ook weer krijg (minder dan eerst, maar toch ook weer 50 euro). Enige wat ik gisteren aan de telefoon zei ‘ik bel weer om te verlengen’ en kreeg dit aanbod, met 50 euro korting. 
 

Misschien moet ik dit topic maar snel verwijderen haha

 

Admin: bericht iets aangepast i.v.m. huisregels


Tja... een brutaal mens heeft de halve wereld…

Tis niet voor niets dat computersystemen steeds strikter worden. En klantenservice steeds minder service en meer tussenpersoon worden tussen de klant en "het systeem". Al die kortingen en gratis apparatuur kosten allemaal veel te veel.