Skip to main content
Beantwoord

Hussel veel duurder?

  • April 2, 2020
  • 38 reacties
  • 2095 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

38 reacties

  • April 3, 2020

Hoi @Waterhoen en anderen,

 

Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 

Ik zat me behoorlijk te ergeren aan jullie, maar nou zie ik overal op internet dit soort verhalen staan. Dat bij verlengen alleen korting wordt gegeven als je je pakket verandert (andere snelheid bijvoorbeeld). Dit staat trouwens ook letterlijk op de site van KPN zelf zo. 

​​​​​​

Maar goed als ik ga worden weggezet als dom.
Mag ik  dan u melden dat ik het nogal bedelgedrag vind.
Elk jaar bellen om zo voordelig mogelijk uit te zijn, wat beslist ten koste gaat van mensen die niet bellen, en gewoon betalen.
Zo dat heft mijn domheid een beetje op.

 

Admin: quote aangepast


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 3, 2020

Ach tjsa…..wat is dom...(niet netjes, zo’n uitspraak, maar goed)....uiteindelijk meer betalen omdat men denkt dat een verlenging nodig is, of gewoon door laten lopen….

 


  • Auteur
  • April 3, 2020

Hoi @Waterhoen en anderen,

 

Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 

Ik zat me behoorlijk te ergeren aan jullie, maar nou zie ik overal op internet dit soort verhalen staan. Dat bij verlengen alleen korting wordt gegeven als je je pakket verandert (andere snelheid bijvoorbeeld). Dit staat trouwens ook letterlijk op de site van KPN zelf zo. 

​​​​​​

Maar goed als ik ga worden weggezet als dom.
Mag ik  dan u melden dat ik het nogal bedelgedrag vind.
Elk jaar bellen om zo voordelig mogelijk uit te zijn, wat beslist ten koste gaat van mensen die niet bellen, en gewoon betalen.
Zo dat heft mijn domheid een beetje op.

 

Man man man vat het nou niet zo letterlijk op. Ik zal opletten dat ik ‘domheid’ volgende keer tussen aanhalingstekens zet. Natuurlijk noem ik niemand dom. Dat wordt nog wat met die enorme toename van communicatie op afstand als iedereen alles zo letterlijk opvat. 

 

@Anneke-Anna ik weet niet beter dan dat je een abonnement na een jaar verlengt, zoals bij mobiel vanzelfsprekend is. Heeft dus niets met domheid, bedelgedrag, etc te maken. Vroeger werd ik gebeld en toen ze daarmee stopten ben ik het zelf gaan doen. Net zoals mobiel (ook KPN namelijk). Vergeef mij mijn domheid dat ik er vanuit gegaan ben dat dit normaal is binnen een zelfde bedrijf die dit eerst uit zichzelf deed en nooit gezegd heeft dat dit niet gedaan wordt. Het is dat ik dat nu van jullie hoor...


en nou weer allemaal aardig doen. We hebben wel andere dingen om ons druk over te maken dan een paar tientjes korting.


 

 


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 3, 2020


​​​​​​en nou weer allemaal aardig doen. We hebben wel andere dingen om ons druk over te maken dan een paar tientjes korting.


 

 

*knip* 

Niet ‘we’, wel, u maakte zich druk  ;-) 

Fijne avond! ☕️


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @Waterhoen en anderen in dit topic! Wat een vraag over korting niet al teweeg kan brengen! Ik geef graag wat duidelijkheid, al zie ik dat de meerderheid dit al wel uitgelegd heeft ;-). We zijn de afgelopen jaren steeds ‘strenger’ met het uitdelen van korting.

 

Je thuis abonnement hoef je in principe niet te verlengen, je kunt dit stilzwijgend door laten lopen. En waar we in het verleden nog wel eens makkelijker korting gaven bij het opnieuw aangaan van een jaarcontract, geven we dit nu alleen nog aan nieuwe klanten. Onder andere, omdat het simpelweg teveel geld kost om alle klanten weer tientallen euro's korting per jaar te geven. Hopelijk heb ik was duidelijkheid verschaft in deze situatie. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • April 4, 2020

Het is voor mij toch nog niet helemaal duidelijk:

@waterhoen meldt: “….en dus nu ook weer krijg (minder dan eerst, maar toch ook weer 50 euro). Enige wat ik gisteren aan de telefoon zei ‘ik bel weer om te  verlengen’ en kreeg dit aanbod, met 50 euro korting.” 
@ Marcia meldt: ”We zijn de afgelopen jaren steeds ‘strenger’ met het uitdelen van korting. ”

Dit gecombineerd maakt dat “strenger” nu dus in de praktijk betekent max €50 korting als je als bestaande klant belt om contractverlenging?

Wat dan weer niet klopt met: @Marcia meldt: ”…. , geven we dit nu alleen nog aan nieuwe klanten.” 

Maar hoe zit het dan met de €50 korting die wordt gemeld?

Dus mijn verduidelijkheidsvraag aan KPN: Hoe wordt jullie kortingsbeleid (alleen voor nieuwe klanten) in de praktijk nu echt toegepast als een bestaande klant belt en vraagt om korting bij  contractverlenging?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Voor zover ik weet, hebben we korting voor bestaande klanten ‘afgeschaft'. Onze afdeling opzeggingen heeft ongetwijfeld in uitzonderlijke gevallen nog wel bepaalde opties, maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 


wjb
Wijsgeer
  • April 4, 2020

... maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 

Terecht mijns inziens immers het geven van kortingen aan de individu resulteert altijd in een hogere basisprijs voor de groep. M.a.w. een korting betaal je uiteindelijk zelf.


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 4, 2020

... maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 

Terecht mijns inziens immers het geven van kortingen aan de individu resulteert altijd in een hogere basisprijs voor de groep. M.a.w. een korting betaal je uiteindelijk zelf.

@wjb Je hebt gelijk. Maar mijn ervaring is ook dat bedrijven blij zijn met een klant die zich voor 1 a 2 jaar “vastlegt". Zo was KPN jarenlang blij als ik weer voor 1 a 2 jaar me aan hen verbond. Maar ook energieleveranciers zijn daar blij mee en ook de krant, zo is mijn ervaring. 

Is daar iets mis mee? Lijkt me niet, want volgens mij is het een win-win-situatie.

Elke klant heeft het recht te onderhandelen met een bedrijf. Ook bij bijv een bouw/keuken/badkamer-bedrijf valt er te onderhandelen. Een calculator van een bedrijf heeft mij eens uitgelegd dat bedrijven bij een offerte 10% hoger gaan zitten voor “onvoorziene problemen". Dat betekent dat als die “onvoorziene problemen” zich niet voordoen dat de klant dan 10% teveel betaalt. Reden voor mij om “arbeidsloon” niet meer in een offerte te laten opnemen. Ik wil gewoon betalen voor het aantal gewerkte uren.

Ik weet dat ik de discussie nu wat groter maak. Maar mijn boodschap is alleen: met veel bedrijven kun je onderhandelen over de prijs. En daar is m.i. niks mis mee.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2020

Het is net als met de verzekeringen in Nederland. Die betalen we niet individueel, want dan zou je honderen euro's per maand kwijt zijn. (daarom zijn er zoveel onverzekerden in de V.S. en als je daar verzekert bent maar 'toevallig’ niet tegen bv. kanker kan je het ook wel vergeten als je die ziekte krijgt).


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 4, 2020

Laten we aub het om korting bedelen vooral nu niet doen. Bedrijven hebben het al zo zwaar en gaan het nog veel moeilijker krijgen. Laten we met elkaar helpen om bedrijven de crisis door te komen. 


  • Topper
  • April 10, 2020

Overstappen op hussel maakt het voor mij ongeveer 15 euro duurder.

Kijk nu tv (alles in 1) zonder contract want dat was op 21-12-2012 al afgelopen.

Dus niets doen levert ook een leuke korting op😀👍


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zo kan je het inderdaad ook zien, @Henk Vos :-).