Skip to main content

Beste KPN,

 

Als zeer trouwe KPN klant schrik ik nu toch wel van een ‘trucje’ wat jullie hebben uitgehaald met dat gehussel. Mijn huidige internet/tv abonnement verloopt over 1,5 maand en ik dacht, evenals de vele jaren hiervoor, met veel plezier te verlengen. Dat viel toch even tegen zeg.

ik heb: kpn compleet, internet 100/10, 2x itv, opnemen pakket, fox sports en 3x mobiel. 

Volgens de dame aan de telefoon, die ik nou niet erg empatisch vond overkomen, ga ik komend jaar 87 euro (696 ipv 609) meer betalen voor precies hetzelfde. Dit is inclusief de 15 euro korting van 6 maanden (vanaf nu krijgen alleen nieuwe klanten 50% korting?? - en trouwe klanten dan?). Voor mij is dit een prijsverhoging van 15%. Ik snap dat alles langzaamaan duurder moet worden, maar even eerlijk, is 15% niet een beetje veel?? 

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

 

 

 

Hoi @Waterhoen en anderen,

 

Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 

Ik zat me behoorlijk te ergeren aan jullie, maar nou zie ik overal op internet dit soort verhalen staan. Dat bij verlengen alleen korting wordt gegeven als je je pakket verandert (andere snelheid bijvoorbeeld). Dit staat trouwens ook letterlijk op de site van KPN zelf zo. 

​​​​​​

Maar goed als ik ga worden weggezet als dom.
Mag ik  dan u melden dat ik het nogal bedelgedrag vind.
Elk jaar bellen om zo voordelig mogelijk uit te zijn, wat beslist ten koste gaat van mensen die niet bellen, en gewoon betalen.
Zo dat heft mijn domheid een beetje op.

 

Admin: quote aangepast


Ach tjsa…..wat is dom...(niet netjes, zo’n uitspraak, maar goed)....uiteindelijk meer betalen omdat men denkt dat een verlenging nodig is, of gewoon door laten lopen….

 


Hoi @Waterhoen en anderen,

 

Was ook niet een echt serieuze posting. @genetic  Want dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. En dat is maar terecht ook. Ik vind het alleen wel typisch dat er klanten zijn die dit in het verleden kennelijk wel voor elkaar konden krijgen. 

 

Ik zat me behoorlijk te ergeren aan jullie, maar nou zie ik overal op internet dit soort verhalen staan. Dat bij verlengen alleen korting wordt gegeven als je je pakket verandert (andere snelheid bijvoorbeeld). Dit staat trouwens ook letterlijk op de site van KPN zelf zo. 

​​​​​​

Maar goed als ik ga worden weggezet als dom.
Mag ik  dan u melden dat ik het nogal bedelgedrag vind.
Elk jaar bellen om zo voordelig mogelijk uit te zijn, wat beslist ten koste gaat van mensen die niet bellen, en gewoon betalen.
Zo dat heft mijn domheid een beetje op.

 

Man man man vat het nou niet zo letterlijk op. Ik zal opletten dat ik ‘domheid’ volgende keer tussen aanhalingstekens zet. Natuurlijk noem ik niemand dom. Dat wordt nog wat met die enorme toename van communicatie op afstand als iedereen alles zo letterlijk opvat. 

 

@Anneke-Anna ik weet niet beter dan dat je een abonnement na een jaar verlengt, zoals bij mobiel vanzelfsprekend is. Heeft dus niets met domheid, bedelgedrag, etc te maken. Vroeger werd ik gebeld en toen ze daarmee stopten ben ik het zelf gaan doen. Net zoals mobiel (ook KPN namelijk). Vergeef mij mijn domheid dat ik er vanuit gegaan ben dat dit normaal is binnen een zelfde bedrijf die dit eerst uit zichzelf deed en nooit gezegd heeft dat dit niet gedaan wordt. Het is dat ik dat nu van jullie hoor...


en nou weer allemaal aardig doen. We hebben wel andere dingen om ons druk over te maken dan een paar tientjes korting.


 

 



​​​​​​en nou weer allemaal aardig doen. We hebben wel andere dingen om ons druk over te maken dan een paar tientjes korting.


 

 

*knip* 

Niet ‘we’, wel, u maakte zich druk  ;-) 

Fijne avond! ☕️


Hallo @Waterhoen en anderen in dit topic! Wat een vraag over korting niet al teweeg kan brengen! Ik geef graag wat duidelijkheid, al zie ik dat de meerderheid dit al wel uitgelegd heeft 😉. We zijn de afgelopen jaren steeds ‘strenger’ met het uitdelen van korting.

 

Je thuis abonnement hoef je in principe niet te verlengen, je kunt dit stilzwijgend door laten lopen. En waar we in het verleden nog wel eens makkelijker korting gaven bij het opnieuw aangaan van een jaarcontract, geven we dit nu alleen nog aan nieuwe klanten. Onder andere, omdat het simpelweg teveel geld kost om alle klanten weer tientallen euro's korting per jaar te geven. Hopelijk heb ik was duidelijkheid verschaft in deze situatie. 


Het is voor mij toch nog niet helemaal duidelijk:

@waterhoen meldt: “….en dus nu ook weer krijg (minder dan eerst, maar toch ook weer 50 euro). Enige wat ik gisteren aan de telefoon zei ‘ik bel weer om te  verlengen’ en kreeg dit aanbod, met 50 euro korting.” 
@ Marcia meldt: ”We zijn de afgelopen jaren steeds ‘strenger’ met het uitdelen van korting. ”

Dit gecombineerd maakt dat “strenger” nu dus in de praktijk betekent max €50 korting als je als bestaande klant belt om contractverlenging?

Wat dan weer niet klopt met: @Marcia meldt: ”…. , geven we dit nu alleen nog aan nieuwe klanten.” 

Maar hoe zit het dan met de €50 korting die wordt gemeld?

Dus mijn verduidelijkheidsvraag aan KPN: Hoe wordt jullie kortingsbeleid (alleen voor nieuwe klanten) in de praktijk nu echt toegepast als een bestaande klant belt en vraagt om korting bij  contractverlenging?


Voor zover ik weet, hebben we korting voor bestaande klanten ‘afgeschaft'. Onze afdeling opzeggingen heeft ongetwijfeld in uitzonderlijke gevallen nog wel bepaalde opties, maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 


... maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 

Terecht mijns inziens immers het geven van kortingen aan de individu resulteert altijd in een hogere basisprijs voor de groep. M.a.w. een korting betaal je uiteindelijk zelf.


... maar over het algemeen doen we dit gewoon niet meer. 

Terecht mijns inziens immers het geven van kortingen aan de individu resulteert altijd in een hogere basisprijs voor de groep. M.a.w. een korting betaal je uiteindelijk zelf.

@wjb Je hebt gelijk. Maar mijn ervaring is ook dat bedrijven blij zijn met een klant die zich voor 1 a 2 jaar “vastlegt". Zo was KPN jarenlang blij als ik weer voor 1 a 2 jaar me aan hen verbond. Maar ook energieleveranciers zijn daar blij mee en ook de krant, zo is mijn ervaring. 

Is daar iets mis mee? Lijkt me niet, want volgens mij is het een win-win-situatie.

Elke klant heeft het recht te onderhandelen met een bedrijf. Ook bij bijv een bouw/keuken/badkamer-bedrijf valt er te onderhandelen. Een calculator van een bedrijf heeft mij eens uitgelegd dat bedrijven bij een offerte 10% hoger gaan zitten voor “onvoorziene problemen". Dat betekent dat als die “onvoorziene problemen” zich niet voordoen dat de klant dan 10% teveel betaalt. Reden voor mij om “arbeidsloon” niet meer in een offerte te laten opnemen. Ik wil gewoon betalen voor het aantal gewerkte uren.

Ik weet dat ik de discussie nu wat groter maak. Maar mijn boodschap is alleen: met veel bedrijven kun je onderhandelen over de prijs. En daar is m.i. niks mis mee.


Het is net als met de verzekeringen in Nederland. Die betalen we niet individueel, want dan zou je honderen euro's per maand kwijt zijn. (daarom zijn er zoveel onverzekerden in de V.S. en als je daar verzekert bent maar 'toevallig’ niet tegen bv. kanker kan je het ook wel vergeten als je die ziekte krijgt).


Laten we aub het om korting bedelen vooral nu niet doen. Bedrijven hebben het al zo zwaar en gaan het nog veel moeilijker krijgen. Laten we met elkaar helpen om bedrijven de crisis door te komen. 


Overstappen op hussel maakt het voor mij ongeveer 15 euro duurder.

Kijk nu tv (alles in 1) zonder contract want dat was op 21-12-2012 al afgelopen.

Dus niets doen levert ook een leuke korting op😀👍


Zo kan je het inderdaad ook zien, @Henk Vos :-).