Skip to main content

Mijn dochter heeft nu Telfort koper en haalt via deze kabel max 27Mb.  (buitengebied)

Er zijn helaas op dat adres geen andere mogellijkheden om dit te versnellen zoals VVDL of Pairbonding.

 

Zou zij bij de KPN gelijk in aanmerking komen voor de gratis hybride oplossing?

Koper en een 4G kastje die samenwerken.

 

Of misschien pas na het afsluiten van een 30mb koperabonnement? Dus geen zekerheid dat je het krijgt.

Wat zegt de check op deze site?

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


Volgens mij is 27 mbit überhaupt nog veel te snel. Je krijgt pas 4G buitengebied als het onder de 10 zit ofzo...


Wat zegt de check op deze site?

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

 

 

Standaard internet beschikbaar op jouw adres.
Nog geen glasvezel.

Op jouw adres wordt nog geen glasvezel aangelegd. Maar je kunt wel ons normale, betrouwbare internet bestellen. Met Hussel Thuis kies je zelf je internetsnelheid én of je televisie erbij wilt.
 
  • Altijd betrouwbaar en stabiel internet
  • Gratis monteur en wifimodem
Bestel Internet

Maximale internetsnelheid op jouw adres

Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 30 Mbit/s download- en 9 Mbit/s uploadsnelheid.

Volgens mij is 27 mbit überhaupt nog veel te snel. Je krijgt pas 4G buitengebied als het onder de 10 zit ofzo...

 

 

Veelgestelde vragen over Sneller Internet Buitengebied

Wanneer heb ik recht op Sneller Internet Buitengebied?

Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor iedereen die in een gebied in Nederland woont:

  • waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt met voldoende capaciteit op het 4G netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt waar voldoende 4G binnenshuisdekking is.

Bovenstaande punten verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.


De vraag is of met precies 30 er een 4g modem mogelijk is. De medewerkers van KPN zullen hier vast het antwoord op weten.


Hoi @martin888

Bedankt voor je reactie op het KPN Forum. Bij KPN Hussel Thuisabonnementen in het buitengebied, waar 30 Mbit/s of minder beschikbaar is, geen verbeteringen gepland staan, maar wel voldoende 4G dekking en capaciteit, is Sneller Internet Buitengebied beschikbaar. De grens van 30 Mbit/s is daarbij de beschikbare snelheid, het gaat niet om zelf gemeten snelheden. 

Het is nog niet bekend of Sneller Internet Buitengebied ook bij Thuisabonnementen die van Telfort naar KPN zijn omgezet beschikbaar komt. Dit zal in ieder geval niet direct beschikbaar komen en de verwachting is dat Sneller Internet Buitengebied alleen gecombineerd kan worden met KPN Hussel abonnementen, het voormalig Telfort abonnement zal in dat geval dan eerst moeten worden gewijzigd naar een Husselabonnement. 


Ok duidelijk.

Dus helaas opgescheept met traag internet.

Dan maar de overstap naar Ziggo maken.


Je gebruikt doorgaans minder dan je denkt. Voor gewoon gebruik is 30 meer dan snel genoeg.

Opvragen internetpagina's kost heel eventjes een beetje.

Kijken HD content is 8 Mb/s via de decoder van KPN (Netflix rekent voor HD zelfs maar van af 5 Mb/s)

UHD kijken 25 Mb/s

Alleen voor online gamen en, vaak, grote bestanden downloaden is het wat aan de lage kant.

Hoe meer gezinsleden er tegelijk gebruik van maken hoe  meer je nodig hebt. Per gebruiker gem. 8 à 10 Mb/s lijkt me normaal.

Ik had tot enkele jaren geleden 14 Mb/s. Keek HD en tegelijkertijd aan het internetten op de laptop. Nooit haperingen ervaren.


Het zou jammer zijn als ex-Telfort-klanten geen toegang krijgen tot Sneller Internet Buitengebied. In mijn situatie kost een overstap naar een KPN Hussel internet abonnement met TV ruim € 17,50 per maand meer dan dat ik nu betaal. Dat is bijna 50% duurder ten opzichte van de Telfort-prijs! Op die manier jaag je klanten op de langere termijn weg; zeker als er bijvoorbeeld concurrentie komt via 4G/5G voor thuis.


Ook bij kpn klanten die een ouder abonnement hebben in sneller internet buitengebied niet mogelijk. 


Het zou jammer zijn als ex-Telfort-klanten geen toegang krijgen tot Sneller Internet Buitengebied. In mijn situatie kost een overstap naar een KPN Hussel internet abonnement met TV ruim € 17,50 per maand meer dan dat ik nu betaal. Dat is bijna 50% duurder ten opzichte van de Telfort-prijs! Op die manier jaag je klanten op de langere termijn weg; zeker als er bijvoorbeeld concurrentie komt via 4G/5G voor thuis.


Ik ben het met je eens.

Belachelijk dat Telforters veeel meer moeten gaan betalen als ze overstappen naar Hussel van de KPN.

Klant onvriendelijk.


Dus jij vindt dat mensen die om wat voor rede dan ook voor kpn kiezen meer moeten betalen dan degene die voor een budgetprovider kozen? Dus wel de lusten maar niet lasten.


De abonnees van die budgetprovider (Telfort) hebben wel jarenlang, sinds medio 2005 (!), mee geprofiteerd van ontwikkelingen bij KPN.


Dus jij vindt dat mensen die om wat voor rede dan ook voor kpn kiezen meer moeten betalen dan degene die voor een budgetprovider kozen? Dus wel de lusten maar niet lasten.

Telfort is al jaren KPN! 
De slimmeriken zaten bij Telfort.


Welnee het  was dochter van kpn. En ik ben zo’n slimmerik en daarom heb ik sneller internet buitengebied. Scheelt behoorlijk qua snelheid. ipv 28Mbit/s heb ik nu 71Mbit/s en dat merk je echt wel:wink:


Reageer