Skip to main content
Beantwoord

Iemand van Ziggo aan de deur 'we komen je glasvezel aansluiting verbeteren'. Ik heb KPN

• March 30, 2025
  • 6 reacties
  • 563 keer bekeken

Zie titel.

Ik heb nooit een email gekregen hiervoor, en de persoon aan de deur had een Ziggo uniform aan. Ik heb hem weg gestuurd omdat ik ook zelf snel wel moest gaan. Hij zij dat hij over een week weer terug komt.

Maar ik vind dit nogal verdacht omdat ik bij KPN zit. Moet ik op mijn hoede zijn of klopt het echt dat ziggo n een of andere samenwerking heeft met KPN hierin?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@jessedis. Welkom op de community! Dit klinkt inderdaad niet betrouwbaar. KPN en Ziggo werken niet samen op deze manier. Monteurs van KPN dragen KPN-kleding en hebben een pas om zich te identificeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 30, 2025

Ik vergat erbij te zeggen dat ik hem ook heb gezegd dat ik bij KPN zit. Waarop hij antwoordde dat dat niet uitmaakt want dit was in samenwerking met KPN.

wjb
Wijsgeer
  • March 30, 2025

Moet ik op mijn hoede zijn of klopt het echt dat ziggo n een of andere samenwerking heeft met KPN hierin?

Ziggo en KPN hebben zeer zeker geen samenwerking. Laat die persoon dus niet binnen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@jessedis 

Zoals mede community lid ​@wjb al schreef in zijn reactie, hebben KPN en Ziggo absoluut geen enkele samenwerking met elkaar, en zijn het ook beduchte concurrenten van elkaar.

Het is niets meer, en niets minder dat dit een deur-aan-deur verkoper is, die jouw heel graag een Ziggo abonnement wilt aansmeren, en daar waarschijnlijk een trukendoos voor uit de kast haalt om jouw hiervan te overtuigen om over te stappen naar Ziggo.

Met Ziggo gaat het niet bepaald goed, omdat ze elk kwartaal klanten verliezen aan KPN en Odido.
Nu proberen ze op dit soort manieren om weer klanten terug te winnen.

Dus zodra de medewerker weer aan je deur staan (mocht hij terugkomen), zeg dan gewoon heel duidelijk dat je geen enkele interesse hebt, en laat hem al helemaal NIET binnenkomen.
Mocht hij niet weg willen gaan of enigszins opdringerig worden, dan kun je altijd de politie bellen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 1, 2025

Hoi ​@jessedis. Welkom op de community! Dit klinkt inderdaad niet betrouwbaar. KPN en Ziggo werken niet samen op deze manier. Monteurs van KPN dragen KPN-kleding en hebben een pas om zich te identificeren.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Ik heb ook 2 irritante ziggo figuren aan de deur gehad . En bij de tweede . die zich niet eens legitimeerde ,zei ik dat ik geen interesse had . En zelfs toen ik de deur dicht deed , bleef hij doorzeuren .Gewoon zielig.

De naam ZIGGO is geen afkorting ergens van .

Deze heb ik zelf bedacht : Zeer Irritante Gasten Gewoon Onbetrouwbaar .

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb ook 2 irritante ziggo figuren aan de deur gehad . En bij de tweede . die zich niet eens legitimeerde ,zei ik dat ik geen interesse had . En zelfs toen ik de deur dicht deed , bleef hij doorzeuren .Gewoon zielig.

De naam ZIGGO is geen afkorting ergens van .

Deze heb ik zelf bedacht : Zeer Irritante Gasten Gewoon Onbetrouwbaar .

Hoi ​@kieskpn 

Prima gehandeld zou ik zeggen.
Kort maar krachtig zeggen dat je geen interesse hebt, en vervolgens de voordeur weer sluiten.
En dat de persoon door bleef praten, zegt iets over de persoon zelf.

In mijn woonwijk in Arnhem komen al jaren geen deur-aan-deur verkopers meer, omdat de meeste een digitale deurbel hebben met camera of de deurbel gewoon volledig uitzetten zoals in mijn geval.
Bij ons in de meterkast zit namelijk een schakelaar, waarmee je de deurbel kunt uitzetten, en dat is in dit soort situaties erg handig.