Skip to main content
Vraag

Ik en andere mensen in de buurt hebben sinds 1 maand geen internet via glasvezel

• June 28, 2025
  • 15 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik en alle andere mensen hier in de buurt die KPN gebruiken hebben ondertussen al bijna een maand lang geen internet meer. Met wie moet ik contact opnemen om dit probleem opgelost te krijgen? De KPN helpdesk weet zogenaamd van niks en weigert om mij verder te helpen. Af en toe krijg ik iemand aan de lijn die glashard liegt over het feit dat ze op een bepaalde dag in de week het probleem zogenaamd gaan oplossen.

Ik wil graag een emailadres of een telefoonnummer van een competent persoon bij KPN of KPN netwerk (ik ga er even vanuit dat die mensen wel bestaan ook al zijn ze schijnbaar niet te bereiken).
Daar wil ik dan graag van horen hoe het probleem concreet binnen korte tijd opgelost gaat worden.
Helaas zal ik als volgende stap anders een advocaat moeten inschakelen aangezien KPN nu al ruim een maand zich niet aan haar contractuele verplichtingen houd.

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 28, 2025

Beste ​@CPulles KPN kun je bij storingen 24/7 bereiken voa 0800 0402.

Ook kun je via de MijnKPN app via je postcode controleren of er een storing is en ook een storing melden.

Succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 28, 2025

Hi ​@CPulles, welkom bij onze community. 

Dit duurt inderdaad wel erg lang zo, ik kan me voorstellen dat dit verre van ideaal is. 

Zou ik ook mee mogen kijken wat hier aan de hand is? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Hi ​@CPulles, welkom bij onze community. 

Dit duurt inderdaad wel erg lang zo, ik kan me voorstellen dat dit verre van ideaal is. 

Zou ik ook mee mogen kijken wat hier aan de hand is? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 

Ik heb mijn profiel verder aangevuld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Beste ​@CPulles KPN kun je bij storingen 24/7 bereiken voa 0800 0402.

Ook kun je via de MijnKPN app via je postcode controleren of er een storing is en ook een storing melden.

Succes.

Die bel ik gemiddeld 4 keer per week en die zeggen de ene keer dat het binnenkort opgelost wordt door een monteur (die nooit verschijnt dus dat is gewoon een smoesje om van mij af te zijn) en de andere keer dat ze er niks aan kunnen doen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 28, 2025

Ik denk dat de klantenservice van kpn dit ook niet weet. Dit is waarschijnlijk een klus voor de netwerkbeheerder. ​@Alex van KPN kan je morgen er vast iets meer over vertellen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 30, 2025

​@CPulles, dankjewel voor het invullen. ik vraag dit na. 1 maand met meerdere klanten die geen internet hebben hoort zeker niet zo!

Ik denk dat de klantenservice van kpn dit ook niet weet. Dit is waarschijnlijk een klus voor de netwerkbeheerder. ​@Alex van KPN kan je morgen er vast iets meer over vertellen. 

Yes!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Zo. We zijn nu weer een paar dagen verder. Geen reactie van Alex. Bijna 6 weken zonder glasvezel. Gelukkig hebben ze vandaag gebeld met nieuws! Verwachte herstel datum 5 - 9! Ik heb voor de zekerheid gevraagd welk jaar. 2025! Als het mee zit natuurlijk. Wat een service.. Petje af voor kpn. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Ter info, dit forum is voor de ISP KPN,  niet van de KPN Netwerk BV. Die ISP geeft dit door aan hun netwerk bv, kan alleen maar vloeken, want ze hebben weinig invloed op diens reparatie opdrachten.  En ja, dit soort probleem heb ik 1 straat verder ook zien liggen voor ca 2 maanden na "foutjes bij get vervangen van gasleidingen naar de huizen. En zelf ook tot 20:00 uur monteurs in de tuin gehad en 2 dagen later bij de buren de brandweer erbij.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Ter info, dit forum is voor de ISP KPN,  niet van de KPN Netwerk BV. Die ISP geeft dit door aan hun netwerk bv, kan alleen maar vloeken, want ze hebben weinig invloed op diens reparatie opdrachten.  En ja, dit soort probleem heb ik 1 straat verder ook zien liggen voor ca 2 maanden na "foutjes bij get vervangen van gasleidingen naar de huizen. En zelf ook tot 20:00 uur monteurs in de tuin gehad en 2 dagen later bij de buren de brandweer erbij.

De factuur komt van KPN. Het is dus hun verantwoordelijkheid om problemen op te lossen. Ik heb verder helemaal niks te maken met KPN netwerk bv.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Dus ​@Alex van KPN hoe gaan jullie je binnen zo kort mogelijke tijd aan jullie contractuele verplichtingen houden? Ik heb nog altijd geen internet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Ik heb nogmaals de vraag uitgezet hierover, ontzettend sorry dat dit zo lang duurt. Het klopt inderdaad dat dit via de netwerkbeheerder gaat, maar dit duurt zo veel te lang dus in dit geval probeer ik ook meer informatie te krijgen over de ticket. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

Het gaat ondertussen rap richting de 2 maanden zonder internet. Het is wel frappant hoe de facturen gewoon vrolijk binnen blijven komen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 22, 2025

Hi ​@CPulles, ik zie dat hier inmiddels werk van gemaakt en er ook een creditering heeft plaats gevonden. Ik ben dan ook benieuwd wat de status nu is, werkt alles naar behoren? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Hi ​@CPulles, ik zie dat hier inmiddels werk van gemaakt en er ook een creditering heeft plaats gevonden. Ik ben dan ook benieuwd wat de status nu is, werkt alles naar behoren? 

Ja, na ruim anderhalve maand zonder enige informatie, werkt het internet nu weer. Na het oplossen van het probleem is er vanuit KPN ook verder niks over gecommuniceerd tot wij er zelf achteraan gingen. Ik ben blij dat het internet weer werkt maar dit was toch wel zeker de slechtste klantenservice ervaring die ik ooit heb meegemaakt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 24, 2025

Ik moet eerlijk dat ik ook vol verbazing dit heb gelezen. Vooropgesteld, dit is niet zoals het hoort te gaan. Ik ben blij dat alles nu is opgelost. Weet ook dat ik dit hier heb doorgegeven als voorbeeld hoe het niet hoort te gaan. 

Mijn excuses voor alle ongemak. 

Â