Skip to main content

Ik vind het gek dat als ik voor 1 gig glasvezel internet betaal. 500 mbps max eruit haal voor wifi als ik super wiffi punten 2.0  in huis heb op drie punten in huis. 1e verdieping modem en super wifi punt.2e verdieping super wifi punt 3e verdieping super wifi punt.heb dit juist voor de wifi gedaan.

Ik gebruik alleen 2 tel en 1 tablet 1 camera

De rest in huis is bekabeld aangesloten met cat 7 daar haal ik wel 900 mbps mee

Speedtest.net gebruikt en die van kpn zelf komt ong hetzelfde uit kwa snelheid Voor de wifi.

Toen ik net die wifi punten had met modem 12 kwam ik wel tot 900 mbps waarom nu niet meer er is niks in huis veranderd dan komt het bij kpn vandaan.

Zitten jullie de snelheid aan te passen naar het gebruik.

Als ik maar de helft haal hoef ik dan ook maar de helft voor internet te betalen.

Jullie leveren niet wat jullie verkopen maar de helft daarvan. mogen jullie wel de volle prijs vragen dan ervoor.

U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor u. Zijn de wifipunten wel met een kabel aangesloten op het modem?

Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Via draadloze SuperWiFi's ga je waarschijnlijk nooit 1 gbit halen.

Welk modem gebruik je?

En ja apparatuur waarmee je het ontvangt telefoon of tablet moet ook de snelheid aan kunnen.

En inderdaad als de Superwifi punten draadloos aangesloten zijn ga je het nooit halen.

Als je ze bekabeld kan het wel mits de apparatuur die het ontvangt het ondersteund en geschikt is.

Beste ​@Timo1986 , je maakt helaas een denkfout. 

Je hebt een Gigabit-abo en die snelheid moet je halen op 1 bekabelde pc rechtstreeks aan de modem gekoppeld. Als je dat haalt, en dat haal je zo schrijf je, voldoet KPN aan haar verplichtingen.

Wifi is een ander verhaal, daar kun je bij KPN geen rechten aan ontlenen.

KPN doet er echter wel veel aan om te helpen bij een optimale verbinding, zie daarvoor onderstaande links:

en

Succes.

Hoi ​@Timo1986, welkom op onze community! Ik zie al een paar waardevolle tips en handige topics voorbij komen. Kom je er zo een beetje uit?

We hebben hier ook een specifiek topic over:

Alle 3 de kpn wifi versterkers 2.0 zwarte ronde zijn bekabeld aangesloten met cat 7 aan modem 12 van kpn.

Ik heb expres alle kabels laten vervangen voor cat 7 voordat ik de wifi versterkers kocht.

Ik heb de eerst week wel 900 mbps gehaald via de wifi en opeens niet meer dan 500mbps zonder verandering in huis.

Alle apperatuur is van 2024 kan snelheid makkelijk aan.

Het is ook glasvezel tot in de meterkast.

Beste JAND

Kpn verkoopt mij die wifi dat ze 1000mbps kunnen leveren bij mij thuis waarom lukt dan 900 mbps wel de errste week en daarna niet meer dan 500mbps

Of ik daar rechten van kan ontlenen is dan een 2e het kan dus wel maar gebeurd niet maar betaal er wel voor.

Hoe kan dat als alles nieuw is en grotendeels bekabeld aangesloten behalve tablet telefoon en camera.

Dat het wat terug valt naar 750 /850  mbps kan ik wel begrijpen.

Maar 500mbps is wel erg veel mbps wat weg valt.

Ben jij het ook wel mee eens lijkt mij

Beste ​@Timo1986 , het zou best kunnen dat jouw opstelling bij mij thuis wel optimaal zou werken.

Wifi is een draadloos signaal, waarvan de kwaliteit afhankelijk is van diverse factoren zoals soort bebouwde ruimte, draadloze drukte van de naaste omgeving, optimale wifiinstellingen e.d.

Toen ik nog een Gigabitverbinding had, haalde ik bekabeld ongeveer 920/920Mbit/s en draadloos via wifi6 AX bijna 900Mbit/s, maar ik woon in een huis zonder (gewapend) beton.

KPN houdt altijd een slag om de arm inzake internetsnelheden. De norm is een abosnelheid op 1 bekabelde pc rechtstreeks aan de modem.

Wifi is, bot gezegd, je eigen pakkie an en biedt KPN geen garantie op om o.a. eerder door mij genoemde redenen.

KPN doet er echter wel alles aan om klanten te helpen met het optimaliseren van de wifi, zie mijn eerdere reactie met bijgevoegde links.

Succes.

Reageer