Skip to main content
Vraag

Ik haal maar 200 mbit van de 1000 met glasvezel en V10

• March 23, 2026
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Hier heb ik een 1Gbps glasvezel, Bij speedtest haal ik 200 mbit voor zowel up als download. Modem en glasvezelkastje uit en dan weer aangezet. Modem in fabrieksinstellingen gezet. Klantenservice gebeld en geeft aan dat dit heel normaal is. Hoe dan? Modem is Experiabox v10

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

Die snelheid geldt bij zowel als via WiFi als via de LAN

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 23, 2026

Beste ​@docterm als je glasvezel hebt met een Gigabit-verbinding moet je bekabeld op 1 pc ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

De reactie van de klantenservice lijkt me niet correct.

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en herstart?

Heb je al eens en andere LAN-kabel geprobeerd, kwaliteit minimaal CAT5e?

Heb je al eens een andere LAN-poort op de V10 geprobeerd?

Zie verder onderstaande link voor aanvullende info:

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

Glasvezelkastje paar keer stekker eruit en erin en geen verschil

Kabel van kastje naar modem is cat6. Zowel de lan als de wifi geven dezelfde resultaten aan. Zelfs mijn eigen modem die ik wil gebruiken (Nighthawk RS200) geeft dezelfde resultaten aan met zijn eigen Speedtest functie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@docterm, welkom op onze community! Dit moet goed op te lossen zijn! In het topic dat JanD noemt staan eigenlijk alle stappen wel. Je kunt nog een andere ethernetkabel proberen en anders kun je t beste even met ons bellen. Je kunt daar online een belafspraak voor maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Ik had al 2 keer met KPN gebeld, er zou een ticket worden aangemaakt en ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden, wat vervolgens niet gebeurt.

Hoi ​@docterm, welkom op onze community! Dit moet goed op te lossen zijn! In het topic dat JanD noemt staan eigenlijk alle stappen wel. Je kunt nog een andere ethernetkabel proberen en anders kun je t beste even met ons bellen. Je kunt daar online een belafspraak voor maken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik kan je hier inhoudelijk via de community niet mee helpen maar ik kan altijd even meekijken natuurlijk.
Wil je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even met je mee naar de status van de tickets!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Ik kan je hier inhoudelijk via de community niet mee helpen maar ik kan altijd even meekijken natuurlijk.
Wil je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even met je mee naar de status van de tickets!

Het omschrijven van het probleem via https://www.kpn.com/zakelijk/service/klacht-indienen/kleinzakelijk blijkt vruchten af te werpen. Morgen komt er een monteur langs.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Monteur is hier geweest: hij zei dat het poortprofiel bij hun niet klopt. Dus maandag kan ik een update verwachten