Skip to main content
Vraag

Ik haal maar 40 Mbit/s, ondanks mijn 200 Mbit/s abonnement

  • 11 September 2024
  • 20 reacties
  • 118 keer bekeken

beste,

ik heb een internet abo voor 200 mbit maar met de speedtest van kpn kom ik uit op 100 mbit en andere speedtest 40 mbit??? hoe kan dat. En met mijn totale paket zou ik de pluskanalen voor niks krijgen, betaal ik elke maat 6,95 voor??? geld ook voor de tv boxen??

 

Ik hoor graag van jullei

Groet, Rob

Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?


Wat is de snelheid van je netwerkkaart?


Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?

laptop met wifi

 


Wat is de snelheid van je netwerkkaart?

geen idee


Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?

laptop met wifi

 

Op speedtest.net kunt u een server bij u in de buurt kiezen.

U dient dan een plaats in te vullen.

 

Uw wifi op de laptop ondersteunt 2.4 of 5Ghz?


Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?

laptop met wifi

 

Op speedtest.net kunt u een server bij u in de buurt kiezen.

U dient dan een plaats in te vullen.

 

Uw wifi op de laptop ondersteunt 2.4 of 5Ghz?

2,4 ghz


@RobvdVeer 

Beste Rob,

 

Ik wil u met alle liefde van de wereld helpen of met u meedenken, maar uw uw reacties zijn erg summier.

Als u gericht geholpen wil worden zal u met zoveel mogelijk info aan moeten komen.

  • Type laptop
  • Type netwerkkaart
  • Geeft bekabeld ook deze snelheden
  • etc. etc

Dan gaat het nooit meer worden dan 100 want hoger kan niet met de 2.4ghz band. In een drukbewoond gebied is die 40 redelijk normaal.  Voor hoge snelheden heb je echt de 5ghz nodig.


Dan gaat het nooit meer worden dan 100 want hoger kan niet met de 2.4ghz band. In een drukbewoond gebied is die 40 redelijk normaal.  Voor hoge snelheden heb je echt de 5ghz nodig.

ik woon in een buiten gebied maar bedank voor je antwoord. ik ga naar een  nieuwe laptop kijken

 


@Joep1965 

 

Wilde net een topic posten waarin u 2 jaar geleden hetzelfde schreef.

2.4Ghz is de bottleneck in deze.


@Joep1965

 

Wilde net een topic posten waarin u 2 jaar geleden hetzelfde schreef.

2.4Ghz is de bottleneck in deze.

ok dank


@RobvdVeer kijk eerst goed of je die snelheid echt nodig hebt. Vaak denken mensen dat ze een hoge snelheid nodig hebben maar in de praktijk is 100 ruim voldoende. 


@RobvdVeer kijk eerst goed of je die snelheid echt nodig hebt. Vaak denken mensen dat ze een hoge snelheid nodig hebben maar in de praktijk is 100 ruim voldoende. 

is op zich voldoende maar betaal voor 200


Hou dan je geld in je zak. Zet je abonnement terug naar 100 en koop geen andere laptop als ie nog naar je zin is. Je kunt je abonnement wijzigen in mijnkpn. 


@RobvdVeer kijk eerst goed of je die snelheid echt nodig hebt. Vaak denken mensen dat ze een hoge snelheid nodig hebben maar in de praktijk is 100 ruim voldoende. 

Oh, echt?

 

Ik stream veel 4K films middels een specifieke app op de google-tv.

Vanaf wel 20Gb. Is 100Mbps daar geschikt voor?


Wat is de snelheid van je netwerkkaart?

geen idee

Ok, veel succes verder dan maar! 


@RobvdVeer kijk eerst goed of je die snelheid echt nodig hebt. Vaak denken mensen dat ze een hoge snelheid nodig hebben maar in de praktijk is 100 ruim voldoende. 

Oh, echt?

 

Ik stream veel 4K films middels een specifieke app op de google-tv.

Vanaf wel 20Gb. Is 100Mbps daar geschikt voor?

Ja.


@RobvdVeer kijk eerst goed of je die snelheid echt nodig hebt. Vaak denken mensen dat ze een hoge snelheid nodig hebben maar in de praktijk is 100 ruim voldoende. 

Oh, echt?

 

Ik stream veel 4K films middels een specifieke app op de google-tv.

Vanaf wel 20Gb. Is 100Mbps daar geschikt voor?

Ja.

Ik zit dan bij freedom met een 500Mbps snelheid.

De reden daarvoor is dat het prijsverschil tussen de onderlinge snelheden minimaal is.

Een upgrade van de 200 naar de 500 scheelt minder dan 5 euro.

 

Zal de snelheid onder de loep gaan nemen.

 

Dank u wel voor uw reactie.


Met betrekking tot uw vraag over de kosten van het Pluspakket is de vraag of uw combivoordeel actief is. Als de abonnementen op verschillende adressen staan gaat dit niet werken. Anders even contact zoeken met KPN om uw combivoordeel geactiveerd te krijgen. Zie ook KPN Combivoordeel: combineer en bespaar | KPN 


Ha @RobvdVeer, ik zie dat je hierboven al goede adviezen hebt gekregen. Als je maar 100 Mbit/s kunt halen, is het het beste idee om je abonnement naar beneden te schroeven. Dat kan je via MijnKPN zelf gemakkelijk aanpassen. Voor wat betref het Pluspakket, heb je het advies van Hscholing ter harte genomen en het meegestuurde linkje bekeken?


Reageer