Skip to main content

Beste KPN, Ik heb een vraag over bekabelde internet over glasvezel. Mijn glasvezel is goed voor 4 Gbit/s als ik de postcode test doe op de KPN site. Ik heb een internet abonoment van 1 Gbit/s. Wanneer ik de bekabelde speedtest doe haal ik UploadĀ 90Mbps en download 90Mbps. Dit is toch niet okay?

Ik moet er toch echt veel voor betalen per maand.Ā 

Wat kunnen we hier eigenlijk aan doen? Moet de glasvezel een keer gecheckt worden???

Ā 

Groeten,

Ā 

Lammert Reins

Ā 

Admin: PrivƩgegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo ā€‹@L.ReinsĀ , welkom op de KPN community. Haal eerst even snel je privegegevens weg uit het bericht: dat is door iedereen te lezen.

In je profiel kan je je gegevens op de juiste manier invullen en daar kan alleen KPN kijken.

Dan je probleem: als je op 90 zit, heb je hoogstwaarschijnlijk een 100mbit verbinding tussen je pc/laptop en de experiabox. Dat kan door een oude netwerkkaart komen, of een oudere of deels kapotte kabel: dan gaat de snelheid naar 100mbit.

Zorg ook dat je geen andere tussen-apparatuur gebruikt zoals switches of hubs die ook maar max. 100mbit aan kunnen.

Het beste kan je de speedtest uitvoeren op een laptop die rechtstreek bedraad is aangesloten op de experiabox.

Hoi ā€‹@L.ReinsĀ 

Ter aanvulling op de reactie van mede Community lid ā€‹@XS4-ArjanĀ , kunĀ je na het checken van zijn goede tips en adviezen, altijd de KPN storingsdienstĀ bellen mocht dat niets opleveren.

Een medewerker van de storingsdienst, kan dan jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woonadres door meten om te zien of er wat aan de hand is.
Ook de aangesloten KPN Modem kan de medewerker dan uitlezen op eventuele problemen.

Telefoonnummer:

• 0800-0402Ā 
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De KPN Storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing

Ā 

Ā 

De KPN Storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar

Ā 

De storingsdienst voor volledige uitval van diensten is 24/7 bereikbaar. Performance klachten (ik haal de juiste snelheid is) heeft de gebruikelijke openingstijden en gaan niet kunnen helpen in de nacht.

Eerst wil ik jullie bedanken voor de eerst hulp. Ik zal de aansluitingen eerst eens checken.Ā šŸ˜˜

Ā 

Hoi ā€‹@L.Reins! Ik zie dat je al goede tips hebt gekregen. Heb je de aansluitingen nog kunnen nalopen op jouw apparaat? Als we nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten!

Reageer