Skip to main content
Antwoord

Ik haal mijn 100/100 snelheid niet

• April 19, 2025
  • 21 reacties
  • 161 keer bekeken

waarom klopt mijn snelheid niet ik heb 100/100 maar kan maar op 80/78

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Erwinnet. Welkom op de community! Als je een abonnement hebt van 100/100 Mbps, maar je ziet snelheden van rond de 80/78 Mbps, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Een eerste stap die vaak helpt, is om het glasvezelkastje (het NT-kastje) even helemaal stroomloos te maken. Haal de stekker er minimaal 2 minuten uit, en sluit hem daarna weer aan. Dit zorgt ervoor dat de verbinding zich opnieuw opbouwt.

Blijft de snelheid daarna nog steeds lager dan verwacht? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen jouw verbinding doormeten en samen met jou zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

HansGlas
Slimmerik
  • April 19, 2025

UTP of WIFI?

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Utp cat 6a

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 19, 2025

Dan staat je netwerkkaart misschien op 100Mbit in plaats van 1Gigabit 

Normaal haal je netto ongeveer 120/150 ​@Erwinnet 

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Nee hoor netwerk kaart staat op 1 gb

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 19, 2025

Probeer eens een andere kabel en/of lanpoort op je modem ​@Erwinnet 

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Heb alles al geprobeerd nieuwe kabels andere poorten 

geen resultaat 

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Direct van af de v10a modem geen verbetering 

modem resetten geen resultaat 

• April 19, 2025

Er zijn geen andere apparaten in huis die internet gebruiken tijdens de speedtest? 

Gebruik je een laptop of een pc?

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Vast pc en tijdens de SpeedTest geen ander apparaten aan 

HansGlas
Slimmerik
  • April 19, 2025

Test eens met andere pc/laptop

• Auteur
  • Topper
  • April 19, 2025

Heb dat ook al geprobeerd geen succes 

Leen59
Wijsgeer
  • April 19, 2025

Welke speedtest gebruik je?

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

Die van kpn kan op de site en  https://fast.com/nl

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2025

Hallo ​@Erwinnet ,

Kan het zijn dat jij nog niet over bent op glasvezel? Want als je nog op de oude koperen aansluiting zit, dan kan het zijn dat je 100 Mbit/s niet kunt halen. Dan is het wachten totdat je aangesloten wordt op glasvezel. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 20, 2025

Hallo ​@Noordzee , volgens mij heeft ​@Erwinnet wel glasvezel, anders kan hij nooit 78Mbit/s upload halen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2025

OK ​@JanD , dan weet ik het verder ook niet.

Ik kan mij namelijk nog herinneren dat ik hier thuis ook niet de 100 Mbit/s haalde bij upload en download toen er nog geen glasvezel lag. Maar toen was de snelheid down inderdaad wel hoger dan up.

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2025

Ik zit op glasvezel 

ik denk dat het maat twee optie kunnen zijn:

1optie 1 is dat de v10a is niet goed

2 optie is dat er in centrale waar de glasvezel binnen komt daar een ding zit een knik of iets anders

• April 20, 2025

Vast pc en tijdens de SpeedTest geen ander apparaten aan 

Achterop de pc bij de lan poort zitten 2 ledlampjes. Branden die allebei groen?

Wat voor glasvezelkastje heb je? Hangt dat er al heel lang?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2025

@Erwinnet 

Je zou eens kunnen proberen of je het bij de klantenservice voor elkaar krijgt om jouw modem om te ruilen. Dan zul je dat zelf goed toe moeten lichten tijdens het telefoongesprek.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Probeer het anders eens met een andere kabel van de WAN aansluiting van je modem naar het glasvezelkastje. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Hoi ​@Erwinnet. Welkom op de community! Als je een abonnement hebt van 100/100 Mbps, maar je ziet snelheden van rond de 80/78 Mbps, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Een eerste stap die vaak helpt, is om het glasvezelkastje (het NT-kastje) even helemaal stroomloos te maken. Haal de stekker er minimaal 2 minuten uit, en sluit hem daarna weer aan. Dit zorgt ervoor dat de verbinding zich opnieuw opbouwt.

Blijft de snelheid daarna nog steeds lager dan verwacht? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen jouw verbinding doormeten en samen met jou zoeken naar een oplossing.