Skip to main content

Beste, Ik heb al meerdere keren gebeld en met vele mensen telkens hetzelfde verhaal doorgelopen. reset, lopen, wifi punten etc etc… uiteindelijk ben ik gebeld door een “expert” en ik vroeg waarom ik mijn 200/200 niet haal. “Ja, wat wil je nu eigenlijk dan? wat je hebt is toch werkbaar?” was niet het antwoord wat ik wilde horen. Ik heb nu 1 giga genomen om te kijken of dat helpt, en dat is niet het geval. Dus graag een menselijke controle op mijn wifi gebeuren. Ik weet dat het lastig is al die zeurende klanten, ik heb print screens van de snelheid maar kan die hier niet plaatsen. snap ik, bewijs is lastig. op de kabel is het down 75,1 mps en up 40.2 mp sec

 

 

groet, Wilfred

Je wifi snelheid is niet afhankelijk van de internet snelheid.

De wifi snelheid is afhankelijk van je laptop of je telefoon. En de afstand tot de router. 

Vergelijk het maar met een snelweg. Je kan wel met 100 km/h naar de stadsgrens, maar in de stad ga je die snelheid niet halen. Maar kan je gemiddeld maar 30.

Ga je met 130 naar de stad, dan kan je in de stad nog steeds maar 30.

 


Welk modem heeft u? Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Bij wifi worden nooit snelheden beloofd @Petra02 , dat kan gewoon niet omdat de omstandigheden per woning verschillend zijn.

Alleen voor vast internet wordt een garantie gegeven.

 


Goedemorgen @Petra02 en welkom hier op onze Community :)

Ik zie dat je al enkele goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten. De snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op het modem. Zodra je via de wifi gaat werken, ga je snelheid inleveren omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Daarbij heb je ook te maken met je eigen omgevingsfactoren die van invloed kunnen zijn op een wifi signaal. Hierbij moet je denken aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, deuren, muren, plafonds, vloerverwarming etc. etc. 

Wat ik je nog wel kan adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN wifi manager. Deze tool zorgt ervoor dat je wifi wordt geoptimaliseerd en hopelijk zorgt dat voor de gewenste verbetering!


Reageer