Skip to main content

Ik heb nu 2 dagen geleden mijn snelheid omhoog gegooid naar 1 gb up/down maar die snelheid haal ik bij lange niet.

Als je dan via de chatbot contact probeert te zoeken word er aangegeven dat je de experia moet resetten ok top gaan we doen:

 Voor de reset modem snelheid (bekabeld)

 

Na de reset modem snelheid (Bedraad)

Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed ? ik had altijd al 200 Mb wat ik nu plots ook niet meer haal ?

Hallo @MikeVis haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geef daarna de modem/router een fabrieks-reset en herstart.

Je meet uiteraard bekabeld met een geschikte kabel, minimaal CAT5e.

Probeer eens een andere LAN-poort op de modem.

Sluit de de kabel rechtstreeks aan op een LAN-poort van de pc of via een USB-LAN-interface?

Gebruik daarvoor de Ookla-app uit de MS Store op een Windows 10/11-pc.

Zijn de LAN-drivers op de pc helemaal bij?

Gebruik eens een andere PC

Nog geen goede waarden, dan even bellen met 0800 0402.

 


Diverse laptops bedraad geprobeerd zelfs via PlayStation diverse telefoons (wifi) maximaal haalbare lijkt 550MB bedraad of wifi lijkt niet uit te maken heel bizar dit.


Hi @MikeVis! Met al die metingen lijkt het me zeker zin hebben even bij ons naar de techniek te kijken. 

Heb je na het advies van @JanD onze klantenservice kunnen bereiken? Lukt dat niet, of los je het liever via het forum op, laat het dan hier weten. Vul daarbij ook je profiel in. Dan kan ik je in onze systemen vinden. 🙂


Ik heb nog geen klantenservice gebeld via het forum lijkt mij het makkelijkste aangezien er dan misschien metingen uitgevoerd kunnen worden na het opnieuw instellen van de fritzbox zit ik op 550 Max hoger kom ik niet helaas uiteraard zijn alle kabels goed en netwerk kaarten ik werk zelf ook in deze branche.


@Bram_  het profiel staat inmiddels ingevuld afgelopen dagen nogmaals testen uitgevoerd op diverse apparaten hoger dan 550 lijkt het niet te komen 


@Bram_  het profiel staat inmiddels ingevuld afgelopen dagen nogmaals testen uitgevoerd op diverse apparaten hoger dan 550 lijkt het niet te komen 

bekabeld gemeten dus? @MikeVis  Dan even bellen met 0800 0402 zodat KPN e.e.a. kan testen.

 


@JanD  klopt bekabeld gemeten en ook via

wifi krijg ik de zelfde 550 eruit


@JanD  klopt bekabeld gemeten en ook via

wifi krijg ik de zelfde 550 eruit

Dan even bellen @MikeVis 


@MikeVis in je startbericht geef je aan dat je zoals gevraagd de Experia Box gereset hebt. In een bericht van een paar dagen geleden geef je aan een FRITZ!Box te hebben. Die zie ik nu ook in onze systemen. 

Heb je de Experia Box nog wel thuis? Zo ja, welk model is dit? En zou je die willen aansluiten? Dat maakt ondersteuning vanuit mijn kant een stukje makkelijker. 😉 Ik zie een paar opvallende dingen. Maar zonder Experia Box weet ik niet of dat het gevolg is van de FRITZ!Box. 


@Bram_ De experia heeft plaatst gemaakt voor de fritzbox 7590 omdat de experia slecht met wifi boven was dat is nu opgelost kpn levert zelf deze box ook dus wat voor opvallende dingen zie je dan?


@MikeVis ik kan sommige waarden niet goed uitlezen. Maar dat heeft waarschijnlijk als oorzaak dat dus de FRITZ!Box is aangesloten.

Zou je ondanks de slechtere wifi toch de Experia Box eens aan willen sluiten? Geef hier aan wanneer je dat gedaan hebt. Dan kan ik iets in het werk stellen om te zien wat er voor nodig is de 1GB/s te leveren. 


@Bram_  de experia hangt er weer aan hoor graag van je

gbic gaar?


@MikeVis 

gbic gaar?

Die kans is aanwezig. Ik zie met de Experia Box ook een aantal keer wegvallende verbindingen van onze kant. Ik heb hierom een serviceticket aangemaakt. 

De technische dienst neemt binnen 2 werkdagen contact met je op. Ik wil je vragen tot die tijd de Experia Box aangesloten te houden. Dit omdat de technische dienst mogelijk hun eigen metingen nog moeten doen. 


@Bram_  dank je wel ik zie idd een mail binnen komen over de melding hopelijk dat het nu snel opgelost word zodra dit is gebeurt laat ik het nog even weten hier we zo netjes bedankt voor de service