Skip to main content
Antwoord

Ik heb 6 SuperWifi's en het draadloos internet is slecht sinds de update

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb sinds de laatste update in de nacht van 19 februari 2025 op 20 februari 2025 verschrikkelijk slechte wifi. Ik heb 6 witte ronde superwifi punten, maar geen van allen werkt naar behoren. 
Ik heb de laatste weken vele uren besteed aan het keer op keer doorlopen van alles voorgeschreven stappen, zonder verbetering. 

Ook heb ik meerdere dagdelen moeten besteden aan telefonisch contact met de klantenservice. Ook dit zonder resultaat. 

Wat kan ik nu nog doen, anders dan overstappen? Ik ben al sinds tientallen jaren klant bij KPN en ik wil liever niets anders, maar dit zorgt nu al veel te lang voor teveel irritaties en kost simpelweg gewoon heel veel uren en dus geld. Daarnaast betaal ik voor iets dat niet waar gemaakt wordt, en ook heb ik betaald voor de superwifi punten die niet doen wat ze beloven. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@H.E.W. en ​@gebruiker7411, welkom op onze community!
De laatste update lijkt soms wat problemen te veroorzaken maar dit moet wel goed op te lossen zijn.
Specifiek als je een V10 hebt zul je mogelijk ook de opstelling moeten aanpassen omdat het eerste superwifi punt niet té dicht bij je experiabox moet staan.

Behalve het opnieuw instellen en resetten van de superwifi punten kan het ook noodzakelijk zijn de experiabox te resetten. We hebben hier een handig artikel over:

Mocht het met dit alles toch niet opgelost zijn is het advies even met ons te bellen, je kunt hierover online een belafspraak maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Hoi, ik heb dan wel geen extra wifi punten maar herken je probleem. Hier ook drama. Vandaag oude experia V10 omgeruild voor een versie 12. Na veel zeuren want "aan de kant van KPN staat alles goed", aldus een klantenservicemedewerker. Na nieuwe modem is het nog steeds drama. Ene keer meet ik 120 MB en na twee minuten met eenzelfde test meet ik maar 50 kbps of 20 mb. Laat staan dat je van de beloofde snelheidsverhoging kunt genieten. Wifi signaal geeft wel vol bereik dus dan ligt het toch aan de feed die KPN geeft?

Ook al tig keer fabrieksinstellingen gedaan, restarts, kabels vervangen etc. maar weinig soelaas. Daarvoor bij V10 niets gewijzigd, want werkte goed genoeg, maar plots werkte het allemaal niet meer. Grootste problemen zijn laatste maand ontstaan. Dan ligt het toch aan KPN vind ik.

Ze maken zoeken naar alternatieve aanbieders wel makkelijker zo. We betalen, ondanks jarenlang vaste klant te zijn, voor ons gevoel de hoofdprijs terwijl productniveau en service alleen maar achteruit gaan...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@H.E.W. en ​@gebruiker7411, welkom op onze community!
De laatste update lijkt soms wat problemen te veroorzaken maar dit moet wel goed op te lossen zijn.
Specifiek als je een V10 hebt zul je mogelijk ook de opstelling moeten aanpassen omdat het eerste superwifi punt niet té dicht bij je experiabox moet staan.

Behalve het opnieuw instellen en resetten van de superwifi punten kan het ook noodzakelijk zijn de experiabox te resetten. We hebben hier een handig artikel over:

Mocht het met dit alles toch niet opgelost zijn is het advies even met ons te bellen, je kunt hierover online een belafspraak maken.

Michael001
Slimmerik
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

Ik had na een update van mijn V10 (in combinatie met 3 SuperWifi punten) ook problemen met wegvallende en trage verbindingen. 

Na van alles te hebben geprobeerd kwam ik erachter dat na deze update de wifi van de V10 weer aan stond terwijl deze uit moet staan als je SuperWifi’s hebt aangesloten, deze nemen het tenslotte over. Na deze weer uit te hebben gezet waren alle problemen voorbij en heb ik weer een stabiele en snelle verbinding. 

Voor degene die hier problemen mee hebben wellicht de moeite waard om te proberen!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Michael001, bedankt voor je tip! Het is wel zo dat met de nieuwe update deze apparaten ook samen kunnen werken maar het eerste superwifi punt moet dan wel een stuk bij de experiabox vandaag. Dat gezegd hebbende, als het nu zo werkt kun je t ook gewoon zo laten