Skip to main content

Ik woon hier een halfjaar en wou graag bij KPN voor tv en internet want ik heb mijn mobiel lokaal KPN. Deze woning is nieuwbouw (2018) dus zit hier alleen nog maar glasvezel en dat kon KPN hier niet leveren maar alleen caiway. Nu is er iemand geweest om te vragen of ik geïnteresseerd was in de KPN glasvezelkabel. Tuurlijk ben ik dat maar hiervoor moet er een nieuwe kabel na de woning worden getrokken en aangesloten worden. Daarvoor heb ik een brief gekregen om toestemming te geven via kpnnetwerk.nl maar komt er dan een 2e glasvezelkabel in de woning of is dit scan of wat is de bedoeling want ik zou heeeeel graag over op KPN willen maar weet niet of dit allemaal wel klopt.

KPN wil geen glasvezelverbinding leveren over de glasvezel van Caiway want daar moeten ze voor betalen. Dus leggen ze een eigen kabel aan. Let wel goed op dat je dan niet zelf opdraait voor die aanlegkosten.


Hallo @Samantha123321

Ga naar de officiële website van https://www.kpnnetwerk.nl en vul daar je postcode/huisnummer in. Dan krijg je te zien wat de plannen van KPN zijn voor jouw adres.


Ooh dus ik moet me wel aanmelden voor een nieuwe kabel. Vond het vreemd dat ik dan een 2e glasvezelkabel krijg maar dis klopt dus wel en zql me daar dus beter wel voor aanmelden


Ja, er komt een tweede glasvezelnet in jouw woonplaats. Wel op intekenen dus.

Het is voor KPN-Netwerk-NL (die hun net ook voor zo'n 15 anderen beschikbaar hebben) goedkoper om hun eigen net aan te leggen dan op het net van Caiway te gaan leveren. Die vragen de hoofdprijs en verdienen ze dus niks meer.


Ok heel erg bedankt dan zal ik me aanmelden :)