Skip to main content
Antwoord

Ik heb alles aangesloten, maar krijg nu een bericht dat het nog niet aangesloten is

• December 2, 2024
  • 2 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd. De wifi werkt top, maar volgens de KPN-app en de sms en mail die ik vandaag van KPN ontving is de apparatuur niet aangesloten. Als ik de installatiehulp volg blijft het hangen bij ‘wifi instellen’, de hulp geeft aan gegevens op te halen maar er gebeurt niets. Hoe zorg ik ervoor dat ook de app ziet dat de apparatuur geïnstalleerd is?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@eva1994, als alles aangesloten is en werkt verwacht je geen bericht dat je het nog niet hebt aangesloten natuurlijk. De reset die Jan noemt denk ik ook aan als eerste, daarmee geeft het modem een signaal naar de centrale dat het is aangesloten. Dat kan genoeg zijn in dit geval. Hoe je het modem kunt resetten kan je hier lezen: 

Als het daarna nog niet lukt kan je een terugbelafspraak maken via onze site, dan kan er direct samen met je worden meegekeken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2024

Beste ​@eva1994 heb je glasvezel of koper???

Indien glasvezel, haal dan de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geef daarna de modem/router een fabrieks-reset.

Indien koper, geef de modem een fabrieks-reset.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 3, 2024

Welkom op de community ​@eva1994, als alles aangesloten is en werkt verwacht je geen bericht dat je het nog niet hebt aangesloten natuurlijk. De reset die Jan noemt denk ik ook aan als eerste, daarmee geeft het modem een signaal naar de centrale dat het is aangesloten. Dat kan genoeg zijn in dit geval. Hoe je het modem kunt resetten kan je hier lezen: 

Als het daarna nog niet lukt kan je een terugbelafspraak maken via onze site, dan kan er direct samen met je worden meegekeken.