Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een 1GB abonnement, maar ik haal nog geen 100 via een kabel

• December 28, 2025
  • 3 reacties
  • 86 keer bekeken

ik heb sinds kort een abonnement van glasvezel  1GB maar haal maar 47mb download en 93mb upload. ik meet direct van de computer naar de modem met een CAT 6 kabel waarom haal ik die 1gb niet?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@AmyvHelvoirt en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 😄 Is het inmiddels gelukt om de snelheid hoger te krijgen? 

Zo niet, dan raad ik je ook aan om de tips in ons topic over een lage snelheid op glasvezel door te nemen. In de meeste gevallen is het daarna opgelost, of duidelijk waar het verschil in snelheid vandaan komt. 🙂
Laat je weten of het gelukt is?

3 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • December 28, 2025

Maak als eerste eens het glasvezelkastje 2 minuten spanningsloos. Kijk daarna in het modem wat de verbindingssnelheid is.

JanD
Superuser
  • December 29, 2025

Beste ​@AmyvHelvoirt staan de netwerkinstellingen op je pc wel op Gigabit ingesteld?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 31, 2025

Hi ​@AmyvHelvoirt en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 😄 Is het inmiddels gelukt om de snelheid hoger te krijgen? 

Zo niet, dan raad ik je ook aan om de tips in ons topic over een lage snelheid op glasvezel door te nemen. In de meeste gevallen is het daarna opgelost, of duidelijk waar het verschil in snelheid vandaan komt. 🙂
Laat je weten of het gelukt is?