Skip to main content

Ik wilde dus mijn modem installeren, maar mijn hoofdaansluiting steekt iets anders in elkaar.

 

Zoals je ziet lijkt het een gewone Isra aansluiting, maar het heeft geen utp poortjes waar ik de modem op kan aansluiten.

 

Het pand waar ik zit was onlangs een kantoorpand. Wellicht was deze ingang bedoeld om het oude internet signaal door te sturen naar verdeelkasten? Want die hebben wij namelijk ook.

Dit is een glasvezel aansluitpunt. Verder advies over aansluiten mag iemand anders geven. 


Hallo @EmAlb hier moet een installatie-monteur bij komen.

Verder niet aankomen, is glasvezel, supergevoelig voor vette handen en vuil.

 


dit is een groot zakelijke glasvezel. hier kun je als “normale” consument geen abonnement op aanvragen.


Wat maakt technisch dan het verschil tussen een zakelijke en een particuliere glasvezel @joey92 ? Een verschil in het protocol misschien? Hier ben ik toch even benieuwd naar. Maar zou @EmAlb anders dit punt kunnen laten omzetten in een normaal punt die particulieren wel hebben?


Wat maakt technisch dan het verschil tussen een zakelijke en een particuliere glasvezel @joey92 ?

Hallo @AriënC die glasvezelbitjes zijn dan ex BTW😎


het grootste verschil is dat je niet aangesloten bent op een Dslam bij jou in de wijkcentrale. maar dat je deze laag overslaat en eigenlijk bent aangesloten, zoals ook jou wijkcentrale, op een glasnode van het Core netwerk.

hierdoor kun je ook meerdere diensten over 1 glasvezel laten lopen waarbij dit bij particulieren niet het geval is.


kan deze wel omgezet/gemaakt worden geschikt voor consument?


Oeps, verkeerd gelezen.


kan deze wel omgezet/gemaakt worden geschikt voor consument?

Nee. Consumenten of kleinzakelijk zal moeten wachten tot KPNNetwerk langs komt in de wijk met het bericht dat iedereen glasvezel krijgt. Deze aansluiting is door medewerkers op de consumentenmarkt niet te zien.
 

Zelfs wij als monteur kunnen het niet zomaar zien als dit er is ondanks wij infra gegevens kunnen opvragen. Dit komt zoals @joey92 al zegt omdat hij niet op dezelfde centrales zit aangesloten als het normale net.

Dit zijn speciaal geschoten lijntjes waar duizenden euro’s mee gemoeid zijn. 


Waarschijnlijk zal @EmAlb het modem gewoon op koper aan moeten sluiten.