Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een mail van Microsoft ontvangen; daarin staat dat de beheerderrelatie met KPN BV is verlopen

• March 26, 2025
  • 11 reacties
  • 493 keer bekeken

Ik heb een mail van Microsoft ontvangen dat de granular-beheerdersrelatie met KPN BV is verlopen.

naam relatie  KPNCSP-514131   Accountgege. Harreman &CO Accountants Bel. adviseurs   domein   kpn 1255165.onmicrosoft.com

Beste antwoord door TDN

@evert harreman Deze mail is echt. De GDAP is zonder wijziging maximaal 6 maanden geldig. De partner (hier KPN) verliest zijn beheerder rechten bij jou, en het maar goed ook, tenzij je wil verlengen

Ga naar https://admin.microsoft.com en Settings → Partner Relationships → Granular delegated administrative privileges

Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort, wat betekent dit voor u?

Dat de beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt en dat KPN B.V. geen toegang meer heeft tot uw Microsoft 365 beheerdersaccount zou u in feite kunnen toejuichen. Namelijk, hoe minder mensen toegang hebben als beheerder tot jouw Microsoft 365 account hoe veiliger de Microsoft 365 omgeving is van jouw organisatie.

Dat is toch de ​@evert harreman zelfs

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 26, 2025

Klinkt als een nep-mail. Heb je een screenshot van deze e-mail, waarbij je eventuele persoonlijke gegevens weg kan strepen? En wat was de afzender?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 26, 2025

Hallo ​@evert harreman ,

kpn 1255165.onmicrosoft.com

Je kunt je afvragen of dit spam is. Microsoft zal het e-mailadres gebruiken wat eindigt op microsoft.com. En niet het bovenstaande.

Sowieso niet op een link klikken. En gooi de e-mail maar weg.  

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 26, 2025

onmicrosoft.com staat volgens de whois-registratie wel geregistreerd bij Microsoft zelf. Dus ik zou de mail niet meteen negeren, maar wel voorzichtig zijn met wat ze precies willen. 

Wat is de afzender? En wat is de inhoud? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 26, 2025

afz.   microsoft-noreply@microsoft.com

inhoud:  Degranular-beheerdersrelatie met KPN BV is verlopen.

domein: kpn 1255165.onmicrosoft.com

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 26, 2025

@evert harreman 

Dit is duidelijk spam.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@evert harreman .  In veel gevallen kan ik dit soort dingen gelijk van tafel vegen als zijnde spam. Maar deze intrigeert me wel even.

Jij hebt deze mail zomaar gekregen? Je bent niet werkzaam voor KPN of gelieerd aan KPN? Of neem je zakelijke diensten bij ons af?

Ik heb nog even op gezocht en kwam ook dit topic tegen: 

In het kort, dit zijn interacties tussen Microsoft en KPN die verder geen invloed op de klant hebben (en zo wel, dan lichten wij de klant in) . Waarom jij daar dan mail van krijgt is me een raadsel.

Erwin van KPN
Moderator

@evert harreman 

Dit is duidelijk spam.

ik vrees van niet, deze keer. Maar het is ook niet iets om ons verder zorgen over te maken

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 26, 2025

Ja, het lijkt mij ok niets om zorgen over te maken

• March 26, 2025

...

In het kort, dit zijn interacties tussen Microsoft en KPN die verder geen invloed op de klant hebben (en zo wel, dan lichten wij de klant in) . Waarom jij daar dan mail van krijgt is me een raadsel.

Dat is altijd zo ​@Erwin van KPN , als KPN weer het account van de klant wil gaan beheren dan zal de klant daar ook weer een mail van krijgen om toestemming te geven.

https://learn.microsoft.com/nl-nl/partner-center/customers/gdap-expiring-notifications

https://learn.microsoft.com/nl-nl/partner-center/customers/gdap-obtain-admin-permissions-to-manage-customer

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 26, 2025

@evert harreman 

Een zoektocht met GOOGLE leverde dit op:

https://bizzy.org/nl/nl/24133685/harreman-beheer-bv

Zij hebben dezelfde achternaam als jij. Doet dit een belletje rinkelen ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 26, 2025

@evert harreman Deze mail is echt. De GDAP is zonder wijziging maximaal 6 maanden geldig. De partner (hier KPN) verliest zijn beheerder rechten bij jou, en het maar goed ook, tenzij je wil verlengen

Ga naar https://admin.microsoft.com en Settings → Partner Relationships → Granular delegated administrative privileges

Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort, wat betekent dit voor u?

Dat de beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt en dat KPN B.V. geen toegang meer heeft tot uw Microsoft 365 beheerdersaccount zou u in feite kunnen toejuichen. Namelijk, hoe minder mensen toegang hebben als beheerder tot jouw Microsoft 365 account hoe veiliger de Microsoft 365 omgeving is van jouw organisatie.

Dat is toch de ​@evert harreman zelfs