Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een nieuw huis en een internetabonnement, kan ik dit gelijk installeren?

• January 8, 2025
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Lune Judy
Nieuwkomer

Mijn huis is nieuw. Sommige internetbedrijven zeggen dat internet ons huis nog niet heeft gedekt.

Ik heb momenteel een internetabonnement, kan ik dit meteen installeren?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Lune Judy, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Als eerste is het van belang dat je een glasvezelkastje hebt gekregen, over het algemeen wordt dit in je meterkast geplaatst. Daarnaast ook belangrijk dat je een abonnement bij een provider hebt, in de bevestiging staat ook wanneer de verwachte leverdatum is. Ben je klant bij KPN geworden en twijfel je? Dan kun je dit ook online nakijken op onze statuspagina. Neem ander contact op met je provider mocht je niet bij ons klant zijn. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 8, 2025

Heb je al een glasvezelaansluiting? En zo ja, zit er ook een sticker op met wie het aanbiedt?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 8, 2025

@Lune Judy Het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je precies met; 

'’Sommige internetbedrijven zeggen dat internet ons huis nog niet heeft gedekt.'’

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2025

Ligt niet aan jou ​@Raspberry .

Ik heb momenteel een internetabonnement, kan ik dit meteen installeren?

Als je een abonnement op je adres hebt kunnen afsluiten zegt het systeem dus “er is een aansluitpunt”. Bij nieuwbouw is dat een glasvezel aansluiting.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 8, 2025

Sommige glasvezelexploitanten, zoals Glasdraad bieden mogelijk nog niet alle providers aan. Als er al een glasvezelaansluiting in je huis is, zit een stickertje op met wie deze aanbiedt.

Kijk eens op de website van KPN, naar de postcodecheck voor glasvezel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2025

Hi ​@Lune Judy, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Als eerste is het van belang dat je een glasvezelkastje hebt gekregen, over het algemeen wordt dit in je meterkast geplaatst. Daarnaast ook belangrijk dat je een abonnement bij een provider hebt, in de bevestiging staat ook wanneer de verwachte leverdatum is. Ben je klant bij KPN geworden en twijfel je? Dan kun je dit ook online nakijken op onze statuspagina. Neem ander contact op met je provider mocht je niet bij ons klant zijn.