Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een router besteld maar ik weet niet welk internet er voor mij werd gebruikt

• January 5, 2026
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Nee, ik kan niet praten, kan ik mijn vraag in de chat oplossen?

Ik heb een router besteld bij uw bedrijf, maar ik weet niet welk internet voor mij werd gebruikt op *** omdat ik net dit appartement ben gaan huren

Admin: adres verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Alina Alkman. Welkom op de KPN Community! Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Dat kan wat spannend zijn met wat je allemaal moet regelen. Maar als je bij ons een Internet (en TV) abonnement hebt besteld is het niet van belang wat de bewoners voor jou hadden of bij welke provider ze zaten. Je krijgt van ons een datum bevestigd via de mail waarop jouw abonnement zal starten. Daarvoor ontvang je natuurlijk een installatiepakket en daar zit een handleiding bij hoe je precies je modem aansluit (en eventueel het glasvezelkastje).

Omdat je wel even je gegevens in je bericht had staan (voordat wij het verwijderd hebben), kan ik zien dat op jouw adres glasvezel aanwezig is. Je zult dus op zoek moeten gaan naar het glasvezelaansluitpunt. Om jezelf alvast een beetje voor te bereiden kun je de aansluitvideo's op onze website bekijken. Dan zie je ook meteen hoe het aansluitpunt eruit ziet :) 

Weet je zo voldoende of zit je nog met meer vragen? Laat het maar weten! 

2 reacties

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@Alina Alkman bij KPN kun je geen router bestellen.

Je kunt wel een internetabonnement afsluiten en daar krijg je dan een modem/router in bruikleen bij, meestal is dat de KPNBox12, maar kan ook een V10 zijn bij een xDSL-aansluiting met pairbonding.

Je hebt of een xDSL-verbinding of een glasvezelverbinding.

Kun je iets duidelijker zijn met je vraagstelling? 

Kun je eens een fotoplaatsen van je aansluiting in de meterkast of elders?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Hoi ​@Alina Alkman. Welkom op de KPN Community! Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Dat kan wat spannend zijn met wat je allemaal moet regelen. Maar als je bij ons een Internet (en TV) abonnement hebt besteld is het niet van belang wat de bewoners voor jou hadden of bij welke provider ze zaten. Je krijgt van ons een datum bevestigd via de mail waarop jouw abonnement zal starten. Daarvoor ontvang je natuurlijk een installatiepakket en daar zit een handleiding bij hoe je precies je modem aansluit (en eventueel het glasvezelkastje).

Omdat je wel even je gegevens in je bericht had staan (voordat wij het verwijderd hebben), kan ik zien dat op jouw adres glasvezel aanwezig is. Je zult dus op zoek moeten gaan naar het glasvezelaansluitpunt. Om jezelf alvast een beetje voor te bereiden kun je de aansluitvideo's op onze website bekijken. Dan zie je ook meteen hoe het aansluitpunt eruit ziet :) 

Weet je zo voldoende of zit je nog met meer vragen? Laat het maar weten!