Skip to main content
Vraag

Ik heb een trage verbinding en kpn biedt geen oplossing

• April 14, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds ik ben verhuist heb ik een super trage verbinding ik haal nog geen 8 a 10 mb. Ik zit niet in buiten gebied. Maar heb wel een buitengebied abonnement met 4g modem gekoppeld aan modem voor snellere verbinding . KPN zegt hier niets aan te doen. Ik moet wel 67,50 euro per maand betalen voor iets waar ik niets aan heb. Schandalig is dat, ja ik mag het opzeggen als ik een afkoopsom betaal. Voor iets wat kpn niet kan leveren. Ik ga ook samen wonen naar een adres waar ik geen hoofdhuurder ben dus ik mag daar ook niet een nieuw abonnement aanvragen of bestaande verbinding mee verhuizen. Ook daarvoor willen ze een afkoop som in rekening brengen . Ik zou echt graag een oplossing willen. Hiervoor . Ik ben van plan dit aan te kaarten bij geschillen commissie 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2025

Beste ​@Patrickb82 werkt de 4G-modem i.c.m. de V10 wel goed, m.a.w. heb je wel het maximum aantal streepjes op de 4G-router?

Een officiële klacht kun je via onderstaande link indienen en als daar niets bevredigends uit komt, dan kun je pas naar de geschillencommissie:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2025

Beste JanD ,

Ja het apparatuur werkt goed en de klantenservice kpn heeft de verbinding nagekeken en ze zeggen ja het klopt u heeft inderdaad een tragische verbinding. Maar helaas we kunnen het niet verhelpen. Ik mocht het contract wel afkopen. Dat vind ik schandalig want ik kan hier niets aan doen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2025

Beste ​@Patrickb82 met een aangesloten 4G-router zou je tot maximaal 50Mbit/s moeten kunnen halen.

Staat de 4G-router zo hoog mogelijk in huis opgesteld en goed uitgericht naar de dichtstbijzijnde mast?

Kun je op jouw 4G-router een externe antenne aansluiten, zie link, dat kan ook verbetering geven.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/buitengebied/

en

https://www.kpn.com/service/ugs/4g-modem-buitengebied

en

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 14, 2025

Een aantal vragen over je situatie om je beter te kunnen helpen:

Welke snelheid geeft de kpn site aan wat je kan halen op je nieuwe adres?

Hoe is de snelheid gemeten? (Wat voor apparaat, bedraad of via wifi gemeten)

Welk type modem heb je en zit deze direct aangesloten op het officiële aansluitpunt?

4G Sneller Internet Buitengebied is er voor specifieke gebieden, afhankelijk wat je ongeveer binnen zou kunnen krijgen volgens de site is die misschien niet meer van toepassing en is er wat anders aan de hand.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2025

Ik zit in een bovenwoning router staat bij het raam. Er is zelfs een monteur geweest die het allemaal getest hebben en als kon op afstand meet erkennen ze dat de verbinding niet goed is maar kunnen het niet oplossen de focus zit op glasvezel en niet op het oude koper . Ik woon in een dorp dus het is geen buiten gebied. Het zit echt in het netwerk in de grond en kon wil het niet oplossen ben al vanaf vorig jaar mei bezig hiermee speedtest geeft aan 11.9 mb download en 4,6 upload bedraad getest 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Patrickb82. Welkom op de KPN Community! Ik moest toch even lachen om je (misschien onbewuste) woordspeling in je tweede bericht: “ja het klopt u heeft inderdaad een tragische verbinding” 😋 Maar de situatie waarin je zit is niet leuk, dat besef ik mij wel. 

Gezien je van plan bent om te verhuizen, weet ik niet of het zin heeft veel tijd en moeite te steken in je huidige ‘tragische’ verbinding. Dan kun je je beter focussen op het ontbinden van je contract, omdat je naar een woning gaat waar al een andere verbinding actief is. Dan wil ik je aanraden om een klacht in te dienen via de link die ​@JanD gegeven heeft in zijn eerst bericht. Dan kun je het er eens rustig over hebben met een klachtbehandelaar. 

Een officiële klacht kun je via onderstaande link indienen en als daar niets bevredigends uit komt, dan kun je pas naar de geschillencommissie:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Als je er toch nog een tijdje blijft wonen, dan heeft het wel zin om weer eens te bellen met ons. Zoals gezegd zou je met een DSL-verbinding met een Sneller Internet Buitengebied (4G)-modem erbij wel snelheden van 40 a 50 Mbit/s moeten kunnen halen. Ook al is je verbinding via de vaste lijn niet zo snel, dan zou het met ongeveer 30 Mbit/s aangevuld moeten worden met 4G-snelheden. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Wat je zelf nog kunt proberen voordat je belt met ons, is om je Experia Box en je 4G-modem een reset te geven. Hieronder vind je een uitleg hoe je je Experia Box reset en de reset van het 4G modem gaat op een vergelijkbare wijze. Druk met een paperclip/cocktailprikker het resetgaatje achterop in, totdat het powerlampje rood wordt of uit gaat. Wacht daarna tot alle lampjes weer branden.