Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een video deurbel maar het lukt niet om die met Wifi te verbinden

• February 13, 2026
  • 11 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik heb een videodeurbel moet ik verbinden met wifi maar dat lukt niet wie weet hoe dat kan. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Deedjay 

Welkom op de community van KPN.

Ik mag aannemen dat je bij de videodeurbel een handleiding hebt gekregen.
Daarin staat uitgelegd hoe je jouw videodeurbel kunt aansluiten op je WiFi netwerk, aangezien het verschilt van merk videodeurbel hoe je dat moet doen.
Vaak werkt de videodeurbel alleen op de 2,4 Mhz band van het WiFi netwerk, en niet op de 5 Mhz band.

Vaak is de handleiding ook te vinden op de officiële website van de fabrikant, waar jouw videodeurbel gemaakt is.

Maar wie weet heb je een handige vriend, familielid of een goede buur die jouw daarbij kan helpen.
Vraag het aan iemand die je goed kent, en ook een videodeurbel heeft.
Het is vaak handiger als iemand letterlijk met je mee kan kijken, dan via de community.

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Deedjay 

Welkom op de community van KPN.

Ik mag aannemen dat je bij de videodeurbel een handleiding hebt gekregen.
Daarin staat uitgelegd hoe je jouw videodeurbel kunt aansluiten op je WiFi netwerk, aangezien het verschilt van merk videodeurbel hoe je dat moet doen.
Vaak werkt de videodeurbel alleen op de 2,4 Mhz band van het WiFi netwerk, en niet op de 5 Mhz band.

Vaak is de handleiding ook te vinden op de officiële website van de fabrikant, waar jouw videodeurbel gemaakt is.

Maar wie weet heb je een handige vriend, familielid of een goede buur die jouw daarbij kan helpen.
Vraag het aan iemand die je goed kent, en ook een videodeurbel heeft.
Het is vaak handiger als iemand letterlijk met je mee kan kijken, dan via de community.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

De handleiding doen ik helemaal volgen maar met het wachtwoord invullen van de wifi zegt die geen connecties. Moet ik erdan een wifi versterker tussen zetten?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 14, 2026

Ik heb een videodeurbel moet ik verbinden met wifi maar dat lukt niet wie weet hoe dat kan. 

Welk merk , EUFY ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Finex

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 14, 2026

Helaas , ik kan u niet verder helpen

Succes.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

De handleiding doen ik helemaal volgen maar met het wachtwoord invullen van de wifi zegt die geen connecties. Moet ik erdan een wifi versterker tussen zetten?

Niet met versterkers gaan rommelen. 

Probeer de deurbel zo dicht mogelijk bij de KPN modem (welke modem heb je?) te installeren en dat deze voldoende is opgeladen. Let op dat de meeste wifi video deurbellen alleen op 2.4 GHz WiFi werken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Ik doe hem bij de router installeren.  Maar ik heb een experiabox v10 . Ik weet niet wat voor ghz dit is kan het nergens vinden

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Ik doe hem bij de router installeren.  Maar ik heb een experiabox v10 . Ik weet niet wat voor ghz dit is kan het nergens vinden

De V10 is prima. Deze staat normaal al goed ingesteld. 
Gebruik je hetzelfde wifi wachtwoord welke je bijvoorbeeld ook voor de smartphone of laptop gebruikt? 

Het wifi wachtwoord staat bij de V10 in ieder geval op de sticker op de achterkant van de modem als deze niet gewijzigd is. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Lukt het niet goed, reset de deurbel dan eens. Hier ook wel eens gehad met camera’s installeren dat ik het een aantal keer opnieuw moest proberen.  

Info gevonden op de Finex website👇

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Deedjay. Welkom op de community! Heb je het inmiddels al voor elkaar gekregen om de videodeurbel met je wifi te verbinden? Soms kan het inderdaad helpen om de deurbel even te resetten en dicht bij je modem te plaatsen tijdens het instellen. Als het nog niet lukt, kun je ook de exacte melding of foutcode doorgeven, dan kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing. In het topic hieronder lees je hoe je de 2.4 GHz en 5 GHz van jouw wifiverbinding kan opsplitsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2026

Ik heb de deur bel retour gestuurd. Nu heb met kon ook AAN DE TELEFOON gezeten en modem gereset maar nog geen verbinding