Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen glasvezelmodem/ONT ontvangen, mijn abonnement is gestart maar mijn aansluiting is niet bruikbaar

• July 30, 2026
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn glasvezelabonnement is vandaag, 30 juli, ingegaan. Ik heb alleen een Box 12b ontvangen, maar geen ONT/glasvezelmodem om deze op het aanwezige glasvezelaansluitpunt aan te sluiten. Hierdoor kan ik de dienst niet gebruiken.

Er komt op 3 augustus een monteur, maar daarbij wordt een mogelijke rekening van €100 genoemd. Dit lijkt mij onterecht, omdat de noodzakelijke apparatuur niet is meegeleverd.

Kan KPN bevestigen dat het monteursbezoek en de installatie kosteloos zijn? Ook ontvang ik graag compensatie voor de periode van 30 juli tot het moment waarop de verbinding werkt.

Met vriendelijke groet,

Mihai Popescu

Beste antwoord door Noordzee

Bedankt voor de uitleg. Ik heb de monteur vandaag, 30 juli, op de oorspronkelijke installatiedatum aangevraagd. Daarnaast heb ik per e-mail bevestigd gekregen dat mijn contract op 3 augustus ingaat, wanneer de monteur langskomt.

Begrijp ik het daarom goed dat het monteursbezoek volledig kosteloos is en dat er geen bedrag van €100 in rekening wordt gebracht?

Hallo ​@Mihai Popescu ,

Dan is de monteur voor jou gratis. 

4 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 30, 2026

Beste ​@Mihai Popescu , als je de installatiemonteur vandaag op de installatie datum besteld hebt, is deze gratis. Heb je gisteren of nog eerder een monteur besteld,  is het een storingsmonteur en die kost inderdaad geld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 30, 2026

Bedankt voor de uitleg. Ik heb de monteur vandaag, 30 juli, op de oorspronkelijke installatiedatum aangevraagd. Daarnaast heb ik per e-mail bevestigd gekregen dat mijn contract op 3 augustus ingaat, wanneer de monteur langskomt.

Begrijp ik het daarom goed dat het monteursbezoek volledig kosteloos is en dat er geen bedrag van €100 in rekening wordt gebracht?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Hallo ​@Mihai Popescu ,

Dan is de monteur voor jou gratis. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Mihai Popescu, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat de users hier jou al goed hebben geholpen. 

We zijn nu enkele dagen verder, vermoedelijk is de monteur nog niet geweest. Maar ik ben wel benieuwd of hij alles heeft kunnen oplossen. Hou je ons nog op de hoogte als het zover is?Â