Skip to main content
Antwoord

Ik heb geen IPv6 verbinding: wie kan mij helpen?

• September 16, 2025
  • 15 reacties
  • 228 keer bekeken

michel46
Deelnemer

geen ipv6 verbinding kpn wie help mijnĀ 

Beste antwoord door Edu2020

En heb je de IPv6 test uitgevoerd zoals eerder genoemd?

Als IPv6 inderdaad niet aan staat dan inloggen op je modem dmvĀ Ā http://192.168.2.254/

Dan ga je naar ā€œinternetverbindingā€, daarbinnen naar ā€œIPv6ā€ en zet je het aan.

Als deze al aan staat dan uitzetten en weer aanzetten. Het kan namelijk zijn dat na een update van het modem IPv6 aanstaat maar niet werkelijk functioneert. Met uit- en aanzetten los je dat op. Dit geldt voor de box v10 maar wellicht ook voor de box v12 omdat de software op de modems vergelijkbaar is.

15 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 18, 2025

Hoi ​@michel46Ā , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

In principe hoort IPv6 standaard te werken dus ik zou eerst eens checken of je echt geen IPv6 hebt door eens naar http://test-ipv6.comĀ te gaan; zie je daar alleen een IPv4 adres dan werkt IPv6 niet. Zie je daar ook een IPv6 adres staan, dan heb je IPv6 maar gebruikt je apparaat het misschien niet. Laten we daar eens beginnen. Kun je me verder ook alvast vertellen welk type Experia Box je in gebruik hebt? En wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Zie je bevindingen graag tegemoet!

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

kpn box 12

Forum|alt.badge.img+7
  • Antwoord
  • September 18, 2025

En heb je de IPv6 test uitgevoerd zoals eerder genoemd?

Als IPv6 inderdaad niet aan staat dan inloggen op je modem dmvĀ Ā http://192.168.2.254/

Dan ga je naar ā€œinternetverbindingā€, daarbinnen naar ā€œIPv6ā€ en zet je het aan.

Als deze al aan staat dan uitzetten en weer aanzetten. Het kan namelijk zijn dat na een update van het modem IPv6 aanstaat maar niet werkelijk functioneert. Met uit- en aanzetten los je dat op. Dit geldt voor de box v10 maar wellicht ook voor de box v12 omdat de software op de modems vergelijkbaar is.

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

het lukt niet wantĀ IPv6 staan aanĀ 

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

Dat was toch de bedoeling? Wat lukt niet?

Ā 

Ā 

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

ik heb alles gdaan meer het lukt mijn echt niet

• September 20, 2025

ik heb alles gdaan meer het lukt mijn echt niet

Je zal toch moeten vertellen wat er niet lukt. Want wij zijn niet helderziend.Ā 

Lukt het om in te loggen opĀ http://192.168.2.254?Ā 

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

Ik heb geen IPv6 verbinding

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedemorgen ​@michel46Ā en dank voor je terugkoppeling!

het lukt niet wantĀ IPv6 staan aanĀ 

Dit was toch ook de bedoeling? Andere optie is om hier even een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk. Vanuit daar hebben mijn collega's de mogelijkheid om je scherm over te nemen zodat we direct mee kunnen kijken, misschien werkt dat in dit geval net even wat makkelijker!Ā šŸ™šŸ»

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Het kpn werkt gewoon

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Het kpn werkt gewoon

Bedoel je dan dat je probleem inmiddels ook is opgelost ​@michel46Ā ?

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

dat klopt van zelfĀ 

michel46
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

mijn pc heb geen lijst wifi maar wel viaĀ ethernet zien geen kpn

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 24, 2025

Goedemorgen ​@michel46Ā :)
Zou je iets duidelijker kunnen/willen zijn? Bedoel dit absoluut niet vervelend want wil je graag daar waar mogelijk helpen. Maar deze antwoorden zijn zo summier, ik hoop dat je ook begrijpt dat ik daar niet heel veel mee kan! Wat je hierboven beschrijft, klinkt namelijk weer als een ander/nieuw probleem dan waarvoor je dit topic hebt aangemaakt. Weet trouwens ook dat je altijd een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk.