Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen stopcontact in de meterkast voor mijn glasvezelverbinding

• February 16, 2026
  • 9 reacties
  • 175 keer bekeken

ik heb geen stopcontact in mijn meterkast buiten mijn woning en de huisbaas lievendekey verteld mij dat is van de provider kpn mijn pakket nog steeds in afhaal punt hoe gaat het verder nu,,?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Linksom of rechtsom maakt het weinig uit, als er geen stopcontact is moet er een afspraak komen met een KPN Monteur. Wij leggen geheel kostenloos een wandcontactdoos aan in de meterkast. En indien het noodzakelijk en mogelijk is trekken wij ook bekabeling naar binnen om al dan niet daar het modem te plaatsen.

Belangrijkste is dus om op of na de installatiedatum contact op te nemen met KPN, aan te geven dat er geen stopcontact aanwezig is en dan een kosteloze installatie monteur vragen. 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Ten eerste is het natuurlijk super onhandig dat je glasvezel aansluiting in de meterkast buiten de woning is gemonteerd. 

En dat er geen stopcontact zit aangezien de NT dat nodig heeft. Maar die kan een kpn monteur maken. Eventueel ook een netwerkkabel naar de woning om het modem in de woonkamer te hebben. 

Misschien dat ​@Ik_Combineer nog wat kan verduidelijken over deze situatie. Die komt wat meer voor.

Deze situatie dreigde hier ook. Maar daar ben ik voor gaan liggen samen met Ward hier. Uiteindelijk in alle appartementen gelukkig in de woonkamer gekomen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

En de glasvezel komt in die meterkast binnen waar je geen stopcontact hebt? Kun je hier een foto van die hele meterkast toevoegen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 16, 2026

Linksom of rechtsom maakt het weinig uit, als er geen stopcontact is moet er een afspraak komen met een KPN Monteur. Wij leggen geheel kostenloos een wandcontactdoos aan in de meterkast. En indien het noodzakelijk en mogelijk is trekken wij ook bekabeling naar binnen om al dan niet daar het modem te plaatsen.

Belangrijkste is dus om op of na de installatiedatum contact op te nemen met KPN, aan te geven dat er geen stopcontact aanwezig is en dan een kosteloze installatie monteur vragen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Ok kan wel aub een kpn monteur maken een stopcontact en eventueel ook netwerk naar de woning om het modem  in woonkamer te hebben. 

Bedankt .

Mohareb 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2026

Ok kan wel aub een kpn monteur maken een stopcontact en eventueel ook netwerk naar de woning om het modem  in woonkamer te hebben. 

Bedankt .

Mohareb 

Dat schreef Ik_combineer zojuist Mohareb.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mohareb, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Je kunt het beste even contact met ons opnemen als de installatiedatum geweest is. Je kunt ons dan bellen op 0800-0402.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het pakket bij het afhaalpunt, is dat je installatiepakket? Die gaat naar een afhaalpunt als de bezorging door Postnl niet gelukt is. Je kunt hem daar dan ophalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Bedankt en ik bedoel glasvezel installatie pakket. 

En de rode kabel is heel klein.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

De rode kabel kan gewoon vervangen door een standaard LAN kabel. 

Hij is alleen rood omdat de WAN op het modem dat ook is.

Ik heb er een witte CAT 5e van 10 meter tussen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Ik heb wel standard LAN kabel.

Bedankt