Skip to main content

Beste,

 

Sinds 03-04-2020 ben ik klant bij KPN. Wegens corona moest ik mijn KPN tv/internet pakket zelf aansluiten. Nu blijkt tot ik in mijn appartement geen isra-punt heb. Dus ik was al snel klaar, aangezien ik hierdoor niet verder kan.

 

vandaag (20-04-2020) ben ik nog steeds tv en internetloos. In de afgelopen dagen heb ik enkele monteurs op bezoek gehad. Een KPN monteur en een monteur van Volkers Wessels beiden zochten naar dit isra-punt en beiden konden het niet vinden. En hierdoor zijn beiden partijen ook machteloos in het oplossen van dit probleem.

 

Ik zit nu in een situatie waarin KPN de schuld legt bij de woningbouw (Servatius) en Servatius legt de schuld weer bij KPN. 
 

Inmiddels wilt Servatius tot ik een nieuwe afspraak maak met een monteur van KPN. Tijdens deze afspraak zal ook iemand van Servatius aanwezig zijn, voor het openen van afgesloten ruimtes. Ruimtes waar we de vorige keer niet binnen kwamen.
 

Echter blijkt een afspraak maken met een KPN monteur heel lastig in deze corona tijd. En daarnaast blijkt tot de ene persoon van de klantenservice geen contact kan krijgen of mij kan doorverbinden naar iemand of een afdeling die mij wel kan helpen. Met andere woorden kan ik hierdoor mijn probleem/klacht niet kwijt. En word ik in de wacht gezet. Wat ik overigens al 17 dagen doe! En wie weet hoeveel dagen er nog bij komen!

 

Nu heb ik enkele vragen die ik hieronder zal geven.

 

1 Ik betaal voor een dienst waar ik tot op heden nog geen gebruik van heb kunnen maken. Nu vraag ik me af of er iets bestaat als een kwijtschelding/tegemoed koming voor deze maand?

2 Hoe kan het zijn dat als ik op een donderdag persoon A spreek, hij geen monteur kan sturen, terwijl als ik de volgende dag vrijdag weer bel persoon B mij WEL een monteur kan sturen?

3 Zover ik begrijp is Servatius verantwoordelijk voor de kabels “TOT” huis en KPN verantwoordelijk voor de kabels tot “IN” huis. Klopt dit?

 

Zoals ik al zij zit ik 17 dagen zonder internet/TV. Aangezien ik wegens Corona zelf niet meer kan werken. Zit ik dus ook echt fulltime thuis. 24/7 zonder en internet en tv. Ik hoop tot dit de situatie waarin ik zit een beetje duidelijk is. En welke andere problemen er ook zijn met andere mensen. Ik hoop tot KPN hiervan een prioriteit wilt maken om de zo snel mogelijk op te lossen. Ik ben benieuw naar jullie antwoorden.

 

Gr. Jordy v Hulst

 

 

 

 

 

Overigens heb ikzelf geen Corona!! Begrijp me niet verkeerd als je het leest. Misschien denk je dat als je het leest. Mijn werkgever heeft de deuren moeten sluiten. En zodoende zit ik dus thuis 😉


Ha @Jordy v Hulst, welkom en excuses voor de late reactie! Zit er inmiddels schot in de zaak? Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Om op je vragen terug te komen: je betaalt sowieso pas als je aangesloten bent. Zonder gegevens is het lastig om iets te zeggen over wel of geen monteur. Voor wat betreft de bekabeling: dat klopt wel aardig. KPN NetwerkNL zit hier ook nog tussen, maar in principe leveren wij jouw dienst. 


Hey @Jordy v Hulst, fijn om te lezen dat je geen last hebt van het virus! 

Voor alle nog openstaande vragen over je aansluiting, hebben we je gegevens nodig. Die heb ik nog niet, helaas. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Geef maar een gil als dat is gedaan :)


Ha @Jordy v Hulst, welkom en excuses voor de late reactie! Zit er inmiddels schot in de zaak? Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Om op je vragen terug te komen: je betaalt sowieso pas als je aangesloten bent. Zonder gegevens is het lastig om iets te zeggen over wel of geen monteur. Voor wat betreft de bekabeling: dat klopt wel aardig. KPN NetwerkNL zit hier ook nog tussen, maar in principe leveren wij jouw dienst. 

Excusses, ik heb inmiddels mijn profiel met die gegevens aangevuld.


Inmiddels is het de 29e april en nog steeds geen internet/tv. Wel heb ik vorige week iemand van Volkers-Wessel in dienst bij KPN over de vloer gehad. Deze sprak over een noodpakket! En heeft deze ook voor mij aangevraagd. Heel fijn tot hij daarover begon, want ik wist nergens van. Echter wel jammer tot ik na meerdere telefoontjes bij de klantendienst van kpn er vervolgens 3 weken later via een monteur achter kom tot deze mogelijkheid er is.

 

Dus ik heb ondertussen dat noodpakket waar ik voorlopig tevreden mee ben. Echter werd er zo’n simkaartje met 52GB meegeleverd, waarvan inmiddels al 47GB van gebruikt is. Dus dat zal deze week nog op gaan. 
 

Maar de stand van zaken is, tot de muur waar de aansluiting moet zitten gevonden is. Echter is deze weg gestuced. Volkers-Wessel zal nu de muur moeten beschadigen om op zoek te gaan naar de kabel. Echter is nog maar de vraag of ze in 1x direct de goede plek vinden, of dat ze iets te hoog of iets te laag zitten. Dit is echter niet zo het probleem. Wat ondertussen het probleem is: Mogen ze de muur beschadigen van de woningbouw en wie gaat deze kosten betalen? 
 

Volkers-Wessel heef al aangegeven deze kosten niet te betalen, en ook niet eerder te starten voordat ze een akkoord hebben van de woningbouw dat ze de muur mogen beschadigen en een handtekening van mij tot ik hun niet verantwoordelijk houd voor de schade.
 

Helaas zat de opzichter van Servatius in een vergadering op het moment tot ik belde. Dus hij zal mij terugbellen werd er aangegeven. Daar konden de mannen van Volkers-Wessel natuurlijk niet op wachten. Dus is dit weer een verkeken kans. 
 

Voor nu is het dus wachten op bericht van de opzichter van Servatius. En dan zal ik weer opnieuw een afspraak (afspraak nummer 4) moeten maken. Dus ik verwacht tot ook dit nog zeker een week gaat duren.

 

Gr. Jordy

 


Hey @Jordy v Hulst, fijn om te lezen dat je geen last hebt van het virus! 

Voor alle nog openstaande vragen over je aansluiting, hebben we je gegevens nodig. Die heb ik nog niet, helaas. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Geef maar een gil als dat is gedaan :)

De gegevens zijn aangevuld, lees hierboven voor de huidige stand van zaken.

 

gr. Jordy


Hoi @Jordy v Hulst . Vervelend om te lezen dat er nog niet veel schot in de zaak zit. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt via de woningbouw.

Ik heb wel een aanvraag gedaan om je extra data op het noodpakket te geven. Doorgaans is dit binnen 24 uren bijgeschreven. 


Reageer