Hoi ik heb de Modem nu 3 Meter van af de laptop staan en heb wifi
Heb de KPN V12 Box Maar na de laagste update V12.C.25.06.06
Geen wif als de afstand boven de 8 a 10 meter komt
ik heb de Modem nu 3 Meter van af de laptop staan en heb wifi op de zelfde Kamer (1ste verdieping)
Heb van alles geprobeerd
2G apart aan 5 Apart aan
gasten netwerk aan
Kanalen vast zetten (hebben al bijna geen buren .)
is er iemand die er een oplossing voor heeft.
Beste antwoord door Henk2304
Wi-Fi is afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren buiten de invloedssfeer van providers als kpn. Er is soms (vaak?) geen staat op te trekken. Waar in het ene huis 10 m geen probleem is, is in het andere 3 m al te ver. En ook het moment van de dag (als b.v. meer of minder buren Wi-Fi gebruiken) kan van invloed zijn. Daar zijn wel algemene richtlijnen voor maar ook hier bevestigen de (vele) uitzonderingen de regel. Heb je deze kennisbank topics al eens geraadpleegd?
Toch heb ik met 2,4 ghz een prima werkende verbinding aan de andere kant van de woonkamer(9 meter). In een obstakelvrije ruimte is die 8 meter echt geen probleem. Ook als ik naar mijn auto loop heb ik op ruim 15 meter nog een werkbare verbinding op mijn Nokia telefoon.
Geen idee waar die belachelijk lage afstand van 5 meter op is gebaseerd, zowel Netgear als TP link als Ubiquiti hebben het over grotere afstanden. 5 meter is wel de ideale afstand tussen draadloos verbonden accespunten echter is dat een heel ander verhaal.
De zwakke schakel zal de wifi antenne in de laptop zijn. Het is heel goed mogelijk dat de veldsterkte (dBm) met deze update iets is verlaagd, dat is mij niet opgevallen.
@Riet41 was het voor deze update beter? Ik heb meer topics voorbij zien komen waar het bereik plots lager lijkt te zijn.
Wi-Fi is afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren buiten de invloedssfeer van providers als kpn. Er is soms (vaak?) geen staat op te trekken. Waar in het ene huis 10 m geen probleem is, is in het andere 3 m al te ver. En ook het moment van de dag (als b.v. meer of minder buren Wi-Fi gebruiken) kan van invloed zijn. Daar zijn wel algemene richtlijnen voor maar ook hier bevestigen de (vele) uitzonderingen de regel. Heb je deze kennisbank topics al eens geraadpleegd?
Het is natuurlijk afhankelijk van fysieke omgevingsfactoren en router en apparaten, maar de 5m is uit de duim gezogen. Voor typische woning (1 muur daartussen) is op Tom's Hardware een typisch Wifi 6 router (Asus) getest, zelfs op 100ft (30m) is 5Ghz-wifi nog redelijk beschikbaar. Voor buitenbereik (gescheiden door glas/muur) is vaak nog verder mogelijk, ik heb zelfs op andere kant van straat nog goed wifi ontvang op 2,4Ghz.
Ik zie dat er al een boel hulp toegesneld is, heb je de reacties hierboven al doorgelezen? Mijn eerste tip zou net als @Henk2304 zijn om onze Kennisbank eens door te nemen, en heb je onze Wifi Manager al eens geprobeerd? Dat is een online servicetool die je verbinding nakijkt en je helpt om je wifi optimaal in te stellen.
Kom je er niet uit, of heb je juist een oplossing gevonden, we lezen het graag!
Beste @Riet41 de 2,4-band op kanaal 3 is een slechte keus, alleen de kanalen 1, 6 en 11 zijn geschikte kanalen met weinig overlap en storing voor jezelf en de buren.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.